Interior

4.5

Iată ceva ce nu credeam că o să spun sau o scriu vreodată: ne uităm la primul Volvo vegan! Da, producătorul suedez a decis să transforme modelul C40 într-un tur de forță dedicat Gretei Thurnberg. Așa că pielea naturală a fost scoasă complet din configurator.

Aceasta a fost înlocuită cu piele sintetică sau vegană, cum vreți să îi spuneți și, deși veți avea prejudecăți, eu sunt aici să vă spun că nu am observat nicio diferență notabilă în ceea ce privește textura. Sigur, un semn de întrebare rămâne cu privire la rezistența pe termen lung a fibrelor vegetale. Dar aici, doar timpul o va dovedi.

Indiferent de nivelul de echipare, primești același ecran pe planșa de bord și același ecran în spatele volanului, pe post de instrumentar de bord. Fie că vorbim de un XC40 sau un XC90, totul arată la fel.

Există, însă, unele diferențe între nivelurile de echipare. Pielea, chiar și sintetică, este oferită pe modelele de top, în timp ce variantele de bază vin cu tapițerie textilă. Buzunarele ușilor, altfel imense, sunt tapițate cu o mochetă pe care o poți comanda în culori aprinse sau sobre, în funcție de dorințe. Spre deosebire de modelele XC60 sau XC90, butoanele de pe volan nu sunt din plastic negru lucios, ci mult mai simpliste (unii vor găsi un avantaj în asta), iar schimbătorul cutiei automate nu este din cristal, ci e un joystick mult mai simplu, îmbrăcat în piele ecologică.

O altă diferență notabilă, comparativ cu frații convenționali ai lui C40, este lipsa unui buton de pornire. Tot ce trebuie să faci este să apeși pedala de frână și să selectezi direcția de deplasare, iar mașina pornește și se mișcă.

În ceea ce privește spațiul interior, acesta este mai mult decât generos, chiar dacă profilul acoperișului coboară spre spatele lui C40, pentru a-i oferi o alură de Coupe. Chiar și persoanele de circa 1.8 metri înălțime vor avea loc lejer în spate.

Foarte interesant mi s-a părut, însă, că portbagajul lui C40 nu are de suferit, comparativ cu fratele său, XC40. Ambele modele sunt cotate cu 419 litri de stocare. Cu toate acestea, suedezul electric stă mai bine decât Mercedes-Benz EQA, care oferă doar 350 de litri, dar pierde în fața lui Audi Q4 Sportback și ai săi 535 de litri. Aici se văd avantajele folosirii unei platforme electrice dedicate.

Din fericire, C40 Recharge recuperează cu spațiul suplimentar de sub capotă, așa numitul „frunk”, care înghite 30 de litri. E locul perfect în care să pui cablurile de încărcare.

Ergonomia este și ea la nivel înalt. Totul e ușor de găsit, mai ales dacă vorbim de funcții de bază. Până la urmă, C40 este construit pe aceeași platformă ca XC40 și asta se vede.

  • ACE - Craiova, marţi, 04.04.2023 06:23

    E o masina simpatica FOC, cu autonomie destul de buna, SIGURA, ce va atrage o clientela pe masura. Pretul ar putea sa-i sperie putin pe cei care nu sunt obisnuiti cu modelele VOLVO. MULT SUCCES!!!

  • Adi, marţi, 04.04.2023 08:29

    Urata si scumpa, de altfel ca majoritatea electrocasnicelor.

  • ds, marţi, 04.04.2023 09:18

    ..."chiar mai clinice decât multe alternative nemțești"... Gabriel Nica, pe bune? Chiar n-ai găsit altă variantă? Deci vorbim despre mașini și zicem mai clinic, mai puțin clinic? Sau e prea subtil și nu mă prind eu. În rest, ce să zic, despre Volvo nu prea poți să comentezi. Clasic, sobru, fără lumini ambientale, fără afafiuri și brizbizuri. Este cam ca diferența dintre un sacou smoking clasic și restul hainelor...

  • Banditos, marţi, 04.04.2023 09:30

    In trafic trece absolut neobservata. Nu stiu daca e bine sau e rau. Dar sigur, proprietarii de C40/XC40, nu si-au cumparat masina pentru a iesi in evidenta. In rest, un model pe gustul unui procent foarte mic de soferi si o motorizare preferata de un procent si mai mic.

  • @Banditos, marţi, 04.04.2023 10:26

    mai degraba procentul e mai mic la cei care si-o permit decat la cei carora le place masina sau ar dori un propulsor electric.

  • nume, marţi, 04.04.2023 14:05

    Volvo a creat intotdeauna masini frumoase? Poate intr-un alt univers. In al nostru, majoritatea arata ca un Nokia 5110. 92% la capitolul Protectia Pasagerilor Adulti, un scor intalnit rar in economia testelor Euro NCAP? Din cele 67 de masini testate anul trecut, 15 au obtinut minim 92%. Si alte 12 90 sau 91%. Mai interesant este ca Polo a primit 94%. Si daca tot suntem la capitolul siguranta, nimic despre Siguranta Asistata? Ca cele 89 de procente reusite de acest Volvo sunt depasite de o masina de carat cartofi cu scaune (Mercedes Citan Tourer) si chiar cateva cateva chinezisme, inclusiv una cu nume de desene animate (ORA Funky Cat)? 4.5 stele pentru tinuta de drum in conditiile in care inclusiv denivelarile minore se resimt in habitaclu? PS: Este extrem de amuzant sa vad cum cel mai vandut model electric din 2022, de pe piata europeana, desi concureaza cu acest Volvo travestit, nu este mentionat nici macar in trecere. Prin urmare, nu pot sa afirm decat ca acest test ar fi avut mai multa credibilitate daca ar fi fost publicat de 1 aprilie.

  • Andrei, marţi, 04.04.2023 18:02

    400CP si 180km/h viteza maxima, intr-un Volvo. O alaturare imposibila si perfect fara sens, intr-o lume tot mai lipsita de sens.

  • @andrei, miercuri, 05.04.2023 01:35

    sunt sigur ca cu un laptop poti da drumul la caluti sa zburde la maxim. totusi daca volvo erau "legali" limitau viteza la 130km/h.

  • Andrei, miercuri, 05.04.2023 16:24

    De ce ai vrea sa faci asta cu un Volvo, o masina plictisitoare, pentru familii? Nu inteleg de ce se ajunge la puteri atat de mari in cazul masinilor de genul acesta, conduse de soferi ce merg la birou/ scoala.

  • deputy, joi, 06.04.2023 15:03

    "Capacitate brută baterie (kWh) 78" probabil 78 kW. rugam autorul sa corecteze