Consum

4.0

Având în vedere cantitatea de emoții și senzații pe metru cub oferită de acest mic monstru, consumul de combustibil nu este tocmai relevant. Sigur, unii se vor aștepta la ceva cifre mici, în pas cu dimensiunea motorului și numărul lui de cilindri, dar lucrurile nu stau chiar așa. Dacă vrei performanță, trebuie să știi că aceasta nu se poate obține fără consum de energie.

Oficial, Toyota spune că GR Yaris ar trebui să consume, în medie, 8.2 litri/100 kilometri, dar asta doar dacă vii de la Sinaia spre București și păstrezi o viteză constantă de aproximativ 80 de kilometri pe oră. Sigur, Toyota va spune că acestea sunt rezultatele testelor WLTP, dar noi am văzut, în medie, numere mai aproape de 11 litri/100 kilometri.

Problema va veni, însă, în ceea ce privește autonomia mașinii, din moment ce rezervorul are doar 50 de litri. Practic, vei avea parte de o autonomie de maxim 400 de kilometri, dacă te ia valul la volan.

Comparativ cu rivalii săi, GR Yaris stă, totuși, binișor. Ford Fiesta ST, cu al său motor de 200 CP are un consum mediu, declarat, de 8.7 l/100 kilometri, în timp ce MINI John Cooper Works și ai săi 231 CP vor consuma 7.1 l/100 kilometri în medie. Cu toate acestea, niciunul dintre acești rivali nu oferă tracțiune integrală, precum GR Yaris.

  • Seriff, luni, 20.12.2021 15:40

    Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.

  • Edikkk, luni, 20.12.2021 16:10

    O minune poluantă Mda Decât cu aşa minuni, mai bine fără

  • Seriff, marţi, 21.12.2021 09:08

    @Edikk decat cu masini scumpe cu autonomii de maxim 300 km si timpi de incarcare cu orele, mai bine fara.

  • Kirotractor, marţi, 21.12.2021 10:05

    Relativ la preț, îmi pare chiar ieftină (și) versiunea asta de top la câtă tehnică înglobează, plus că-i asamblată manual de / la japi (e cu 10% vamă inclusă!) și n-are comun cu Yarisul nik-nik. ...Ba da, greșesc -- are ceva, garanția de 6 ani / 200.000 km. :-) Un ipotetic urmaș al lui Audi S1 (4WD, 2.0 TSI 231 CP) ar fi costat deci sigur peste 50K € (ați uitat poate testul AM c-un A1 1.0 TSI / 115 CP de peste 35.000...) De n-aș fi avut alte priorități pe praful ăsta, m-ar fi tentat versiunea de bază la vreo 33 de mii -- tot 4WD cu 2 x Torsen și cutie de transfer programabilă, doar cu suspensii ceva mai milostive și fără LSD pe spate ori jante pe 18 forjate + pneuri Michelin Cup 4RS în loc de mai ”stradalele” Dunlop 050 pe 17 țoli. Clar însă că doar adevărații virusați de pilotaj (și cu portofelele nevirusate de crize) se vor arunca la așa ceva -- după mine adevărata ”mașină a anului”. Nu-i exclus însă ca unii s-o ia ca investiție, având mari șanse de-a deveni ”collector”. Nu de alta, dar cred că-i și ultima din stirpea ei ”WRC-replica-dinozauriană”, spre încântarea inconștientă a unor zombi hipnotizați care se cred progresiști. :-(

  • ds, marţi, 21.12.2021 11:24

    Ideală ca mașină de bază (pentru cei ce și-o pot permite) în raliuri.

  • andrei, marţi, 21.12.2021 22:43

    O masina de exceptie, senzationala. Chiar masina anului. Si arata sistemul ridicol de punctaj al acestui site. Orice, in afara de 5.0 este o eroare de apreciere.