Volkswagen Up

1.0 75CP Man Move Up!

Motor / Transmisie

4.0

După facelift-ul prezentat de Volkswagen în primăvara acestui an, în gama lui Up! a apărut o motorizare extrem de interesantă: 1.0 TSI de 90 de cai putere promite să îmbunătățească radical performanțele dinamice ale unei mașini care până acum s-a bazat pe motoare aspirate de putere medie pentru acest segment. Iese în evidență în special cuplul de 160 Nm de pe această motorizare, momentul maxim fiind atins încă de la 1500 rpm.

Din păcate, mașina de test oferită de Volkswagen era echipată cu vechiul 1.0 aspirat de 75 CP și 95 Nm, adică unul dintre motoarele pe care le știam dinaintea facelift-ului (celălalt fiind același 1.0 aspirat, dar în versiune de 60 CP). Și când spunem "din păcate" ne referim exclusiv la faptul că regretăm că nu vă putem oferi deocamdată impresii de la volanului noii motorizări de vârf. Pentru că, luată ca ansamblu, mașina este una mai mult decât decentă chiar și cu unitatea 1.0 de 75 CP, un nivel de putere potrivit pentru acest segment, în care mașinile trag la cântar în general sub o tonă.

Cuplat la o transmisie cu cinci trepte căreia nu i-am găsit cusur în oraș, fiind extrem de fluidă și de ușor de manevrat, motorul de 999 centimetri cubi reușește să se achite cu brio de provocările citadine, oferind un avantaj major: silențiozitatea extremă. Practic, motorul cu trei cilindri este imposibil de auzit la ralanti și "toarce" frumos în turații, devenind ceva mai prezent abia peste 4500-5000 de ture, atunci când ne apropiem de turația la care apelăm puterea maximă.

Sigur că nu vorbim de un motor de performanță, ceea ce înseamnă că nu este cazul să vă așteptați la minuni la viteze de peste 80 de kilometri pe oră, acolo unde mașina își arată limitele, "căutând" aer atunci când vrei putere. Până acolo, însă, mașina răspunde bine la comenzile pedalei și, odată ce înțelegi cutia de viteze, vei fi fericitul posesor al unei mașini foarte dinamice în oraș. Avantaj subliniat și de profilul de kart al șasiului, cu roțile împinse spre extremități.

  • I.M., marţi, 13.12.2016 13:34

    Nu vi se pare ca exagerati cu notele acestea mari acordate modelelor Volkswagen ? Daca stam sa comparam de exemplu modele carora ati dat aceeasi nota sau chiar mai mici, cum ar fi; Hyundai Elantra, Honda Civic, Lexus NX, Opel Zafira, Toyota Rav 4, Opel Astra, Renault Talisman, Mazda MX-5, si exemplele ar putea continua, ar insemna ca acest UP, este un monstru in comparatie cu cele enumerate mai sus. Prea este vizibil ca tineti marca Volkswagen in brate.

  • mircea, marţi, 13.12.2016 13:44

    @I.M. Dacă e un monstru, e unul în segmentul său, pentru că notele noastre au ca referințe modelele din aceeași clasă. Altfel spus, nu poți compara 4.2-ul lui Up! cu 4.2-ul lui Talisman sau MX-5 sau Yaris sau Mazda3. Se poate compara însă cu 4.2-ul lui Fiat 500, de exemplu: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-fiat-500-facelift-09-twinair-105-cp-64347.html Mulțumesc.

  • vianu, marţi, 13.12.2016 14:38

    3 lucruri am observat la buburuza asta - cat de ok se misca cu 4 persoane la bord - spatiul - silentiozitatea

  • AutoJus, marţi, 13.12.2016 15:54

    La clasa mini tripleta VAG ( Up, Citigo și Mii ) sunt cele mai performante mașini. Si nu fac afirmația doar de dragul de a scris ci din experiență proprie având în deținere personala Skoda Citigo, noul Toyota Aygo și Fiat 500.

  • eee, marţi, 13.12.2016 16:33

    @Automarket: modul cum voi dati note la pret este permanent in favoarea modelelor vw, pentru ca ei practica preturi de baza mici si optionale extra pentru orice. In realitate modelele vw sunt cele mai scumpe in segmentul in care activaeaza , insa in testele voastre ies cu preturi bune, sau cum e in cazul de fata, chiar ieftin., ceea ce e total nerealist. De asmenea, nu vad decat o comparatie cu AYGO care cred ca e referinta acestui segment, impreuna cu fratii peugeot si citroen. As vrea teste un pic mai realiste, nu atat de abstracte. Pote reusiti sa imbunatatiti. Spor

  • joe, marţi, 13.12.2016 19:19

    Nu inteleg ca pt o masina de oras conteaza acceleratia de la o la 100km/h si nu cea de la 0 la 60! Iar nu inteleg optionala celor 300 sau 600 de wati in difuzoare ascultai in traficul din oras,unde trebuie sa fii ""ochi si urechi""! In rest numai de bine pt acest motor,masinuta,,poate un usor minus de faptul cum arata!

  • flavius, marţi, 13.12.2016 22:56

    Cum puteti sa aveti vreo vorba de bine despre aceste petarde in 3 cilindri,la un pret ce depaseste 10000 EURO.Nu ar trebui sa depaseasca 5 k.Pentru gadgeturi iti cumperi smart,GPS si lap cu 1000 de Euro toate.

  • Ares, miercuri, 14.12.2016 13:14

    @mircea Orice chestie care are sigla Volkswagen pentru voi este top si referinta pentru ceilalti. Sunt curios ce zici cand te aflii in trafic in spatele unui diesel cu marca asta si te lasa intr-un nor de fum ce zici? poate ne-am urcat si noi in up si alte masini similare si .... nea dezgustat

  • Kirotractor, miercuri, 14.12.2016 14:43

    Pacat ca n-ati avut la dispozitie noua motorizare de top (1.0 TSI 90 CP) - cea mai reusita nu doar dupa mine, fiind si economica, si vioaie (peste Twingo GT ori Smart Brabus, de 110 CP ambele...) Sper s-o "puricati" insa si pe ea cit de curind. Si mai asteptata e insa varianta Up! GT (cu 110 CP preconizati si tren de rulare mai sportiv), care se aude c-o sa fie prezentata-n primavara la Geneva. In rest, oricit ar fi de hulit concernul VAG - si pe buna dreptate pentru daravela Dieselgate -, "tripleta" Up-Citigo-Mii ramine o alternativa preferabila celuilalt trio (Aygo-C1-108), fie si doar datorita silentiozitatii, spatiului interior mai aerisit si portbagajului mult mai mare. ...Chiar daca VW-ul Up! nu rupe deloc gura targului cu designul, iar Aygo e o reusita estetica remarcabila si fiabilitatea ambelor versiuni de motoare de pe C1 / 108 (1.0 - 69 CP sau 1.2 l - 82 CP) e peste media clasei.

  • Azazel, miercuri, 14.12.2016 20:05

    E naspa, bah, ca e VW! Ce n-ati inteles? Tot ce e facut de VW sau e nemtesc, e de cacao. Asa e moda acum sa spui. In urma cu 20 de ani erau niste zei. Acum sunt niste aroganti cu masini de unica folosinta. Toata presa auto care pune pe primele locuri masinile VAG in testele comparative, e o incompetenta sau e cumparata. Sunteti amuzanti cu ideile astea fixiste si extremiste.

  • Kirotractor, joi, 15.12.2016 08:52

    @Azazel: Le zici bine, d-aia subscriu si argumentez in plus, chiar daca-s posesor de japoneza (Suzuki Swift Sport.) Daca luam deci in calcul fie si doar spatiul interior cel mai generos pe care VW il ofera in atitea segmente (Up, Golf si Passat fiind imbatabile, cu versiunile Variant incluse) si tot e de admirat inteligentza lor-tehnicienilor VW/VAG de-a proiecta orice... cu cap. Ca designul rezultat nu-i mereu "trendy'" (cazul Up) asta-i alta discutie, dar per total VW-urile compenseaza prin cumulul de calitati - sint rafinate, incapatoare, economice si performante. Chestie valabila si pt Up - pe care-s convins ca cei mai multi detractori nici nu l-au condus vreodata, iar sa-l compare cu Aygo/C1/108 nici atit. Clar ca si VW are, cum stie tot boboru', scheleti in dulap :-) - unii mai mici (ex. lanturi distributie la foste TSI-uri), altii cit casa (Dieselgate), dar modelele lor actuale n-ar trebui sa fie "penalizate" prin prisma trecutului.

  • Azazel, joi, 15.12.2016 13:15

    Eu am Octavia 2 (2006) TDI cu 260000 de km. Nu am schimbat volanta, injectoare, turbina, ambreiaj, pompa de injectie... Am schimbat sondele lambda, pivotii, (bateria se pune? :)) ), motorasul de la un geam electric si amortizoarele pe spate ca a trebuit sa car niste saci de ciment pentru casa. O am de la 145000 de km. Dar sunt un mincinos. Nu exista posesor de VAG multumit de masina lui. E doar o impresie a lui ca e multumit. :))))