Consum
Consumul de carburant este motivul principal pentru care clientii Toyota vor alege Prius in defavoarea concurentei. Alaturi de emisiile scazute, Toyota Prius ofera un consum de carburant redus, care scade pe masura ce soferul se invata cu un stil de condus ecologic, dictat chiar de afisajul din bord al acestui hibrid. Prius este echipat cu un afisaj inteligent care ii arata soferului momentul exact in care intra in functiune motorul pe benzina, insa apasarea cu grija a pedalei de acceleratie elimina aceasta necesitate. Desi pornirea motorului pe benzina se face in unele cazuri chiar daca apasati acceleratia cu deosebit de multa delicatete, propulsorul de 1.8 litri nu este utilizat pentru propulsie in acele momente, ci pentru incarcarea acumulatorilor care furnizeaza energia electrica necesara pentru propulsie. In regim de circulatie urban, Prius a afisat un consum de 4.6 litri de carburant pentru 100 de kilometri, parcursi intr-un stil moderat de condus care nu afecteaza mobilitatea in niciun fel. Exista posibilitatea de a obtine un consum si mai scazut de carburant, dar acest lucru este realizat in cazul in care veti conduce cu extrem de multa rabdare si veti rula cu o viteza ceva mai mica, suficient de mica pentru a putea rula cat mai mult in modul electric. Utilizarea modului EV in oras ajuta la scaderea drastica a consumului de carburant, dar acest lucru trebuie realizat cu atentie. Motivul: desi modul EV trebuie reactivat de fiecare data cand se incarca bateria suficient, dezactivarea are loc in mod automat. Modul EV permite parcugerea unui kilometru cu o viteza de pana la 48 km/h cu fiecare "liniuta" din autonomia bateriei lui Prius. Acumulatorul afiseaza pana la opt liniute, dintre care sunt necesare patru pentru a activa modul EV, iar acesta se dezactiveaza automat la o singura liniuta ramasa. Din motive de conservare ale bateriei in timp, Toyota a programat modelul Prius sa nu se incarce 100%, ceea ce inseamna ca veti putea parcurge in jur de 5.5-6 kilometri in modul 100% EV cu o viteza constanta de 48 km/h pana cand veti fi nevoit sa comutati inapoi pe modul Eco (conform calculelor noastre).
La aplicarea unui stil de condus ceva mai alert in oras, Prius inregistreaza un consum de circa 5.0 litri la 100 km, in functie de cat de tare apasati pedala de acceleratie.
Cei care credeau ca Toyota Prius este un model lenes in regim extraurban nu puteau sa se insele mai mult. Cea de-a treia generatie a lui Prius prezinta un comportament interesant, cuplat cu un consum de carburant redus. La rularea pe autostrada in modul Eco cu o viteza constanta de 100 km/h, Prius consuma 4.2 litri de carburant la 100 de kilometri. Atentie, nu vorbim despre consumul instant afisat de computerul de bord( care este chiar mai scazut la rularea constanta cu aceasta viteza), ci de consumul afisat al calatoriei. In cazul in care rulati in modul Eco pe autostrada si va grabiti ceva mai mult (120 km/h), Prius va consuma 4.5 litri la 100 kilometri. Aceasta valoare este cel putin impresionanta, avand in vedere ca este mai scazuta decat a unui motor pe benzina conventional de aceasta putere care "trage" o caroserie de masa similara cu cea a lui Prius, si este la acelasi nivel cu unele diesel-uri care nu ofera acelasi nivel de spatiu interior.
Daca rulati pe autostrada in modul Power si circulati cu o viteza de 130 km/h, cu depasirile de rigoare – efectuate chiar viguros, Prius va consuma intre 7 si 7.5 litri de carburant, in functie de cat de multe vehicule va hotarati sa depasiti si cat de repede circulati.
In cazul in care circulati pe un drum extra-urban cu ocazionalele comune si sate, Prius va consuma intre 3.9 si 5.1 litri la 100 de kilometri, totul in functie de cat de tare apasati pedala de acceleratie.
Conform fisei tehnice de pe site-ul Toyota, motorul electric are 82 CP (60 kW), si nu 38 CP.