Motor / Transmisie
Deoarece vorbim de preluarea directă a trenului de propulsie de la Prius, modelul merită să primească aceeaşi notă la acest capitol. De data aceasta, concurenţa dintre Auris şi rivalii echipaţi cu motoare diesel economice este şi mai strânsă, deoarece modelul are un preţ extrem de apropiat de cel al unui Volkswagen Golf 2.0 TDI într-un nivel de echipare generos sau similar cu cel al unui alt model compact echipat cu un motor diesel. Chiar dacă îl comparăm cu un model diesel, vorbim de un nivel ridicat de sunet odată ce ajungem la viteze mai mari sau apăsăm pedala de acceleraţie mai tare. Nivelul de decibeli nu este asurzitor, dar se formează o discrepanţă între liniştea deplină a rulării liniştite până la 40 km/h fără intervenţia motorului cu ardere internă, ca apoi să se audă un zumzăit discret, zumzăit care devine din ce în ce mai puternic.
Chiar şi aşa, respectivul sunet este justificat şi te ajută să-ţi dai seama că nu mai eşti de mult ecologic ( în cazul abstract în care nu ai urmărit deloc ceasurile de bord) şi îl găseam oricum în aproape orice compactă la regimul respectiv de viteză.
După cum cititorii noştri fideli ştiu deja, aportul motorului electric se simte şi la viteze mai mari, acesta oferind un "suflu" de cuplu motor dintr-o rezervă aparent nesfârşită. Din acest punct de vedere, Auris HSD pare să fie destul de sprintenă, poate chiar mai sprintenă decât Prius, deşi datele oficiale contrazic această impresie. Explicaţia - Auris HSD este chiar mai ecologic decât Prius, iar acest lucru se vede atunci când ne uităm la emisiile de CO2.
eu unul deocamdata nu imi permit sa salvez planeta; daca ma sponsorizeaza cineva cu 20.000 euro poate mai mai gandesc :)