Toyota Aygo

1.0 Benzina 68CP Man5 X-cite

Interior

3.5

La interior, progresul făcut faţă de prima generaţie este enorm. Pentru că tripleţii de primă generaţie erau automobile de buget, interiorul era simplu şi lipseau destul de multe dintre dotările unui automobil normal. De exemplu, turometrul era doar opţional, iar torpedoul nu era acoperit. Spătarul scaunelor era alcătuit dintr-o singură bucată, tetiera fiind încorporată. Noua generaţie păstrează o parte din elementele de buget, dar de data aceasta gama de elemente pentru personalizare a fost crescută enorm. Avem torpedou normal, iar turometrul este acum dotare standard graţie unui artificiu inteligent: lângă vitezometrul central de dimensiuni mari a fost agăugat un turometru digital sub forma unei benzi. Simplu şi eficient. Toate indicatoarele de bord sunt amplasate pe coloana de direcţie şi culisează odată cu volanul atunci când acesta este reglat. Din păcate, reglajul volanului se poate face doar pe înălţime, nu şi în adâncime. 

Calitatea plasticelor variază mult la interiorul modelului Aygo. Modelul testat de noi a venit în echiparea X-cite, care permite personalizarea habitaclului şi a exteriorului. Astfel, modelul nostru avea inserţii de culoarea caroseriei în jurul aeratoarelor, iar feţele de uşă aveau o bucată destul de mare de tablă expusă. Posibilitatea de a colora interiorul după bunul plac aduce un plus de viaţă unui interior care dacă ar fi fost lăsat negru ar fi fost destul de anost. Există şi destul de mult plastic negru lucios, care atrage praful şi pe care orice urmă este imediat vizibilă.

Mai trebuie spus că pasagerii din spate nu pot deschide geamurile în mod clasic, acesta putând fi doat rabatate câţiva centimetri, sistem păstrat de la modelul anterior. Accesul la portbagajul destul de mic se face prin intermediul hayonului de sticlă, bine integrat însă în designul noului model. Volumul portbagajului este de doar 168 litri, dar este adânc şi la nevoie bancheta poate fi rabatată 50/50.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 10.11.2014 13:04

    Este adevarat ca: 1. Motorul acesta este preluat de la Daihatsu ? 2. Consumul de la modelul Kia este mult mai mare si masina este mai lenta, deoarece sunt al naibii de grele Picanto si i10 comparativ cu celelalte masini din clasa sa ?

  • zexe, luni, 10.11.2014 15:01

    Motorul acesta a stat la baza dezvoltarii motoarelor Daihatsu si a fost furat apoi si de cei de la Daewoo . A fost cel mai titrat motor al vremii lui primind o multime de premii pentru eficienta . are 67 de kg greutate si produce 69 cp . Este un motor preponderent pentru Aygo , pe yaris nu face fata .... sa nu uitam distributia pe lant si fiabilitatea japoneza ....

  • Alex Radoi, luni, 10.11.2014 15:51

    Sa speram nu va mai avea problemele tipice de fiabilitate ale generatiei anterioare (pompa de apa, kit ambreiaj si cutie). E drept ca am avut chiar prima editi (vechea generatie a avut trei editii, ce initiala si 2 facelifturi). Dezamagitor ca timoneria cutie este inca neplacuata (agata). Macar sa nu se mai strice de tot. La 65.000km aproape nu mai intra in treapata 1...

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 10.11.2014 18:54

    Vroiam doar sa le reamintesc unora despre fiabilitatea modelului Daihatsu, pe care unii il cred inferior modelelor Daewoo (Matiz).

  • ioi, marţi, 11.11.2014 10:35

    o masina f buna si cu design foarte modern si tineresc. am avut prima generatie, si pot sa spun ca nu am de ce sa ma plang. in afara de kit-ul de ambreiaj la vreo 65 de mii km, nu am schimbat nimic. am tras de masina ca nebunul, schimbat in zona rosie, schimbat treptele de viteza f agresiv, ceea ce explica si problema cu ambreiajul. daca stii cum sa o folosesti, te tii cu ea si de masini mult mai puternice. consum mai mare de 6.7 mediu n-am obtinut indiferent de incarcatura, agresivitate, AC.

  • Gustav, duminică, 05.04.2015 18:57

    Majoritatea testelor din revistele straine spun ca timoneria este ok, Automarket spune ca agata! Pe cine sa credem?