Volvo XC90

2.0 Hibrid Plug-In 400CP 4x4 Aut8 Inscription T8

Motor / Transmisie

4.0

Când Volvo a trecut la noua eră și și-a luat destinele în propriile mâini cu ajutorul banilor veniți din China, prima mișcare pe care au făcut-o suedezii a fost să renunțe la motoarele vechi și depășite pe care le aveau împrumutate de la Ford, stăpânii care s-au comportat cu ei precum un moșier bătrân și senil. Din investiții s-a născut o familie nouă de motoare despre care am tot scris pe Automarket, așa că nu mai reiau ideea. Vă spun doar că motoarele Drive-E sunt fie 2.0 motorină, fie 2.0 benzină. Iar astea din urmă sunt împodobite cu o turbină sau cu turbină și supraalimentare pentru ca puterea dezvoltată să urce până hăt! la 320 de cai putere în versiunea de motorizare denumită T6. 

Adică da, îți poți cumpăra un XC90 cu motor 2.0 și 320 CP. Unii spun că motorul e forțat, alții - care cred în downsizing și în avantajele sale - spun că nu contează neapărat de unde vin caii ăia cât timp îi ai atunci când ai nevoie de ei. Dar ne vom întoarce la cei 320 de cai ai lui T6 mai încolo.

Pentru a demonstra faptul că e un brand care crede în viitor, Volvo a inventat o soluție interesantă pentru versiunea hibridă, cea mai puternică din gamă. În loc să conceapă vreun V6 sau, mai radical, vreun V8 care să scoată 400 de cai, suedezii au pus același 2.0 Twin Power de pe T6 sub capotă, au adăugat în sistem un motor electric și bateriile aferente, et voila! Așa s-a născut versiunea T8: 400 de cai putere, hibrid cu încărcare la priză care merge - zic ei - vreo 30 de kilometri în regim full electric. 

Chestia la hibrizii ăștia este că ei oferă într-adevăr mai mulți cai putere, dar aduc cu ei în același timp o halcă de baterii (9.2 kWh în cazul lui XC90, adică mai puțin de jumătate din capacitatea lui Renault Zoe, de exemplu) montate cumva longitudinal sub podeaua mașinii. Iar situația e cam la fel ca la telefoane: cu cât e mai mare pachetul ăsta de baterii, cu atât mai mare autonomia electrică. Deci cu atât mai mic consumul. Dar, pe de altă parte, un pachet de baterii mare nu te ajută când e vorba de greutate și de dimensiune. 

În cazul lui XC90, dimensiunile nu sunt o problemă, pentru că ai spațiu mai mare decât într-o garsonieră din blocurile comuniste. Dar la capitolul masă mașina păcătuiește, pentru că cele 300 de kilograme de baterii se simt. E ca și cum ai avea 4 oameni în plus în mașină, așezați cumva ca piesele de Tetris sub cabina pasagerilor.

Una peste alta, însă, motorul pe benzină și transmisia în sine nu dau semne că sunt forțate în vreun fel atunci când rulezi. E adevărat că trebuie să ajungi la 5700 de ture ca să atingi cei 320 de cai oferiți de motorul 2.0 TwinTurbo, iar într-un XC90 vei face asta doar cu ocazii speciale. Ceea ce înseamnă că motorul nu va fi abuzat nici el foarte des. Cutia de viteze, semnată de japonezii de la Aisin, vine cu 8 trepte și este setată - cum altfel? - pentru a oferi un consum cât se poate de scăzut pe 6 din cele 7 moduri de rulare ale lui XC90. Stați liniștiți, ajungem și la ele. 

  • Claudette, miercuri, 23.03.2016 11:29

    Stufos dar frumos. O masina ca asta merita un test asa.

  • Obbie, miercuri, 23.03.2016 11:42

    "Zgomot de rulare la viteze ridicate" - credeam ca doar japonezele au "pacatul" asta. Si intr-adevar e un mare pacat ca o masina asa completa sa fie insonorizata prost.

  • mog, miercuri, 23.03.2016 12:06

    nu mi pare cu nimic mai prejos fata de x5, q7, ori GLE

  • Chinezu', miercuri, 23.03.2016 12:19

    Felicitari pt test si pentru modelul testat XC90 T8. Pacat de nota, cred ca merita macar 4.5 , ca no fi egala cu nemtoaicele la 4.7, dar 4.3 cred ca e prea mica nota! Zgomot la rulare la viteze ridicate, e normal , un tanc nu are aerodinamica lui Audi A4!, sa-l aprieciem cu celelalte tancuri la aceleaasi viteze si conditii meteo! Drumuri bune !

  • vianu, miercuri, 23.03.2016 12:31

    @chinezu'....zgomote la rulare. Adevarat ca nu e foarte clara specificarea, dar daca ar fi fost de la vant ar fi fost zgomote.... la vant :). Poate o detaliere ar fi necesara. in rest...daca nu esti setat pe germane e o alternativa. Si eu cred ca nu e cu nimic mai prejos decat trio-ul ala.

  • Cyrus, miercuri, 23.03.2016 12:57

    Pare enorm 300 kg de baterii doar pentru 30 km de rulare electrica

  • Scorpionul.negru, miercuri, 23.03.2016 13:08

    La asta daca ti se strica ceva nu ti-l face nimeni in tara ! O masina buna si aratoasa ... peste Touareg si Q7 poate si GLE dar cam atat. X5, Cayenne, Range Rover Sport sunt ceva mai sus ca el.

  • Kirotractor, miercuri, 23.03.2016 13:21

    De acord, cu nimic mai prejos decit trio-ul german. Doar cei 320 de cai ai motorului 2.0 TwinTurbo imi par mult prea "impinsi" ca sa dea certitudinea unei fiabilitati realmente... scandinave. Iar apropo de zgomotul interior cam mare, ceva decibeli masurati in premiera cumva? ;-) Ca subiectivi sintem cu totii si la timpane...

  • mircea, miercuri, 23.03.2016 13:29

    @vianu, @chinezu Am lămurit în text problema. Zgomote în principiu aerodinamice și de rulare care se aud la peste 100 km/h pe autostradă. Aici tind să cred însă că ține mult și de tipul anvelopei, pentru că am testat două T8-uri la distanță de câteva zile. La unul se auzea (anvelope de iarnă), la celălalt ceva mai slab (anvelope de vară). Știu, e normal să se audă mai tare, dar în cazul primei mașini zgomotul era cam mare.

  • vianu, miercuri, 23.03.2016 14:31

    @mircea multumesc pentru raspuns nivelul zgomotelor la rulare poate fi dat si de anvelope pentru acelasi anotimp (si inca la diferente mari) iar cele aerodinamice sa primeze de la o anumita viteza in sus. La Peugeot 301 am observat ca fluiera mai sus de 60km/h :)) cel mai mult ma mira ca unele de iarna pot fi mai silentioase decat cele de vara (sunt patit) dar trist este ca la banii astia 2m2 de izolatie fonica nu se simteau grei nici la buzunar si nici la masa totala

  • vianu, miercuri, 23.03.2016 14:35

    adaugire sunt in asentimentul lui Kirotractor (si nu numai)...un stift de "decibelmetru" de pe un telefon ar fi chiar ok. Puteti specifica ca e: doar de folosinta "casnica", softul folosit, telefonul si zona de test. Nu cred ca cineva v-ar trage la raspundere ca exista diferente din ce ati scrie voi si ce simte proprietarul. Cu toate ca 5 decibeli fac diferenta dintre "ok" si "cam zgomotos" plus ca s-ar vedea un feed-back ;)

  • scamel, miercuri, 23.03.2016 14:43

    o masina tare si un comentariu pe masura.si totusi neinspirata comparatia cu casatoria daca-ti iei nevasta tanara si frumoasa si n-o pui la treaba o pune altul. si iar daca am bani si vreau sa ma dau mare imi cumpar mx5 sau macar v8. daca sunt ecologist imi iau tesla. sau crv. sau xc90 D. nu un carcalete.

  • Sorin, miercuri, 23.03.2016 14:47

    "Suspensii și direcție anesteziate Inerție ridicată în viraje din cauza bateriilor Consum mare când bateria e goală Zgomot de rulare la viteze ridicate" Forte convingator..... Nici ca pret nu este real cum ca GLE este mai scump la aceleasi echipari , in plus are motor GLE are motor biturbo de 3l nu 2l.... Sunt interesat de un hibrid din asta si sunt in tema , pentru ca le-am comparat pe toate...tot GLE 500 E este peste....

  • petrush, miercuri, 23.03.2016 14:48

    n-as crede ca Mircea nu stie sa aprecieze zgomotul produs de anvelope. numai el stie de ce se abate de la stilul cu care eram obisnuiti

  • Obbie, miercuri, 23.03.2016 15:11

    Sa inteleg ca ai condus Lexus LX570 facelift ca sa faci aceasta afirmatie ? Penibilule.....

  • zuzu, miercuri, 23.03.2016 16:37

    Oana la urma portbagajul are doar 314 litri cu cele 7 locuri ridicate?

  • vianu, miercuri, 23.03.2016 18:20

    @zuzu...am cautat ca eram si io curios, normal si hybrid 451L / 347L in configuratia cu 7 locuri 1102L / 998L in configuratie cu 5 locuri 1951L / 1847L in configuratia cu 2 multumit?

  • mircea, miercuri, 23.03.2016 18:29

    @vianu Merci. :)

  • vianu, miercuri, 23.03.2016 18:49

    aaa...pt nimic?

  • zuzu, miercuri, 23.03.2016 22:03

    @vianu - Intrebarea a fost pusa tocmai pt ca in tabelul final cifrele nu bat cu ce-am citit in alte parti.

  • Cornel Rs, joi, 24.03.2016 15:48

    Ca aspect mie imi place noul suv Volvo si ca interior..insa chestia asta cu hibrizi 300 kg pt doar 30 km autonomie..hm adica ori suntem electrici ori nu mai suntem ?! cel putin bate toate japonezele si lexus si infinity ca design chiar si pe cele germane .Oricum brv pt motorul f potent din cilindree mica

  • LR, joi, 24.03.2016 22:22

    @Mircea Articolul ăsta oferă o imagine mult mai clară decât cifrele seci pe care le dau producătorii auto. Totuși, nu înțeleg la ce te referi când spui "motor Twin Power (turbo plus supraalimentare)" Turbo e o metodă de supraalimentare, pe lângă supraalimentarea cu compresor mecanic (sau compresor electric, mai nou, în cazul Audi). Nu e prima dată când văd confuzia asta pe AM.

  • Chinezu', luni, 28.03.2016 10:18

    @ Mircea: Daca vor citi testul anterior si cel care a urmat, cititori mai neexperimentati si cei care nu stiu ca detii un Volvo, deci nu prea vrei sa dai note bune acestei marci,ca sa nu zica lumea ca esti partinitor, vor zice: " din teste decat Volvo, clar ca-s mai bune Opel-urile Asta si Renault-urile Megane Sport! Am citit eu si va arat ca chinezii de cand au luat firma asta au dus-o sub nemtoaice , ba chiar sub frantuzoiace!!!!" Doamne Fereste sa am dreptate si drumuri bune!... ca la note corecte nu ne mai asteptam......

  • BMW, duminică, 10.04.2016 16:35

    Am avut ocazia sa incerc masina , si va zic un lucru Automarket spune ca nu nea placut : "Zgomot de rulare la viteze ridicate " Si va zic de ce , masina e foarte cheap... am inchis usa la sofer si geamul era in jos pe jumatate si s-a rasunat si sau auzit toate piesele din usa ca in Dacia Logan , nici o izolare fonica.... Eu nustiu cum Automarket ia dat 5 stele la interior , numai design-ul interior merita 5 stele ca materialele componente si constructia lor e CHINEZAREALA. Ai o senzatie ca e o masina facuta in CHINA

  • Scorpionul.negru, marţi, 10.05.2016 00:49

    Un suv impecabil si corect dar tot nu a putut ajunge la nivel de Porsche Cayenne si Range Rover Sport....din pacate....