Calitate / Pret
Chiar dacă își propune să fure din clienții modelelor premium, Volkswagen își cunoaște limitele trasate de logo-ul de pe capotă. Nu poți să-i forțezi pe clienți să te așeze în segmentul premium peste noapte. Prin urmare, Volkswagen a fost ușor mai precaut cu prețurile.
Noul Toureg pleacă de la 49.100 de euro pe piața din România, etichetă valabilă pentru versiunea diesel de 231 de cai putere. Dacă vă doriți dieselul testat de noi, atunci socotelile încep de la 57.500 de euro. E un salt simțitor, dar echiparea este destul de generoasă. Este însă loc de mai bine, așa că bifarea unei lungi liste de opționale o să vă scoată din buzunar chiar și 80.000 de euro pentru un Touareg. Însăși fraza asta sună ciudat și oarecum obscenă: „80.000 pentru un Touareg”. Deci trebuie să vă obișnuiți cu faptul că Touareg nu mai este o mașină ieftină sau accesibilă. Pot apărea unele concesii și oferte la dealeri, cum a fost cea de lansare, care le-a oferit românilor ocazia de a avea 150 de exemplare Touareg la numai 43.000 de euro. Dar nu știm cât de dese vor fi astfel de chilipiruri.
Haideți să ne raportăm însă la prețul de listă și la rivalii premium. Maserati Levante și motorul său de 275 de cai pleacă de la 74.600 de euro. Un BMW X5 cu motor de 258 de cai putere pleacă de la 66.500 de euro, iar Audi Q7 nu e departe la cei 64.900 de euro. Mercedes GLE350d păstrează și el eticheta piperată, socotelile începând de la 62.800 de euro. Și Land Rover Discovery este alături de rivalii germani, cu un preț de 65.400 de euro. Până și Volvo XC90 cu motorul său de 225 de cai putere costă 65.000 de euro.
De departe cea mai piperată alegere este Range Rover Sport, care pleacă de la 77.500 de euro.
Daca cei de la Jeep au trebuit sa plateasca despagubiri datorita solutiei schimbatorului la care nu ai nici o diferenta intre pozitiile schimbatorului relativ la modul in care este cuplata cutia P/R/N/D s-au gindit cei de la VAG ca vor si ei ... In rest ... arata bine si au modificat-o dupa clienti - daca cei mai multi o folosesc prin oras au micsorat garda la sol ... Generatia anterioara se descurca f bine in teren ceva mai greu dar cele mai multe Touareg-uri incurca circulatia prin orase :)