Volkswagen Golf 7 facelift

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut7 Highline

Tehnologie

4.5

Dacă e să alegem o categorie pe care Volkswagen a pus toți banii odată cu acest facelift, acela este cea dedicată tehnologiei de la bord. Golf 7 facelift primește atât de multe sisteme noi, încât asistăm la un contrast evident între abordarea progresistă accentuată de la acest capitol și liniaritatea estetică de la interior și exterior.

Nici nu știi cu ce să începi: cu enumerarea sistemelor de siguranță activă deja discutate la capitolul Siguranță sau cu display-urile hi-res despre care am vorbit la Interior? Să ne ocupăm de ultimele, pentru că ecranul central superior de 9.2 inch (Discovery Pro) aduce în clasa compactă un artificiu tehnic care până acum a mai fost văzut în lumea auto doar pe BMW Seria 7 și Seria 5: controlul prin gesturi al sistemului multimedia. L-ați văzut probabil deja promovat de Volkswagen pe reclamele din orașe și pe la televizor. E o ocazie ca germanii să se mândrească cu un plus absolut.

Și totuși, veți putea trăi și fără gesturi care controlează volumul sau schimbă postul de radio. Ba chiar vă veți descurca mai bine fără ele. Pentru că, spre deosebire de sistemul oferit de BMW, cel de la Volkswagen are momente de perplexitate în care nu reacționează la nicio comandă. Și tot la butoanele clasice ajungi. Iar pentru a evita orice discuție aprinsă involuntară cu părinții și sărbătorile legale ale mașinii, e mai bine să nu încercați așa ceva acasă. 

Acestea fiind spuse, nu uităm să anunțăm apariția farurilor LED care înlocuiesc vechiul Bi-Xenon sau Car Net, pachetul prin care mașina se transformă în router WiFi pentru ca pasagerii să acceseze internetul fără limite oriunde s-ar afla.

Traffic Jam Assist este primul pas pe care Golf îl face înspre o lume în care mașinile vor fi autonome. Funcționează până la 60 de km/h și păstrează automat distanța față de mașina din față la plecările și opririle de la semafor, controlând accelerația, frâna și direcția. Am testat sistemul și funcționează, iar activarea sa se face ușor.

Evident, din peisaj nu pot să lipsească serviciile de mirroring Apple CarPlay sau Android Auto, care te vor face să te simți în mașină ca-n fața propriului telefon. Fără să fii nevoit să îl ridici din locul său în timpul mersului.

Ce-i lipsește lui Golf? Un Head-up Display (germanii spun că implementarea display-ului digital face inutilă folosirea unuia, dar personal nu cred că cele două se exclud reciproc) și un sistem avansat de camere pentru captarea unor imagini avansate ale mașinii care ar piutea ajuta la manevrele de parcare. 

  • M_Frank, vineri, 11.08.2017 11:01

    Stiti gifurile alea cu John Travolta care circula pe net?! Se uita in stanga-dreapt si ridica din mana mirat. Fix asa sunt si eu cand vad un Golf. Nu stiu daca e nou sau vechi.

  • dan_grc, vineri, 11.08.2017 11:06

    De menționat faptul că Real a câștigat și campionatul după o pauză de 4 ani. Deci Golf este mai constant pe termen lung :).

  • Octavian, vineri, 11.08.2017 11:21

    Masina o stiu si imi place (multa lume o stie), e foarte ok asamblata, parca ar fi turnata dintr-o singura piesa; nimic nu scartaie, e capitonata inclusiv in buzunarele usilor si in torpedou etc... As fi vrut sa vad insa un test cu 1.5 TSI DSG, nu vesnicul 2.0 TDI DSG. Este totusi o masina mai degraba de oras, nu mi-as lua 2.0 TDI.

  • doncarlo, vineri, 11.08.2017 11:36

    Ultimele 6 teste cu golf toate au fost facute cu 2.0 tdi. Nu ne referim la golf r sau gti

  • eu, vineri, 11.08.2017 11:37

    Un TDI cu functie eco... paradox, frate! :))

  • octav71, vineri, 11.08.2017 12:29

    @Mircea: poti sa imi detaliezi afirmatia asta? "... însă germanii oferă aceleași cifre în regim mediu mixt: 4.4 litri/100 km. Asta deși consumul urban și cel extraurban au coborât, fiecare, cu câte 0.1 litri/100 km." Daca aduni "ceva" cu "altceva" iti da 4,4. Daca aduni "mai putin de ceva" cu "mai putin de altceva", consider ca rezultatul va fi mai mic de 4,4! In rest, good job! E foarte greu sa faci o analiza a unui VW Golf si sa il mai si citeasca cineva.

  • mircea, vineri, 11.08.2017 12:50

    @octav71 Nu știu motivul. Cred că inginerii ar trebui să răspundă la întrebarea asta. Probabil e o chestiune de zecimi sau sutimi la urban si extraurban, iar calculul iese tot pe-acolo. Nu c-ar conta prea tare ce face testul NEDC, stim toti cata relevanta au pe sosea. Din pacate, pentru noi ramane singurul reper direct comparabil intre modele.

  • PMC, vineri, 11.08.2017 13:42

    Asteptam cu interes injuraturile la adresa VW si mai ales Golf, daca tot e cea mai buna masina din segment. :) Si inca ceva, ca sa moara de ciuda indragostitii de japoneze, in toate testele de pe iutub, Golful asta, model de 5 ani, bate Honda Civic aia noua si ciudata. :D

  • VAG, vineri, 11.08.2017 14:09

    @Octavian Asa e! Nimic nu scartaie dar papa ulei...aaa si mai scoate si fum :))

  • mircea, vineri, 11.08.2017 15:45

    @Octavian, @doncarlo Sper că nu vă imaginați că avem o listă din care alegem versiunile pe care le testăm. Nu e o țară tocmai fabuloasă pentru jurnalismul auto, ca să fiu elegant :) Deci facem tot ce se poate.

  • Ckd, vineri, 11.08.2017 16:12

    Hai sa radem Testul elanului Honda Civic, 84km/h, Mentine traiectoria ireprosabil. https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8 Golf 7 Gti 76km/h ,danseaza, supravireaza si in final derapeaza spatele https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM&t=55s Golf 7 facelift 76km/h subvirare https://www.youtube.com/watch?v=xSgfvwqXpm8 Seat Leon ST 79km/h supravireaza https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw Skoda nu am gasit, dar tind sa cred ca e mai slaba ca toate.

  • nume, vineri, 11.08.2017 20:35

    Tare rau asta: Ne-a placut - Istoria modelului Despre hartia folosita la manualul de utilizare nu aveti nimic de spus?

  • @Ckd, sâmbătă, 12.08.2017 10:41

    EuroNcap: Golf-5 stele, Civic- 4 stele.

  • dany, sâmbătă, 12.08.2017 20:17

    1. puntea spate e multilink sau rigida? (vad ca va legati doar de cat de moale sau tare e) 2. interiorul ala ”fad” mie imi place foarte tare (deci... gusturi si gusturi) 3. prin toate comparativele Golful iese in frunte (desi vad ca pt cititorii Automarket e cea mai nasparlie masina) 4. sunt posesor de Logan II... am comparat masina cu un Golf IV pe care l-am condus recent si spun ca diferenta e uriasa... mai ales la directie care comunica aproape organic cu soferul (in favoarea Golfului desigur) 5. dicolo de dieselgate, de distributii rupte la nu stiu cati km etc. masinile VW, in cazul de fata Golfurile sunt masini reusite... si au ceva ce masinilor din grupul Renault le cam lipseste - placerea de a conduce!

  • joe, duminică, 13.08.2017 14:52

    Apropo de "proba" la ITP cu emisiile.Am fost in Elvetia cu un TDI euro 3,,si nu mi-au ambalat motorul sa iasa pistoanele prin capota,cum se petrece in Romania,,si asta pe semnatura ta daca iti crapa..

  • demin2609, duminică, 13.08.2017 22:26

    @dany loganul este facut pentru alt tip de utilizator! hai sa comparam spre exemplu, spatiul interior!? iar legat e placerea de a conduce un vw... hahahahahhaaha in multe tari spre exemplu nu trebuie omologat gpl-ul, la noi este obligatoriu si nu.ti ofera nici un avantaj ca nu poluezi, asa ca rar.ul si cine au facut legile sunt niscaiva CIOFLENGARI!

  • cipst, joi, 17.08.2017 16:20

    Imi place ca cei de la VW o tin cu cauciucuri de iarna in toiul verii. Bravo baieti!

  • Mioveni, sâmbătă, 26.08.2017 13:49

    Prin alte parti am citit ca DSG-urile de la grupul VW sunt foarte proaste si se recomanda achizitia modelelor cu transmisie manuala. Cele cat de cat acceptabile sunt cele ''wet clutch'' pe care le gasim doar la motorele mari, probabil si la acest 2.0 tdi. Eu daca as dori o transmisie automata as evita cutiile dual clutch.

  • andrei, luni, 28.08.2017 21:21

    e plin de legende cu dsg-ul; realitatea e ca la cate milioane sunt vandute e imposibil sa nu fie probleme. din ce am vazut eu citind ici-colo nu sunt nici pe departe o majoritate, ci niste exceptii cele cu probleme, si multe sunt din cele luate cu multi km si neingrijite adica...de asteptat. dual clutch sunt toate. iar wet clutch nu sunt neaparat la alea mari. la mine urmatoarea masina orice o fi, dar cutie automata clar. confortul e total.

  • texan, miercuri, 30.08.2017 18:16

    Primesti destule bindoane de ulei cand cumperi masina incat sa iti ajunga pana la urmatoarea revizie ? sau trebuie sa mai scoti bani din buzunar =))) multumim pentru gunoaiele astea de motoare volkswagen :)))

  • Civic_rupe_Golful, sâmbătă, 01.09.2018 22:02

    @ @gkd Ai pus si tu botu la faza cu 4 stele. Acolo era o treaba de airbag, te asigur ca o repara imediat. Cu totii stim ca EuroNCAP nu se compara cu IIHS-ul american, in special cu testul Small Overlap Front, unde anumite masini germane "premium" noi au ramas corijenti mai rau decat o masina chineza (dau link daca nu credeti)

  • Civic_rupe_Golful, sâmbătă, 01.09.2018 22:04

    @ @gkd de fapt au si reparat faza cu 4 stele: https://www.euroncap.com/en/results/honda/civic/29192

  • Andrei, duminică, 14.04.2019 16:54

    Voiam sa vad un test pe Automarket cu un Golf 7 pe benzina. Dar mare mi a fost mirarea, ultimele 5 (5!!!) drive teste cu Golf 7 sunt cu aceeasi motorizare, 2.0 tdi. Serios? Numai asta se cumpara? Care e rostul sa ai publicate 5 teste cu acelasi motor, 3 cu variante pre facelift si 2 cu cea facelift? Dezamagitor.