Calitate / Pret

4.5

Așa cum am menționat deja, modelul GR Yaris a fost pus la vânzare mai mult pentru a putea obține omologarea mașinii de raliu, nu neaparat pentru a aduce profituri masive companiei japoneze. De altfel, planul inițial Toyota era să ofere doar 25.000 de unități pentru clienți, doar pentru a obține omologarea. Lucrurile s-au schimbat între timp, pentru că FIA a modificat regulile din WRC, dar și pentru că popularitatea acestui model a depășit orice așteptare.

Prețurile nu sunt mici, însă, dacă o să compari mașina asta cu un Yaris „normal” atunci ar putea părea astronomic. În România, va trebui să plătești minim 37.292 euro, acesta fiind prețul de pornire. Din fericire, acesta include deja pachetul Performance, modelele livrate în România fiind echipate astfel fără excepție. Asta înseamnă că vei avea o mașină „full-options”.

Printre echipamentele incluse vei regăsi: volan și scaune încălzite, un pilot automat adaptiv inteligent și un ecran central cu diagonala de 8 inch, jante de 18 inch, sistem de climatizare pe două zone, sistem de evacuare cu două terminații și două diferențiale Torsen, față și spate.

Tot ce poți modifica pe un GR Yaris atunci când îl configurezi în România este culoarea exterioară: 639 de euro pentru culorile Alb Platinum sau Roșu Aprins, respectiv 424 euro pentru Negru Precious. Atât.

Comparativ, un Ford Fiesta ST începe de la 24.850 de euro, dar nu vei primi decât 200 CP, tracțiune față și va trebui să adaugi multe opționale configurației finale pentru a ajunge la același nivel de echipare precum cel de pe GR Yaris Performance.

De cealaltă parte, un MINI John Cooper Works în trei uși începe de la 33.900 de euro, însă știm cu toții că valoarea sare ușor de 40.000 de euro numai dacă alegi o schemă de culori interesantă, un sistem multimedia și alte opțiuni de personalizare.

Așadar, Toyota GR Yaris nu este deloc o mașină scumpă pentru nivelul de exclusivitate pe care îl oferă. Au apărut deja zvonuri că mașinile se vând mai scump decât prețul la care au fost achiziționate.

 
  • Seriff, luni, 20.12.2021 15:40

    Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.

  • Edikkk, luni, 20.12.2021 16:10

    O minune poluantă Mda Decât cu aşa minuni, mai bine fără

  • Seriff, marţi, 21.12.2021 09:08

    @Edikk decat cu masini scumpe cu autonomii de maxim 300 km si timpi de incarcare cu orele, mai bine fara.

  • Kirotractor, marţi, 21.12.2021 10:05

    Relativ la preț, îmi pare chiar ieftină (și) versiunea asta de top la câtă tehnică înglobează, plus că-i asamblată manual de / la japi (e cu 10% vamă inclusă!) și n-are comun cu Yarisul nik-nik. ...Ba da, greșesc -- are ceva, garanția de 6 ani / 200.000 km. :-) Un ipotetic urmaș al lui Audi S1 (4WD, 2.0 TSI 231 CP) ar fi costat deci sigur peste 50K € (ați uitat poate testul AM c-un A1 1.0 TSI / 115 CP de peste 35.000...) De n-aș fi avut alte priorități pe praful ăsta, m-ar fi tentat versiunea de bază la vreo 33 de mii -- tot 4WD cu 2 x Torsen și cutie de transfer programabilă, doar cu suspensii ceva mai milostive și fără LSD pe spate ori jante pe 18 forjate + pneuri Michelin Cup 4RS în loc de mai ”stradalele” Dunlop 050 pe 17 țoli. Clar însă că doar adevărații virusați de pilotaj (și cu portofelele nevirusate de crize) se vor arunca la așa ceva -- după mine adevărata ”mașină a anului”. Nu-i exclus însă ca unii s-o ia ca investiție, având mari șanse de-a deveni ”collector”. Nu de alta, dar cred că-i și ultima din stirpea ei ”WRC-replica-dinozauriană”, spre încântarea inconștientă a unor zombi hipnotizați care se cred progresiști. :-(

  • ds, marţi, 21.12.2021 11:24

    Ideală ca mașină de bază (pentru cei ce și-o pot permite) în raliuri.

  • andrei, marţi, 21.12.2021 22:43

    O masina de exceptie, senzationala. Chiar masina anului. Si arata sistemul ridicol de punctaj al acestui site. Orice, in afara de 5.0 este o eroare de apreciere.