Consum
190 de cai putere atinși la 4700 rpm și 300 Nm disponibili încă de la 1650 rpm, adică imediat după ce "piști" pedala de accelerație. Sunt cifre care te vor îmbia să lași garda jos și să te bucuri de mașină. Ai însă grijă cât de tare apeși pedala, pentru că nivelul consumului crește proporțional cu greutatea piciorului.
Astfel, dacă vei burduși portbagajul cu genți și vei pleca cu jumătatea în vacanță, fără să te grăbești nicăieri, așteptă-te la cifre decente, care vor gravita în jurul a 7 litri/100 km. Dacă însă mărești ritmul, consumul mediu te va arunca spre 9-10 litri/100 km. În oraș va fi greu să cobori sub 10 litri/100 km și probabil că asta se va întâmpla doar dacă ai norocul de a prinde culoare favorabile din punctul de vedere al traficului.
Vestea bună (pentru Volvo) este că, în afară de BMW X1, orice model din segment cu motoare pe benzină aflate în această zonă de putere consumă cel puțin cât modelul suedezilor.
Volvo anunță un consum mediu mixt situat între 6.9 litri/100 km (calculat în ciclul vechi NEDC) și 7.4 litri/100 km (calculat în ciclul nou, ceva mai realist, WLTP). Într-un segment al SUV-urilor urbane în care clienții pot alege ca alternative triada germană X1 xDrive20i - Q3 40 TFSI S tronic - GLA 250 4Motion sau "frații" britanici Jaguar E-Pace P200 AWD și Evoque P200 4WD, XC40 stă excelent la capitolul consum, reușind cifre excelente.
Cel mai gurmand model este de departe Jaguar E-Pace, în timp ce campionul consumului este BMW X1.
De notat că rezervorul lui XC40 are doar 54 de litri, fiind cel mai mic într-un segment în care se ajunge chiar și la 69 de litri (pe E-Pace).
60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV