Calitate / Pret
O să fie nevoie de atenția distributivă pe care o aveți cu toții pentru a înțelege logica prețurilor pe care le practică Volvo în general și în cazul lui XC60 hibrid plug-in în particular.
Cunoscută în trecut ca o marcă situată ca nivel de preț între brandurile de volum și cele premium, Volvo a schimbat strategia și a urcat costurile de achiziție pentru a sta umăr la umăr cu rivalii direcți germani. Ce face în continuare Volvo este să ofere un plus serios de echipamente și elemente opționale în pachetul de bază, în special în ceea ce privește lista de sisteme de siguranță. Acest "avantaj client" face ca un model concurent (indiferent dacă e Audi, BMW sau Mercedes-Benz) al cărui preț de pornire e aproximativ identic să aibă nevoie de configurare suplimentară pentru a se ridica la nivelul listei de echipamente oferite standard de suedezi.
Ei bine, în cazul particular al versiunii hibride plug-in a lui XC60, lucrurile sunt și mai complexe.
Volvo a ales o altă strategie interesantă: prețul de pornire al acestei versiuni (XC60 T8 pleacă de la 64.000 de euro în echiparea Momentum) este cu 8000, respectiv 6000 de euro mai mare decât al rivalilor Mercedes GLC 300e, respectiv BMW X3 xDrive 30e. Dar, dacă echipăm aceste modele cu elementele pe care XC60 le are standard, ajungem la prețuri relativ similare de vânzare. Așa că, în această zonă a pieței, XC60 mizează exclusiv pe o ofertă superioară la nivelul puterii pentru a termina "cursa costurilor de achiziție" cu un vârf de deget în fața celor doi rivali.
Despre Audi Q5 55 TFSIe rămânem în pronunțare: prețurile pentru România nu au fost încă anunțate oficial. ne așteptăm însă la un nivel asemănător.
În cazul mașinii testate de noi, prețul crește serios și ajunge la puțin peste 90.000 de euro. O sumă care se bate cu variantele de top ale fratelui mai mare, XC90.
Cum s-a ajuns la acest preț? Versiunea R-Design începe de la 66.400 de euro, iar diferența este completată de o serie de pachete suplimentare care sporesc confortul sau caracterul mașinii. Dintre acestea se remarcă Pachetul Xenium Pro (3100 de euro - cameră asistare spate, Head Up Display, uși și bord îmbrăcate în piele sintetică), Pachetul Business Connect Pro (2400 de euro - navigație Sensus, interfață Smartphone integration cu Apple Carplay și Android Auto, sistem audio Harman Kardon premium Sound), Pachet Light (1200 de euro), Pachet Versatility Pro (1700 de euro), Pachet Intellisafe Pro (2200 de euro) jantele de 21 de inch Matt Black Diamond Cut (2000 de euro) și suspensia activă penumatică (2300 de euro).
90 DE MII ??? Stiu nu se pot compara dupa unii dar noua RAV4 phev de 306 CP cu 8 cm mai scurta costa maxim jumate si merge electric 65 km nu 42 Bun or fi 50 reali la toyota dar nu 30 ca aici In sfirsit Volvo e mai cu staif nu zic doar ca motor de peste 300 cai din doi litri nu il vad bine, parca mai durabil e 2,5 japonez cu vreo 180 cai plus doua electrice