Toyota Prius

1.8l L4 VVT-i Sol

Consum

5.0
Consumul de carburant este motivul principal pentru care clientii Toyota vor alege Prius in defavoarea concurentei. Alaturi de emisiile scazute, Toyota Prius ofera un consum de carburant redus, care scade pe masura ce soferul se invata cu un stil de condus ecologic, dictat chiar de afisajul din bord al acestui hibrid. Prius este echipat cu un afisaj inteligent care ii arata soferului momentul exact in care intra in functiune motorul pe benzina, insa apasarea cu grija a pedalei de acceleratie elimina aceasta necesitate. Desi pornirea motorului pe benzina se face in unele cazuri chiar daca apasati acceleratia cu deosebit de multa delicatete, propulsorul de 1.8 litri nu este utilizat pentru propulsie in acele momente, ci pentru incarcarea acumulatorilor care furnizeaza energia electrica necesara pentru propulsie. In regim de circulatie urban, Prius a afisat un consum de 4.6 litri de carburant pentru 100 de kilometri, parcursi intr-un stil moderat de condus care nu afecteaza mobilitatea in niciun fel. Exista posibilitatea de a obtine un consum si mai scazut de carburant, dar acest lucru este realizat in cazul in care veti conduce cu extrem de multa rabdare si veti rula cu o viteza ceva mai mica, suficient de mica pentru a putea rula cat mai mult in modul electric. Utilizarea modului EV in oras ajuta la scaderea drastica a consumului de carburant, dar acest lucru trebuie realizat cu atentie. Motivul: desi modul EV trebuie reactivat de fiecare data cand se incarca bateria suficient, dezactivarea are loc in mod automat. Modul EV permite parcugerea unui kilometru cu o viteza de pana la 48 km/h cu fiecare "liniuta" din autonomia bateriei lui Prius. Acumulatorul afiseaza pana la opt liniute, dintre care sunt necesare patru pentru a activa modul EV, iar acesta se dezactiveaza automat la o singura liniuta ramasa. Din motive de conservare ale bateriei in timp, Toyota a programat modelul Prius sa nu se incarce 100%, ceea ce inseamna ca veti putea parcurge in jur de 5.5-6 kilometri in modul 100% EV cu o viteza constanta de 48 km/h pana cand veti fi nevoit sa comutati inapoi pe modul Eco (conform calculelor noastre). La aplicarea unui stil de condus ceva mai alert in oras, Prius inregistreaza un consum de circa 5.0 litri la 100 km, in functie de cat de tare apasati pedala de acceleratie. Cei care credeau ca Toyota Prius este un model lenes in regim extraurban nu puteau sa se insele mai mult. Cea de-a treia generatie a lui Prius prezinta un comportament interesant, cuplat cu un consum de carburant redus. La rularea pe autostrada in modul Eco cu o viteza constanta de 100 km/h, Prius consuma 4.2 litri de carburant la 100 de kilometri. Atentie, nu vorbim despre consumul instant afisat de computerul de bord( care este chiar mai scazut la rularea constanta cu aceasta viteza), ci de consumul afisat al calatoriei. In cazul in care rulati in modul Eco pe autostrada si va grabiti ceva mai mult (120 km/h), Prius va consuma 4.5 litri la 100 kilometri. Aceasta valoare este cel putin impresionanta, avand in vedere ca este mai scazuta decat a unui motor pe benzina conventional de aceasta putere care "trage" o caroserie de masa similara cu cea a lui Prius, si este la acelasi nivel cu unele diesel-uri care nu ofera acelasi nivel de spatiu interior. Daca rulati pe autostrada in modul Power si circulati cu o viteza de 130 km/h, cu depasirile de rigoare – efectuate chiar viguros, Prius va consuma intre 7 si 7.5 litri de carburant, in functie de cat de multe vehicule va hotarati sa depasiti si cat de repede circulati. In cazul in care circulati pe un drum extra-urban cu ocazionalele comune si sate, Prius va consuma intre 3.9 si 5.1 litri la 100 de kilometri, totul in functie de cat de tare apasati pedala de acceleratie.
  • cupitza, luni, 12.10.2009 19:25
    putere motor

    Conform fisei tehnice de pe site-ul Toyota, motorul electric are 82 CP (60 kW), si nu 38 CP.

  • florin, luni, 12.10.2009 20:04
    cati cai pana la urma?

    "Cea de-a treia generatie a lui Toyota Prius este echipata cu un motor pe benzina de 1.8 litri care furnizeaza 99 CP" si "Modul Power aduce cu sine mai multa implicare din partea motorului pe benzina si ofera acceleratii si reprize impresionante pentru 91 de cai, puterea maxima a unitatii pe benzina"

  • KID16, luni, 12.10.2009 20:53
    Prius

    Pentru ce e litera "B" de pe maneta schimbatorului de viteze?

  • marius, luni, 12.10.2009 21:45

    Tot mai bine m`as da pe langa Mertzanu` din penultima poza...

  • sebaa, marţi, 13.10.2009 00:03
    @KID16

    Litera B de pe selectorul de viteze este utilizata pentru frana de motor.

  • baronu_albastru, marţi, 13.10.2009 08:44
    consum

    Eu am clio hatchback cu 82 CP si are consum mediu 4.5, pentru ce sa dau 30000, pe o masina de 3 ori mai scumpa cu acelasi consum? Cred ca este un moft masina asta, sunt atatea masini cu un consum similar la preturi infinit mai mici.

  • catalinB, marţi, 13.10.2009 10:24
    @baronu_albastru

    Vorbim de o masina de cu totul alte dimensiuni. daca vrei sa o compari compara cu ceva din aceeasi clasa...

  • asd, marţi, 13.10.2009 10:35
    asd

    Comparati cu un golf diesel sau motare hdi 1.6 PSA...nu cred ca merita diferenta de pret avand in vedere consumurile relativ apropiate. La consum fiind un model hibrid eu nu ii dau mai mult de 6. Ma impresiona un consum de 3%

  • Alin, marţi, 13.10.2009 11:07
    Moft

    Subscriu. Masina asta e un moft. A facut cineva un simplu calcul sa vezi cam in cati ani/km iti amortizezi diferenta de bani ? Mie mi-au iesit vreo 250.000 Km prin oras cu ipoteze simplificatoare (economie de 5L/100Km, masina concurenta de 15000 E, 1.2 Euro/L benzina). O masina full electrica alimentata din statii ecologice ar face poate o diferenta. Asta e praf in ochi si marketing pt. snobi. Ca si in general chestia cu ecologia auto. Stie cineva cam cat polueaza un vapor ? Doar unul ?

  • catalinB, marţi, 13.10.2009 11:29
    @Alin

    Ai tu idee cat polueaza un vapor? sau daor crezi ca stii din ce iti spun cei niste statistici exagerate si prost interpretate. Multi cred tot ce citesc si ii ajuta sa se crada nevinovati. Mergi in orice intersectie din Bucuresti si trage bine aer in piept. E de la vapoare mizeria pe care o respiram, nu? Nu zic ca masina asta e solutia, sau ca e perfecta. Pentru europa unde masinile sunt mici si polueaza rezonabil (cele noi) nu e nimic revolutionar, dar pentru americani diferenta de consum/poluare e enorma. Daca o faceau si ei mai frumoasa nu mai statea nimeni sa calculeze in cat timp se "amortizeaza" :))

  • Alin, marţi, 13.10.2009 11:46
    @catalinB

    Ma refeream la ecologie in general si la enunturile gen "salvati planeta de incalzire globale" etc. Nu la poluarea din orase. Care apropo e de multe feluri. In principal umana (la noi). Nu vorbesc din statistici. Vezi si tu cam cat consuma un vapor (de ce dimensiune vrei tu). Si apoi vezi echivalenta in masini (ce euro vrei tu). Si vezi ce-ti iese. Nu inteleg de ce te ataci asa. E pura realitate. Pentru americani diferenta e enorma ?!? Asta e o statistica sau ce ? Cu cativa snobi in america nu cred ca va fi salvata nici planeta si nici orasele nu vor fi mai curate. Lumea refuza sa mai gandeasca. Iau totul de-a gata. De la televizor eventual.

  • tzenu_bmw, marţi, 13.10.2009 12:38
    placinta

    urate is doamne masinile astea. ca o tava de placinta

  • ursus, marţi, 13.10.2009 14:06

    Poate 650Vcc puse toate in serie. Dupa 12 ani au ajuns in culmea performantei: 8Km parcursi cu bateriile full? Ce baterii au pus? Ni-Mh de la bormasinile cu acumulatori STERN? Li-Ion sau Li-Polimer sunt scumpe,ai? Praf in ochi pentru snobi,vb.lui @Alin.Au bagat un motor electric,cateva baterii si umflat pretul,poate pune careva botu.

  • schumi, marţi, 13.10.2009 15:00
    Notare...

    Motor / Transmisie 10/10 ???? Haida-de!!! Inseamna ca ati marit baza de notare si noua nu ne-ati spus :D.

  • geo, miercuri, 04.11.2009 21:16
    toiota

    prea multi bani pt.un moft

  • Andrei, sâmbătă, 13.02.2021 04:39

    As dori sa fac un comentariu in perfecta cunostiinta de cauza, deoarece detin un model Toyota prius, recunosc ca si eu am fost sceptic pana sa o conduc si mentalitatea era asemanatoare cu a domnilor de mai sus. Insa dupa aproape 3 ani de cand o am si 80.000 km parcursi pot spune ca este o masina exceptionala, consumul de combustibil este de departe cel mai mare atu, cu un motor de 1.8 benzina natural aspirat sa scoti 3.6-3.8 l % consum in oras. Nici in afara nu sta mai rau ajunge 4.2-5.0 %. Apropo pentru cei care vorbeau mai sus de amortizarea sumei platite, ar trebui sa stie ca placutele de frana se inlocuiesc pe la 70000-80000 km, discurile dupa 100.000 km, deoarece frana nu este folosita, masina la atingerea usoara a franei incarca bateriile hybrid ,o revizie normala scimb de ulei si filtre care se face la 15.000 km nu costa mai mult de 500-600 Ron, apoi scutirea taxelor la impozit cu pana la 95%, parcarile gratuite in toate parcarile primariilor, fiabilitatea generala este iarasi un mare plus, desi masina este plina de electronica. Toate acestea fac din modelul Toyota prius o masina extrem de buna si de fiabila.