Motor / Transmisie
Liniştea e primul lucru pe care îl auzi atunci când porneşti motorul lui Auris Touring Sports. E un sunet de... nimic. E tăcere. Şi e plăcut. O spun, chiar dacă ştiu că îmi voi atrage oprobiul celor ce mă citesc.
A început să îmi placă liniştea modelelor electrice şi nu ştiu dacă e ceva temporar, care îmi va trece după ce mă voi urca într-un hot-hatch. Liniştea este asigurată de motorul electric de 60 de kW, care ajută unitatea cu ardere internă, de 1.8 litri şi 99 de cai putere.
Ecuaţia este una consacrată, ce poate oferi un total de 136 de cai putere şi un cuplu motor diferit: 142 de Nm oferiţi de motorul convenţional, disponibili la 4000 de rotaţii, şi alţi 207 garantaţi instant de unitatea electrică.
Cum se traduc cifrele în viaţa reală? Păi dacă tot vorbim despre copii şi adopţii, zic să ne raportăm tot la asta. Zgomotos şi cu ţâşniri necontrolate. Mă contrazic pentru că apreciam liniştea de mai devreme? Nu. Pentru că liniştea ţine cam cât ţine şi somnul unui nou-născut: destul de puţin. Adică în funcţie de câtă energie aveţi în baterii pentru a rula electric. Când aţi consumat resursele, motorul pe benzină porneşte şi începe distracţia.
Chiar dacă este bine izolat fonic la ralanti, motorul devine extrem de guraliv şi temperamental când apăsaţi cu putere pedala de acceleraţie. E ca un gâjâit continuu care nu vrea să se oprească. Spun continuu pentru că avem o cutie CVT.
Dincolo de acest gâjâit, care poate fi uneori ignorat, avem o livrare constantă a puterii, însă resursele nu sunt neapărat îndestulătoare. Sunt trei moduri de rulare: Eco, Electric şi Power. Numele sunt mai mult decât edificatoare. Nu ezitaţi să folosiţi modul Power ori de câte ori aveţi în plan acte de bravură la volan. Nu le va încuraja, dar vă va ajuta.
interesant articol...si imi place cum ati inceput: "Auzi...linistea" :) Tare mi-ar fi facut cu ochiul un Auris hibrid Break dar...pretul!? Cum stiu cum se comporta un hibrid, cu mana pe inima pot spune ca e exact ceea ce trebuie unui familist. In oras e o incantare in condus, ai o senzatie continua de "ma plimb cu casa prin targ" si "ma plictisesc de moarte" pentru ca....n-am melesteu' din dotare iar opririle si franarile dese tipice traficului de oras devin singurele si cele mai simple activitati de la bordul masinii. Portbagajul...e normal sa fie imens, ford focus nu a avut niciodata ca punct forte portbagajul nici macar in versiune break (fiind deseori criticat pentru asta), Megane e deja la varsta senectutii cat despre VW nu ma pronunt, doar e masina poporului (mai nou a poporului roman, care stim bine....catel, purcel, cartofi, ceapa...) Hm...bordul. V-as ruga pe cei din echipa AM o chestie. Luati-va un moment de respiro, eliberati-va mintea de prejudecati si priviti cu atentie bordul ala. Are ceva de mobilier modern in el. Nu e poate cea mai buna alegere dar o explicatie tot exista.... Intr-un final eu am ajuns sa-l accept. ce n-am inteles? Grija pentru secundele in plus la acceleratia 0-100km. Clientul tipic pentru hibride nu e chiar cel mai grabit personaj din trafic. si doi: nu e schimbator de viteze ci SELECTOR pentru ca niciodata nu vei schimba/selecta vitezele ci doar vei selecta actiunea: drive, revers ori parking. Dar asta e asa...ca fapt divers. si da, pe cat imi place de mult aurisul break (si hibrid) pe atat de anost si batrancios mi sa parut aurisul hatchback cu 99CP clasici