Toyota Aygo

1.0 Benzina 68CP Man5 X-cite

Performante

3.0

Chiar dacă plecăm mereu primii de la stop la volanul lui Aygo, până la 100 km/oră este cale lungă. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 14.2 secunde, dar nu aş fi remarcat acest lucru dacă nu citeam cifrele oficiale date de constructor. În realitate, Aygo reuşeşte să mascheze faptul că nu este cea mai rapidă maşină de oraş din lume prin cutia lungă şi zgomotul motorului cu trei cilindri. Şi chiar nu-ţi mai pasă care sunt cifrele oficiale. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 160 km/oră.

Însă, de dragul statisticii, trebuie spus că cele mai rapide modele de clasă mini sunt Fiat 500 1.2 de 69 CP, care are nevoie de 12.9 secunde, precum şi vechea generaţie Renault Twingo 1.2 75 CP cu un timp de 12.3 secunde. Mai trebuie spus că tripleţii de generaţie anterioară erau şi ei ceva mai rapizi, un Citroen C1 având nevoie de 13.5 secunde pentru a accelera până la 100 km/oră. 

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 10.11.2014 13:04

    Este adevarat ca: 1. Motorul acesta este preluat de la Daihatsu ? 2. Consumul de la modelul Kia este mult mai mare si masina este mai lenta, deoarece sunt al naibii de grele Picanto si i10 comparativ cu celelalte masini din clasa sa ?

  • zexe, luni, 10.11.2014 15:01

    Motorul acesta a stat la baza dezvoltarii motoarelor Daihatsu si a fost furat apoi si de cei de la Daewoo . A fost cel mai titrat motor al vremii lui primind o multime de premii pentru eficienta . are 67 de kg greutate si produce 69 cp . Este un motor preponderent pentru Aygo , pe yaris nu face fata .... sa nu uitam distributia pe lant si fiabilitatea japoneza ....

  • Alex Radoi, luni, 10.11.2014 15:51

    Sa speram nu va mai avea problemele tipice de fiabilitate ale generatiei anterioare (pompa de apa, kit ambreiaj si cutie). E drept ca am avut chiar prima editi (vechea generatie a avut trei editii, ce initiala si 2 facelifturi). Dezamagitor ca timoneria cutie este inca neplacuata (agata). Macar sa nu se mai strice de tot. La 65.000km aproape nu mai intra in treapata 1...

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 10.11.2014 18:54

    Vroiam doar sa le reamintesc unora despre fiabilitatea modelului Daihatsu, pe care unii il cred inferior modelelor Daewoo (Matiz).

  • ioi, marţi, 11.11.2014 10:35

    o masina f buna si cu design foarte modern si tineresc. am avut prima generatie, si pot sa spun ca nu am de ce sa ma plang. in afara de kit-ul de ambreiaj la vreo 65 de mii km, nu am schimbat nimic. am tras de masina ca nebunul, schimbat in zona rosie, schimbat treptele de viteza f agresiv, ceea ce explica si problema cu ambreiajul. daca stii cum sa o folosesti, te tii cu ea si de masini mult mai puternice. consum mai mare de 6.7 mediu n-am obtinut indiferent de incarcatura, agresivitate, AC.

  • Gustav, duminică, 05.04.2015 18:57

    Majoritatea testelor din revistele straine spun ca timoneria este ok, Automarket spune ca agata! Pe cine sa credem?