Consum
Economia de carburant şi ecologia sunt două motive pentru care un client alege un hibrid. Pentru clienţii de Auris HSD, avem un motiv în plus - este mai ieftin decât Prius.
Aşadar, avem economie la puterea a doua şi o opţiune viabilă la compactele cu motoare diesel. De acolo, sigura diferenţă este reprezentată de mentalitate, care trebuie să se schimbe puţin pentru a adopta aşa cum trebuie acest model şi a-l îmbrăţişa pentru ceea ce este.
Şi, totuşi, cât veţi consuma în graba de a salva planeta? Dacă rulaţi pe autostradă cu o viteză de 120 km/h, Auris HSD va înregistra un consum de 6.9 litri la sută. Ceva mai mult decât un rival echipat cu motor diesel, dar nu vorbim de o diferenţă incredibil de mare. Mai mult, acum este suportabilă din moment ce ambele sortimente de carburant au un preţ extrem de apropiat, iar modelele în sine împart acest atribut.
În ceea ce priveşte mediul urban, locul în care un hibrid se simte ca acasă, consumul într-o zi lucrătoare aglomerată variază între 5.5 şi 6.2 litri la sută, în funcţie de cât de tare vă grăbiţi să ajungeţi la serviciu. Nu contează atât de mult cât staţi în trafic, deoarece motorul cu ardere internă este oprit pe întreaga perioadă de staţionare. Excepţia apare în momentul în care consumul de energie electrică al echipamentelor electronice de la bord începe să lase o urmă pe baterii, caz în care se va porni motorul cu ardere internă în mod automat. Dacă veţi rula în modul EV, cu o încărcare "completă" veţi putea parcurge doi kilometri cu o viteză constantă de 40 km/h. Depăşirea pragului respectiv anulează automat funcţionarea în modul EV. Prin încărcare completă ne referim la nivelul maxim permis de sistemul hibrid al lui Auris HSD, nu de limita bateriei - ale cărei maxime şi minime sunt protejate pentru a-i conserva viaţa.
Dacă întâlniţi trafic mai puţin intens şi sunteţi şi mai atent cu apăsarea pedalei de acceleraţie, veţi obţine un consum cuprins între 3.9 şi 4.5 litri la sută în mediul urban.
În regim extraurban, consumul de carburant variază între 5.3 şi 6.3 litri la sută, în funcţie de cât de repede rulaţi şi ce fluctuaţii de viteză aveţi.
Rezultatele sunt bune, spunem noi, mai ales dacă vorbim de testare în regim de iarnă, cu temperaturi sub zero grade Celsius, care stresează atât motorul cu combustie internă, cât şi acumulatorii.
Cei de la Toyota anunţă un consum mixt de 3.8 litri la sută pentru Auris HSD, iar această valoare este valabilă atât pentru consumul în mediul urban, cât şi pentru consumul în mediul extraurban. Fratele său mai mare, Prius, are un consum ceva mai ridicat, de 4 litri la sută în regim urban şi de 4 litri mixt, în condiţiile în care consumul extraurban rămâne la 3.8 litri la sută. Remarcăm şi scăderea emisiilor de CO2 sub pragul de 90 de grame per kilometru în cazul lui Auris HSD, o îmbunătăţire de 3 grame per kilometru faţă de cele 92 de grame de CO2 emise de cea de-a treia generaţie a lui Prius.
Adunând treptat aceste îmbunătăţiri şi făcând un calcul, cei de la Toyota estimează că au salvat atmosfera de la eliberarea a 18 milioane de tone de CO2 prin lansarea hibrizilor în comparaţie cu vânzarea unor modele comparabile ca performanţe şi dimensiuni.
eu unul deocamdata nu imi permit sa salvez planeta; daca ma sponsorizeaza cineva cu 20.000 euro poate mai mai gandesc :)