
Calitate / Pret
Ne așteptam la asta, însă unele diferențe sunt atât de vizibile și evidente, încât merită să le subliniem.
În ciuda faptului că arată mai bine decât majoritatea concurenților și că oferă un pachet standard net superior rivalilor germani, V90 are un preț de pornire inferior acestora. Ba chiar inferior versiunilor cu 20 de cai mai slabe decât cele ale concurenților direcți.
Volvo V90 pleacă de la 52.600 de euro în România (diesel D4 Automat de 190 CP), iar versiunea testată de noi, D5, are un preț de pornire de 57.700 de euro. Echiparea de bază este Momentum, adică ceea ce oferă de obicei Volvo ca nivel mediu în gama din segmentele inferioare, lucru care garantează faptul că pleci la drum cu un pachet de opțiuni mult mai bogat decât baza germanilor.
Un Seria 5 Touring costă 58.100 de euro în versiunea de 218 CP și 61.100 în cea de 258 CP, deci ambele sunt mai scumpe decât modelul suedez. În cazul lui Audi A6 Avant, diferența e și mai vizibilă, pentru că modelul din Ingolstadt în versiunea sa de 218 CP este cu peste 3000 de euro mai scump în bază decât V90-ul testat de noi.
De la apel lipsește deocamdată Clasa E Estate, care ne oferă doar date tehnice, nu și prețuri oficiale în România. Dar dacă tradiția va fi respectată, modelul Mercedes va deveni cel mai scump din segment.
Dacă trecem peste comparațiile directe umăr la umăr, și configurăm un V90 cu pasiune și-l colorăm identic cu cel testat de noi, ajungem la 86.300 de euro. În acest preț se pornește de la echiparea superioară Inscription (61.900 de euro) și se adaugă pachete scumpe la vedere și portofel, precum jantele de 20 de inch cu 8 spițe (1800 de euro), amortizoarele adaptive cu suspensie pneumatică spate (2000 de euro), Pachetul Xenium (4800 de euro, include cameră de parcare, Dead-Up Display, bord și fețe de uși îmbrăcate în piele), Pachet Business Connect Premium (5200 de euro, include pilot de parcare laterală, navigație Sensus și sistem audio premium Bowers&Wilkins), Pachet Luxury (2000 de euro, include scaune cu masaj și perne de șezut și suport lateral cu reglaj electric) sau pachet Versatility Pro (1600 de euro, sistem Keyless, deschidere portbagaj handfree și rabatare electrică a locurilor din spate).
inca nu am terminat de citit articolul, am trecut de sectiunea motor si observ ca a-ti facut o omisiune importanta, acest motor de 235 de cai are power pulse, adica un rezervor de aer comprimat care iti da un impuls atunci cand accelerezi si reduce semnificativ turbo lagul.