Volvo S60

2.0 Benzină Turbo (T5) 250CP FWD R-Design

Calitate / Pret

5.0

Volvo a renunțat la ideea de a oferi mai multe versiuni de echipare în momentul lansării unui model pe piață, așa că orice client care dorește un S60 în momentul lansării va trebui să se orienteze spre cele două "linii" de echipare: R-Design sau Inscription. Ambele sunt ultra dotate și reprezintă echivalentul echipărilor superioare ale concurenților. Sau, pentru cei care nu lucrează cu echipări, echivalentul unei mașini ultradotate cu o mare parte dintre opțiunile din lista de opționale.

Așa că să nu vă mirați dacă vă uitați sec la prețuri și vedeți că puteți să cumpărați un BMW Seria 3 sau un Jaguar XE cu motorizări comparabile la un preț mai bun decât ce vedeți la S60. Ar trebui doar să vă apucați să dotați mașinile astea cu ce are S60 în varianta de bază și balanța costuri/echipări se va orienta din nou spre modelul suedez. Altfel, dacă reperul clientului e prețul de pornire, ar putea părea că cei de la Volvo au înnebunit. Nu e cazul.

Cel mai ieftin S60 costă 44.650 de euro cu TVA inclus (pentru versiunea T4 de 190 CP în echipare Inscription). Pentru un T5 în echiparea R-Design, testată de noi, trebuie să scoți din buzunar aproape 48.000 de euro, însă lista de echipamente și tehnologii de la bord e imensă și adună cel puțin 10.000 de euro la concurenții direcți: de la o armată de pachet de siguranță (lista e foarte lungă și include toate frânările automate posibile care recunosc mașini, pietoni, bicicliști sau animale de talie mare) la șasiu sport (pe R-Design), volan îmbrăcat în piele perforată, sistem multimedia Sensus Connect High performance cu navigație inclusă, instrumentar de bord digital, climatizare automată pe două zone, jante din aliaj de 18 inch și până la detalii elegante precum cheia acoperită cu piele într-o culoare asortată cu interiorul. 

Practic, singurul model din segment care concurează la nivel de preț cu Volvo S60 în contextul echipărilor relativ asemănătoare este Alfa Romeo Giulia. 

  • vianu, joi, 12.09.2019 09:57

    Domnul Mircea a devenit din ce in mai Mester la scris mi-a placut (si) masina

  • someone, joi, 12.09.2019 11:00

    si mie mi-a placut masina viene, mai putin greutatea. mi-a placut motorizarea supralimentata simplu ( cea t6 cu turbo si compresor e cam complicata din pct de vedere al fiabilitatii ) , designul e adorabil , performantele mai mult decat multumitoare pentru un volvo de "doar 250 cai, iar despre siguranta nu mai are rost sa discutam.

  • vianu, joi, 12.09.2019 11:14

    pentru traficul de la noi e putin cam lunga, dar se justifica cei 4.7m doar in versiunea V (mi se pare ca nu este nici o diferenta)

  • fermi, joi, 12.09.2019 12:11

    @ Vianu sigur ca e mester. a facut-o inalta de 2 metri.

  • Kirotractor, joi, 12.09.2019 13:22

    Oi fi eu chior, dar la-nceput mi se blocase laptopul doar pe poza mașinii și eram convins că-i un test cu Peugeot 508. Posibil totuși să am personalități multiple (sau cel puțin două :-)), fiindcă P1 (aia amabil-împăciuitoare) mi-a șoptit imediat cum apărură și literele: *E totuși frumoasă -- doar și 508-ul e. Și oricum toate 3-volumistele seamănă-ntre ele* P2 (critic-răutăcioasa) a văzut însă bordul și nu i-a plăcut ecranul tip *portret* -- care la Megane-uri cam e criticat de everybadea, dar la alții mai nordici merge. Nici volanul stil Fiat Panda nu i-a părut c-ar rima cu unele zorzoane ale interiorului cam baroc-bătrânesc. P1 a sărit însă c-o scatoalcă spunându-i că swipe-ul să trăiască și asta-i seriozitate veritabilă, arătându-i scaunele impecabile și pielea + finisările la fel. P2 -- nu și nu, motivând că nu vede oricum mare lucru din pozele hiper-întunecoase. Iar la reproșurile apropo de masa proprie cam (prea) mare, P1 a liniștit-o nu doar cu o pereche de pălmi mai roșii ca ale @Arogantului, ci și cu argumentul ipocriziei Peugeot. Și chiar așa-i, fiindcă Volvo măcar nu minte la fel ca nerușinatul PSA despre greutatea mașinilor. (Au fost și alte argumente crash-testice preluate de la #NHTCWS-US_v.3,14_Bis, da nu-i loc și de ele. La fel, încercarea P2 de a lăuda sprintul mai bun al Skodei Superb 2.0 TSI 272 CP s-a soldat c-o păruială și tot așa.) Concluzie: nu-i de mine -- și-o tanti de la bancă mi-a zis asta. Plus că m-ar băga-n dileme existențiale prea stresante -- deși, în ciuda aparențelor, per total Volvo-urile-mi plac.

  • adi_10, joi, 12.09.2019 17:47

    Masina este superba, dar evident majoritatea dintre noi astepta un test drive cu versiunea plug in Hybrid, ca altfel stim si noi ca un benzinar de 2.0 consuma peste 10 - 11 in oras.

  • zarnesteanu, vineri, 13.09.2019 09:48

    Masina e foarte bine lucrata la partea de design. Pentru mine singurul aspect un pic ne-la-locul lui ar fi stopurile. Stiu, e o chestie pur subiectiva si personala, dar ceva in proportia lor si modul in care modifica portbagajul nu-mi place. Pe de alta parte face parte din semnatura Volvo si in viata reala poate sa arate de fapt foarte bine. In rest, spre deosebire de @Kiro :) mie imi place foarte mult interiorul. Cred ca e prima data cand vad la un constructor un ecran si in general, partea centrala a bordului, care sa imi dea impresia de "aerisit", asa cum o simt la Mercedes. E excelenta ideea de a cobora toate butoanele climei sub rama ecranului, ca ceva secundar, in timp ce toata atentia e concentrata pe display-ul principal. Butonul Start/Stop, deasemenea genial, cu foarte mult bun gust si executat cu clasa. Performante, motor, samd ... chestie de gust si personalitate. Probabil 250 CP sunt suficienti daca masa masinii e in limite rezonabile si cutia de viteze e etajata corect. @Kiro, mi-a placut la nebunie ideea cu P1 si P2. Cateodata, in viata, imi pare rau ca nu m-am facut psiholog. M-as fi ajutat in primul rand pe mine :)

  • Kirotractor, vineri, 13.09.2019 13:06

    @zărne: Clar că *de gustibus* și ref. la lumini. Să vezi însă ce costuri de reparații or fi la viitorul e-S-Klasse, de-o avea alea +400 de leduri ale conceptului EQS în bări... :-) La fel cu interioarele -- unde doar uniformitatea actuală Volvo (bazată mai mult pe sigur pe costuri) poate fi negativ-obiectiv evaluată. În rest, e de excepție ca finisare ori ca *atmosferă* luată *per se* -- fiindcă eu cel puțin rămân la părerea că prea barocele onduleuri / bumbi etc. din S60 nu rimează cu liniile exteriorului. Mai ales în versiune *R*. ...Plus că volanu-i prea *descentrat* în jos-- hibă corect observată de @vianu pe Clio-5, dar nu și aici. :-P P.S. Jantele de pe mașina din test sînt pe 20 (!!) -- dar, punct pozitiv (P1 vorbește acum :-)), costă *doar* vreo mie de euroi, adică la jumate comparativ cu cele de 19 țoli (tot opționale) ale Seriei 3 din Test Drive-ul de azi. ...Dar gata cu cărcotelile, că iar îmi amintește P2 de jantele pe 18 ale noului Audi A1 -- alea de 4.300 €...

  • zarnesteanu, sâmbătă, 14.09.2019 02:23

    @Kiro, ai dreptate cu lumina din poze. Aici trebuie sa te chiorasti de-a binelea. La seria 3 tre' sa mijesti ochii de la supraexpunere. De detaliile pierdute ce sa mai zicem. Deh, si copii mici abuzeaza de o jucarie pana se plictisesc de ea. Cand mai crestem un pic abuzam de efectele photo pana (speram) ca ajungem intr-o zi la un punct in care echilibrul si liniile clasice isi reintra in drepturi. :) In America de Nord, printre bastinasi era o vorba. Un copil il intreaba pe bunicul lui. "In mine sunt doi lupi flamazi, unul bun si unul rau. Care din ei va castiga pana la urma?" Batranul ii raspunde: "Pe acela pe care il hranesti mai mult" :):):) Apropos de P1 & P2. Pe bune ca mi-ar place sa beau o bere cu tine intr-o zi, sa facem o tura cu masinila si sa stam la taclale pana ne cheama nevestele acasa. Mai stiu vreo 2-3 care ar veni si ei :) Week end placut :)

  • mip, sâmbătă, 14.09.2019 04:11

    @zarne ... zi si tu mai exact : inca 3 ... e vorba de aia cu berea, doar daca ne lasi sa tragem si o tura cu roskata ta din garaj !!! punem noi ceva maruntis pt benzina ... :)) drumuri bune s-aveti !

  • zarnesteanu, sâmbătă, 14.09.2019 06:20

    @mip, Da da ... benzina era problema :):) Cand am avut primul Audi acasa in Zarnesti ieseam aprope zilnc cu el sa-l spal. De-atunci si pana acum niciodata nu mi-a pasat cat de murdara e masina. Bine, stii ca pe-aici masinile nu se murdaresc ca in Romania, dar totusi. Vara asta in schimb, daca ma prindea ploaia la lucru si masina se usca cu picaturi pe ea, seara deja ii faceam baie. Parca sunt fanatic, dar pur si simplu nu suport s-o vad murdara :) Gagica e bine, trage la fel de bine, dar eu trebuie neaparat sa ma linistesc. Atata politie cat am vazut pe strazi vara asta, parca niciodata n-a fost asa de rau. Toate cele bune si tie ...

  • mip, duminică, 15.09.2019 04:50

    @zarne ... bin'ca nu ne-a prins cind am piscat-o mai tare de fundulet ... as fi dat vina pe tine ca mi-ai apasat piciorul !!! ::)) m-ai facut cu nabadai prietene ... citeodata imi trebuie sa am ceva asemanator sa tisneasca pus si simplu ... si cum "Doinita" mea e cam in alta clasaaa ... da, iar chestia asta mi-a venit mai acu' dupa vizita ce ti-am facut-o deunazi !!! imi pun pofta'n cui si ... gata, ca amu nu m'apuc de alte "manevre" ! drumuri bune tuturor !