Volvo V90

2.0 Diesel Turbo 235CP 4x4 Aut8 Momentum D5

Calitate / Pret

5.0

Ne așteptam la asta, însă unele diferențe sunt atât de vizibile și evidente, încât merită să le subliniem.

În ciuda faptului că arată mai bine decât majoritatea concurenților și că oferă un pachet standard net superior rivalilor germani, V90 are un preț de pornire inferior acestora. Ba chiar inferior versiunilor cu 20 de cai mai slabe decât cele ale concurenților direcți.

Volvo V90 pleacă de la 52.600 de euro în România (diesel D4 Automat de 190 CP), iar versiunea testată de noi, D5, are un preț de pornire de 57.700 de euro. Echiparea de bază este Momentum, adică ceea ce oferă de obicei Volvo ca nivel mediu în gama din segmentele inferioare, lucru care garantează faptul că pleci la drum cu un pachet de opțiuni mult mai bogat decât baza germanilor.

Un Seria 5 Touring costă 58.100 de euro în versiunea de 218 CP și 61.100 în cea de 258 CP, deci ambele sunt mai scumpe decât modelul suedez. În cazul lui Audi A6 Avant, diferența e și mai vizibilă, pentru că modelul din Ingolstadt în versiunea sa de 218 CP este cu peste 3000 de euro mai scump în bază decât V90-ul testat de noi.

De la apel lipsește deocamdată Clasa E Estate, care ne oferă doar date tehnice, nu și prețuri oficiale în România. Dar dacă tradiția va fi respectată, modelul Mercedes va deveni cel mai scump din segment.

Dacă trecem peste comparațiile directe umăr la umăr, și configurăm un V90 cu pasiune și-l colorăm identic cu cel testat de noi, ajungem la 86.300 de euro. În acest preț se pornește de la echiparea superioară Inscription (61.900 de euro) și se adaugă pachete scumpe la vedere și portofel, precum jantele de 20 de inch cu 8 spițe (1800 de euro), amortizoarele adaptive cu suspensie pneumatică spate (2000 de euro), Pachetul Xenium (4800 de euro, include cameră de parcare, Dead-Up Display, bord și fețe de uși îmbrăcate în piele), Pachet Business Connect Premium (5200 de euro, include pilot de parcare laterală, navigație Sensus și sistem audio premium Bowers&Wilkins), Pachet Luxury (2000 de euro, include scaune cu masaj și perne de șezut și suport lateral cu reglaj electric) sau pachet Versatility Pro (1600 de euro, sistem Keyless, deschidere portbagaj handfree și rabatare electrică a locurilor din spate).

  • arogantul, miercuri, 14.12.2016 11:17

    inca nu am terminat de citit articolul, am trecut de sectiunea motor si observ ca a-ti facut o omisiune importanta, acest motor de 235 de cai are power pulse, adica un rezervor de aer comprimat care iti da un impuls atunci cand accelerezi si reduce semnificativ turbo lagul.

  • bughy, miercuri, 14.12.2016 13:11

    are un preț (de bază) ușor mai mare decât volvo v40 cc (cel prezentat de 48k) și cred că este diferență între acel v40cc și v90. O mașină care are un preț de pornire foarte bun și este foarte posibil să îl vedem și pe străzile patriei.

  • Calin, miercuri, 14.12.2016 14:04

    Pur si simplu superb!

  • Scorpionul.negru, miercuri, 14.12.2016 14:21

    In sfarsit Volvo are o gama premium 100%. Mereu am respectat aceasta marca in special XC70 Cross Country-ul pana in 2007. Dar am ales sa cumpar altceva din diferite motive. Acum Volvo chiar merita compromisul fata de multe masini germane si nu numai , concurente sau nu. Nu as lua acest break decat in versiunea Cross Country pt. ca merita suma in plus pe care o dai. Te va scoate din multe incurcaturi un cross c... in fond verisunea simpla e mai eleganta....dar un break trebuie sa fie in primul rand util ! Pt tara noastra plina de gropi si drumuri proastre, pt. tarile nordice unde sunt zapezi luni si luni de zile e mai bun Cross Country. Sunt convins ca in Romania va fii o raritate.....niciodata Volvo mai ales nou si scump acum, nu a prins la noi. Daca as dori sa mai cumpar o masina noua, acest break in verisunea cross ar fii pe locul 2-3 in lista mea de achizitie. Exteriorul e fara defect. Tehnic la fel ! Interiorul nu ma incanta asa mult dar e ok. Nu te deranjeaza......Felicitari VOLVO !

  • Volvo, joi, 15.12.2016 01:23

    Fara suparare, dar mie masina asta nu imi spune nimic...Imi place partea frontala, spatele este din alt film cu stopurile alea taiate aiurea iar interiorul este chiar batranesc (nu imi place volanul si solutia aleasa pentru consola centrala). Daca vrei sa fii altfel, Volvo poate fii o solutie, dar nu cred ca merita doar pentru atat sa dai banii pe marca suedeza. Asa cum spunea cineva mai sus, poate ca versiunea Cross Country merita mai mult.

  • I.M., joi, 15.12.2016 12:38

    Nu inteleg, cum ati acordat nota maxima pentru consum, cand declarati ca a consumat in mediul urban undeva spre 10l/100km, si in afara 6-7 l/100km, iar constructoril declara un consum mixt de 4.9l/100km. Eu cred ca notele se dau si in functie de ce declara consructorul, fata de consumul real, si in fuctie de alte modele din aceeasi clasa si/sau motorizare. Oricum consumul pe care la-ti scos mi se pare unul foarte bun, avand in vedere greutatea, marimea si performantele lui V90. Totusi nu inteleg de ce constructorii [ toate marcile ], de vreo 5-6 ani incoace declara consumuri din ce in ce mai mici, iar in realitate nu a scazut cu mai nimic.

  • mircea, joi, 15.12.2016 14:27

    @I.M. "Eu cred ca notele se dau (...)" După cum am mai specificat în alte câteva zeci, poate sute de ocazii, singura comparație viabilă pe care o poți face între consumuri este una în care motoarele sunt testate în exact aceleași condiții. Bune sau proaste, important e să fie aceleași. Iar aceleași condiții sunt în testul NEDC. În rest, e normal să informăm cititorii cu privire la consumul real. Doar că acesta nu e o lege, ci mai degrabă o valoare orientativă. El poate să difere în funcție de stilul de condus, de trafic, de temperatură, de viteza medie și de multe alte non-constante. Deci da, tu crezi că se acordă într-un fel, dar notele se acordă altfel :)

  • xxx, joi, 15.12.2016 15:57

    Foto 22/29 steagul Suediei, șmecheri ăștia de la Geely ! Foto 17/29 mașina a fost utilizata in campania agricola, daca mă uit mai bine au vărsat si lapte pe bara spate. Lăsând gluma, mașină serioasa de luat in seama pentru familiștii care-si permit

  • zic si eu, joi, 15.12.2016 17:31

    @Mester'e, Asa cum spui chiar din titlu, acesta este un drive test, nu un test comparativ. Ca atare tu trebuie sa dai notele in functie de realitate, de ce ai gasit pe teren versus ce spune producatorul, ca de asta testezi. Daca voiam valori NEDC sau ce declara producatorul, crezi ca mai era necesar acest articol? Citeam pe site, au poze mai frumoase:) Orice drive test -aici sau in lumea larga-depuncteaza teribil faptul ca masina testate are un consum dublu fata de cel declarat. Cat priveste testul de fata, in clasa asta nu-si ia mai nimeni versiunea de baza. Ca atare trebuie sa fii cel putin mare fan Volvo ca sa te gandesti sa dai 85 mii euro pe aceasta masina. Un V90 Cross country cat o sa fie? 90-100 mii? De banii acestia iti iei nu doar A6 allroad sau viitorul E all terrain, dar si SUVurile mari ale germanilor, cu motoare si in dotare de varf. Un A6 3.0 TDI, motorul de 272 CP, Quattro, cu toate dotarile posibile din lista, inclusive 20', masaj, night vision etc face 86 mii euro cu TVA. Cu discount am platit sub 75 mii. QED.

  • Scorpionul.negru, joi, 15.12.2016 18:57

    @zic si eu A6 nu se ridica momentan la nivelul lui V90 de acum. E mult in urma la orice. E-ul nou nu zic ca nu e bun dar sigur nu e peste Volvo. Poate la fel. In afara de faptul ca poti alege multe motorizari la germani, un break mai misto ca V90 nici ca poti lua. Fie ele si Audi A6 Avant BMW 5 Touring sau Mercedes E class Estate. Motorul de la Volvo cel putin in Romania tine cu bugetul propietarului. Nu ca nu ar avea sa dea 22 de milioane impozit pe an daca ar fii de 3 litri dar daca scoate cp suficienti e ok si 2 litri. Poate pe viitor vor introduce si motoare mai mari pe el.

  • arogantul, joi, 15.12.2016 22:50

    @zic si eu esti varza, nu ai inteles nimic din articol 50 si ceva de mii este versiunea de baza cu motorul cel mai mic si fara optiuni, cei 86 de mii sunt versiunea inscription plus multe alte optiuni, de fapt la pretul asta are cam tot ce poti sa pui pe ea, daca ar fi avut motorul cel mai puternic T6 de 320 de caluti, ar fi costat undeva la 91 sau 92 cu toate optiunile de pe masina testata V90 cross country este foar cu 2 sau 3 mii de euro mai scumpa ( preturi din tarile din vest unde a fost deja lansat ) decat V90, echipate identic evident.

  • @scorpion verde, marţi, 20.12.2016 16:05

    volvo e masina chinezeasca de 13 ani asa fichi fichi

  • Scorpionul.negru, miercuri, 21.12.2016 14:12

    @@scorpion verde E detinuta de chinezi si fabricata in Suedia. Nu are piese chinezesti. Daca nu ar fi venit chinezii, Volvo astazi era in faliment de mult. Au facut enorm de mult bine acestei marci care are cea mai buna gama din istorie. Dar ce sa stii tu.....

  • ion, luni, 26.12.2016 10:25

    Automarket de nu comparati motoarele de 2000 de bmw seria 5, mercedes e klase audi a6 2.0d toate cu tractiune integrala ??? si dupa trageti o concluzie