Tinuta de drum
S60 nu are sportivitatea unui BMW Seria 3 nici măcar în echiparea R-Design, care oferă un șasiu sport, deci adaptat pentru a face față ieșirilor dinamice. Dar în mod cert a recuperat mult din craterul care despărțea modelul suedez de modelul bavarez la acest capitol. Anterioara generație a lui S60 a fost un sedan docil și cuminte care sărea din rând doar dacă aveai inspirația de a-l comanda cu un kit Polestar. Dar o adaptare rămâne o adaptare.
De această dată, mașina este mult mai echilibrată și te susține atunci când insiști pe viraje. Dacă modul de rulare Comfort este liniștit și seamănă mai degrabă cu o îmbrățișare decât cu o palmă peste ceafă, modul Dynamic îți arată o față diferită a mașinii: motorul începe să urle, transmisia se agață mai repede de treptele corecte (perfectibil, dar mai repede), suspensiile sunt excelente. Ar mai fi de lucrat la direcție, care rămâne în urma rivalilor la capitolul feedback și viteză de reacție. Dar e binecunoscutul stil Volvo, nimic nou sub soare. Și e cumva un fapt asumat de suedezi.
Per total, S60 este, fără îndoială, modelul cu cea mai apăsată aplecare spre dinamică pe care l-a scos Volvo în ultimii 30 de ani (nu bag mâna-n foc pentru epoca dinaintea erei mele). Dar asta fără să exagereze în nicio direcție și fără să epateze prin asta: îți oferă o pastilă de energie atunci când ai nevoie de ea, în rest te descurci cu câte un espresso atunci când nu-i nimic urgent în calendar.
Domnul Mircea a devenit din ce in mai Mester la scris mi-a placut (si) masina