Interior
Dacă XC60 a preluat în mare liniile generale și tehnologia interiorului de la fratele XC90, era evident că nu vom asista la schimbări semnificative când vine vorba de interior între versiuni ale aceluiași model, fie ele hibride plug-in sau tradiționale, benzină și diesel.
Așa că am avut plăcerea să mă reîntâlnesc pe XC60 cu același interior primitor și cald rezultat din colaborarea designerilor și a echipei Volvo care se ocupă de știința materialelor ce îmbogățesc habitaclul modelului suedez.
Centrul de comandă este ecranul vertical cu diagonala de 9 inch care preia majoritatea comenzilor mașinii și al cărui sistem de operare îți va face cunoștință cu una dintre cele mai ergonomice interfețe dintre cele pe care le găsești în industria auto. Sistemul utilizat de Volvo oferă o grafică excelentă, iar viteza cu care funcționează îi va mulțumi chiar și pe cei care își schimbă telefonul mobil în fiecare an pentru a fi la zi cu tehnologia. Bonus: instrumentarul de bord este digital încă din versiunile de bază ale lui XC60, deci senzația de tehnologie amestecată cu confort și design scandinav e cu atât mai accentuată. Pe versiunea T8, cadranele digitale vin cu o serie de adăugiri care te informează în legătură cu elemente specifice, așa cum sunt nivelul bateriei și consumul de energie.
În XC60 au fost preluate fără filtrare materialele de top utilizate de Volvo pe XC90. Au fost păstrate și scaunele excelente, dar schimbătorul de viteze greoi al versiunilor clasice a fost înlocuit cu un joystick secvențial din cristal cu mișcare sus-jos care ajută conceptual atmosfera scandinavă din mașină.
Spațiul de pe locurile din spate transformă XC60 într-o mașină de familie corectă la nivel de dimensiuni (patru adulți încap fără probleme cu tot cu bagaje), iar portbagajul vine cu 505 litri, aceeași valoare pe care o regăsim pe versiunile cu motorizări tradiționale ale lui XC60.
Am notat că, odată cu suspensiile pneumatice adaptive disponibile opțional (2300 de euro), nivelul la care se află podeaua portbagajului se ridică în caz de nevoie, astfel că încărcarea și descărcarea se fac foarte ușor. Locurile posterioare pot fi rabatate individual.
90 DE MII ??? Stiu nu se pot compara dupa unii dar noua RAV4 phev de 306 CP cu 8 cm mai scurta costa maxim jumate si merge electric 65 km nu 42 Bun or fi 50 reali la toyota dar nu 30 ca aici In sfirsit Volvo e mai cu staif nu zic doar ca motor de peste 300 cai din doi litri nu il vad bine, parca mai durabil e 2,5 japonez cu vreo 180 cai plus doua electrice