Volvo XC40

2.0 Benzina Turbo (T4) 190CP 4x4 Aut8 R-Design

Consum

4.5

190 de cai putere atinși la 4700 rpm și 300 Nm disponibili încă de la 1650 rpm, adică imediat după ce "piști" pedala de accelerație. Sunt cifre care te vor îmbia să lași garda jos și să te bucuri de mașină. Ai însă grijă cât de tare apeși pedala, pentru că nivelul consumului crește proporțional cu greutatea piciorului.

Astfel, dacă vei burduși portbagajul cu genți și vei pleca cu jumătatea în vacanță, fără să te grăbești nicăieri, așteptă-te la cifre decente, care vor gravita în jurul a 7 litri/100 km. Dacă însă mărești ritmul, consumul mediu te va arunca spre 9-10 litri/100 km. În oraș va fi greu să cobori sub 10 litri/100 km și probabil că asta se va întâmpla doar dacă ai norocul de a prinde culoare favorabile din punctul de vedere al traficului.

Vestea bună (pentru Volvo) este că, în afară de BMW X1, orice model din segment cu motoare pe benzină aflate în această zonă de putere consumă cel puțin cât modelul suedezilor. 

Volvo anunță un consum mediu mixt situat între 6.9 litri/100 km (calculat în ciclul vechi NEDC) și 7.4 litri/100 km (calculat în ciclul nou, ceva mai realist, WLTP). Într-un segment al SUV-urilor urbane în care clienții pot alege ca alternative triada germană X1 xDrive20i - Q3 40 TFSI S tronic - GLA 250 4Motion sau "frații" britanici Jaguar E-Pace P200 AWD și Evoque P200 4WD, XC40 stă excelent la capitolul consum, reușind cifre excelente.

Cel mai gurmand model este de departe Jaguar E-Pace, în timp ce campionul consumului este BMW X1.

De notat că rezervorul lui XC40 are doar 54 de litri, fiind cel mai mic într-un segment în care se ajunge chiar și la 69 de litri (pe E-Pace). 

  • Nicolae, marţi, 22.10.2019 15:09

    60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV

  • Tatraurs, marţi, 22.10.2019 15:12

    Suv turbo pe benzina,4x4 si 1700kg la gol si doar 50l rezervorul.Astia vor sa ne pregateasca pentru autinomia electricelor.Real,asta are un consum de min15/100km,adica mergi din benzinarie in benzinarie.

  • Vali_titan, marţi, 22.10.2019 15:28

    Preturile masinilor au ajuns de o nesimtire crunta! Exemplu este acest Volvo care dupa achizitie in 2-3 ani la revanzare va ajunge ~20 -25K (valoare apropiata de realitate). Ne uitam si la VW unde Touareg pleaca de la 55K si urmatoarea versiune 80K.... probabil noul Golf intra in competittie cu clasa A si Seria 1 la preturi de pornire de peste 25K euro. Succes la vanzari. Cand o sa cada piata nu va mai scoate nici nimeni din rahat!

  • Alin Petcu, marţi, 22.10.2019 16:20

    @Nicolae Nu e din clasa mica, e compacta. Dar e corect ce zici acolo chiar daca autorul explica foarte bine altfel situatia din segment. E clar ca masinile premium sunt scumpe, dar devin din ce in ce mai scumpe generatie dupa generatie.

  • adi_10, marţi, 22.10.2019 16:44

    Nu va mai mirati de pret, o cutie de Audi A1 costa 30.000 de euro, test facut tot de Automarket. astea sunt preturile , au ajuns masinile sa coste cat un apartament. despre masina putine de spus, imi place foarte mult XC 60, acest XC40 nu ma atrage prea mult iar motorizarea nici atat. Astept cu nerabdare un test cu viitorul plug in hybrid, sunt sigur ca va atrage multi clienti fata de benzinarul asta care consuma 12% in oras lejer.

  • 891498, marţi, 22.10.2019 17:22

    depășiri pe drumurile naționale aglomerate Mircea si restul de la AM: nu mai promovati tampenia asta sinistra, e una dintre cauzele accidentelor foarte grave pe DN-uri. Daca sunt aglomerate drumurile, degeaba depasesti 1-2-3 masini, tot cu intarziere vei ajunge, trebuie asumat lucrul asta de la momentul plecarii. Castigi maxim cateva minute la capatul drumului, dar te expui inutil si, mai grav, expui si pe altii din trafic care merg cu copii, familie, regulamentar in timp ce tu ai chef de depasiri. Mi-e sila de specimenele astea, nu mai promovati aceasta atitudine cocalareasca, doar sunteti baieti umblati prin Europa, ati vazut si voi cum se circula civilizat.

  • dan_grc, marţi, 22.10.2019 18:45

    Am ajuns s-o vad si pe asta, X1 testat de AM, cu 231 de cai, costa 53.000 euro, XC 40 60.000 euro, in sfarsit suedezii incep sa-i intreaca pe nemti, prea si-o luasera in cap.

  • Bobo, miercuri, 23.10.2019 09:56

    Foarte bun acest model, ca mai toate cutiile premium din segment, dar pentru romani peste 2-3 ani la SH. Sa dai 60.000 de euro doar pt imagine, cand economia sta sa cada, nu mai bine un xceed, cx30, un CHR ( ala nou), Ateca?

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 10.12.2019 21:37

    Nu costă 60.000 de Euro! De unde o scoateți? Conduc un XC-40 T5 cu aproape toate opțiunile și a costat 46.000. Orice i-aș mai fi pus, nu depășea 52.000 de Euro. În rest, de acord, nu e o mașină ieftină. Nu oricine își permite să cumpere un Volvo nou și să-l întrețină corect. Dar nici nu trebuie. Sunt sute de alte variante disponibile pe piața auto.