Tehnologie
Tehnologia nu trebuie doar să existe, ci să fie uşor de înţeles. Acesta este motto-ul după care s-a orientat Volvo atunci când a produs ecosistemul multimedia pentru noul XC90. Nu e doar foarte bogat în dotări şi sisteme, ci e şi foarte uşor de înţeles şi de accesat.
Majoritatea opţiunilor pe care le ai la dispoziţie pe XC90 sunt reglabile prin intermediul display-ului touch cu diagonala de 9 inch pe care îl regăseşti pe bord. E un element pe care sunt gata să pariez că-l vom vedea pe întreaga gamă Volvo de acum înainte şi, mai mult, e o soluţie pe care o vor adopta din ce în ce mai mulţi constructori în viitor.
Partea interesantă e însă alta: touchscreen-ul celor de la Volvo nu e doar foarte uşor de utilizat, ci funcţionează excepţional. Ţi se pare că te joci într-o aplicaţie pe un iPad de ultimă generaţie, pentru că totul se mişcă instantaneu şi fluid. Nu există mici "blocaje", grafica e perfectă, iar un şofer care se aşează la volanul acestei maşini pentru prima dată se va simţi ca-n propria canapea, cu o tabletă în mână. Tot la capitolul grafică de excepţie se încadrează şi display-ul care ia locul ceasurilor de bord şi despre care am vorbit mai multe la capitolul Interior.
Există şi mici detalii care îţi aduc zâmbetul pe buze. De exemplu, butonul care porneşte maşina, amplasat pe consola centrală şi sculptat în cristal, este unul rotativ. Ceea ce înseamnă că XC90 porneşte atunci când învârţi butonul spre dreapta şi se opreşte atunci când învârţi spre stânga. De asemenea, cheia lui XC90 pare că nu are butoane, ele fiind "ascunse" pe marginea dreptunghiului negru cu siglă Volvo.
Climatizarea poate fi setată pentru toate cele trei rânduri de scaune tot de pe ecranul central, iar primele două rânduri au climatizare bi-zonă, adică stânga-dreapta.
Normal, există şi mici probleme în interiorul lui XC90. De exemplu, dacă eşti un şofer care ştie să ţină volanul corect - cu mâinile la orele 9 şi 3 - vei avea surpriza de a apăsa involuntar în viraje cu podul palmei pe butoanele care măresc volumul muzicii sau modifică piesa sau postul de radio. Asta pentru că ele sunt amplasate mult prea aproape de coroana volanului.
Apropo de muzică, maşina testată a fost dotată cu sistemul audio standard şi se auzea foarte bine. Vă promit însă că în următorul test voi avea grijă să analizez o maşină care va avea în lista de elemente disponibile pachetul audio opţional semnat Bowers&Wilkins, care promite o experienţă audio excepţională.
Felicitari pentru articol ! n-are rost sa mai vorbim vorbe :)