Consum
Era evident pentru toată lumea că XC90 nu avea nicio şansă în faţa tripletei germane BMW X5 - Audi Q7 - Mercedes GLE (proaspătul ML rebotezat) fără motoare care să ofere cifre excelente. Nu te poţi bate cu tancurile dacă vii cu suliţe. Iar Volvo a înţeles asta foarte bine. Atât de bine, încât investiţiile părinţilor chinezi de la Geely s-au transformat într-una dintre cele mai interesante game de motoare din lumea auto a prezentului.
Motorul D5 de 225 de cai putere de pe XC90 oferă un consum oficial de 5.8 litri/100 km în regim mediu mixt, cu un 4.7 în extraurban. Noi l-am testat în regim absolut normal (croazieră plus acceleraţii bruşte când a fost cazul) pe traseul Bucureşti-Azuga-Bucureşti, cu o mică ieşire de pe traseu în Sinaia, iar consumul afişat de computerul de bord a fost de 6.9 litri/100 km. Absolut decent pentru un motor de 225 de cai putere montat pe un SUV de aceste dimensiuni, unul dintre cele mai mari modele vândute în Europa.
Dacă punem faţă în faţă cifrele lui XC90 D5 cu cele ale concurenţei directe, observăm că suedezii se află fix între coastele germanilor. Noua generaţie Q7, lansată de asemenea în această primăvară, vine cu un fantastic 5.4 litri/100 km dintr-un motor V6 diesel de 3.0 litri, iar noul Mercedes GLE, urmaşul lui ML, scoate un consum cu 0.1 litri/100 km mai bun decât cel al SUV-ului suedez. Tot la diferenţă minimă, de 0.1 litri, stă şi BMW X5, dar în partea cealaltă a scării de valori.
În sfârşit, dacă în ecuaţie introducem şi Range Rover cu al său motor de 3.0 litri diesel de 258 de cai, observăm diferenţe imense: SUV-ul britanic "mănâncă" 7.5 litri/100 km în condiţiile unor cifre de performanţă mai slabe decât ale lui XC90.
Felicitari pentru articol ! n-are rost sa mai vorbim vorbe :)