Interior

4.0

Habitaclul noului XC90 facelift? Nu am avut ocazia să intru într-o vilă suedeză, dar probabil așa ar arăta sufrageria.

Totul îți dă impresia de calitate și de bun gust, de la pielea care acoperă partea superioară a bordului, la tapițeria din piele Nappa de pe scaune, la ornamentul selectorului transmisiei, confecționat din cristal suedez Orrefors, la ornamentele din lemn sau la inserțiile din material textil.

Cel puțin așa a fost configurată mașina testată de noi, în nivelul de echipare Ultra.

Ce-i drept, mi-ar fi plăcut să nu existe zone finisate în negru lucios pe volan sau pe tunelul central, acolo unde ajungi des cu mâinile, dar se întâmplă și la case mai mari.

Butoane fizice nu prea găsești prin habitaclu, iar cele care există sunt bine grupate. Apropo, inclusiv torpedoul se deschide de la buton.

Scaunele față sunt confortabile, au funcție de încălzire, ventilație și masaj. Pe rândul al doilea de scaune ai spațiu suficient, atât la genunchi cât și la cap. Accesul pe al treilea rând de scaune, pentru că așa cum spuneam ai la dispoziție 7 locuri, este destul de facil.

Fiecare element al banchetei culisează, iar pe ultimele două scaune există spațiu suficient pentru doi copii. Doi adulți, nu prea vâd cum ar putea sta aici confortabil. Unele modele nu oferă nimic pentru ultimul rând de scaune, dar în XC90 ai aici guri de ventilație, suport pentru pahare, dar și un spațiu de depozitare.

Că tot veni vorba. Odată cu acest facelift, suporturile de pahare din față au fost regândite, pentru a fi mai practice, iar zona de încărcare prin inducție a fost repoziționată (o regăsești în fața tunelului central). În plus, în consola centrală a apărut un spațiu nou de depozitare.

Astfel de spații generoase regăsești mai peste tot, iar vestea bună este că sistemul de propulsie plug-in hybrid nu afectează foarte mult volumul de încărcare al portbagajului. Cu două rânduri de scaune, ai la dispoziție 668 de litri, sau 1.816 litri cu un singur rând de scaune. Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul oferă 262 de litri pentru bagaje.

BMW X5 PHEV oferă un portbagaj de 500-1.720 litri, Audi Q7 are un portbagaj de 563 de litri, iar Mercedes-Benz GLE propune un portbagaj cu un volum cuprins între 490 și 1.915 litri.

  • Razvan, marţi, 22.07.2025 15:58

    O fi bun,mare,frumos, performant,fiabil,confortabil,economic,prietenos cu mediul,etc,dar 117.000 E,eu zic că la banii ăștia sunt variante mai bune,mai premium.Nu merită un Volvo banii ăștia.

  • Matei_cel_nou, marţi, 22.07.2025 17:04

    In continuare o mașină elegantă, comfortabila si moderna. Unele elemente de design erau mai reușite înainte: grila și ecranul care acum se revarsă dintre aerisiri.

  • ds, miercuri, 23.07.2025 08:56

    Nu v-a plăcut prețul? Dar, puțin mai sus, autorul zice că este mașină premium. Despre ce vorbim? Păi numai sistemul audio Bowers & Wilkins este + 3000 euro. Și vă spun eu că merită fiecare leu, ca și scaunele cu masaj, vreo 6-7 moduri, parcă. Și sincer, așa scump cum vi se pare, l-aș prefera oricărul bmw & mercedes.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 23.07.2025 09:47

    Audi si BMW au 6 cilindri la mai putini bani .. chair mult mai putini in cazul Audi. E cam mare foamea de bani la Volvo. Cu toata chelea masaju si wilkinsu 100k pentru 4 cilindri plugin sunt cam multi bani.

  • aha, miercuri, 23.07.2025 11:49

    117.127 de euro pe un Volvo vechi de 10 ani? Unde semnez?

  • CTC, miercuri, 23.07.2025 12:53

    Trebuie sa fii putin high sa spui nu la un Mercedes sau Bmw pentru rebutul asta chinezesc...oricum Volvo a ajuns masina cocalarului 'undercover' la cum se comporta soferii acestui brand prin trafic.

  • @12.53, miercuri, 23.07.2025 13:25

    Sa numesti Volvo rebut chinezesc, pffff... Ce masina ai, bo$$? In alta ordine de idei, te cam contrazici, adica ai o ruptura de logica. Adica o dai cu nuca-n perete cand spui ca "trebuie sa fii putin high sa spui nu la un Mercedes sau BMW" ca, deh Volvo e de cocalar. Pe bune? BMW, oare, la noi vorbesc, e pentru cavaleri crescuti la pension? Nu contest si departe de mine gandul de a eticheta oamenii in functie de masini, desigur sunt exceptii si exceptii, cunosc oameni ok care au bmw, noi, luate pe bani munciti, la fel cum cunosc si oameni care au Volvo luate de noi, tot din bani munciti. Una e sa ai o coaja de BMW, Mercede, Volvo, sau orice altceva premium, lata la mana paispe si de pe care curg tablele, luata doar ca sa epatezi, si una e sa ai una din asta, noua, luata din bani munciti. In cazul asta confunzi marfa cu ambalajul.

  • Calitativu', miercuri, 23.07.2025 22:40

    Săndele, daca tot ești"cel mai calitativ", de ce nu ai cerut la test(te citez):"versiunile diesel B5 și B6, cu 250, respectiv 300 de cai putere, vin acum în compania unui sistem mild-hybrid la 48V. "? Sau reveni Volvo la dizal și numai tu știi asta?