Interior
În acest moment o să vă rog să vă pregătiți pentru o odă. Și pentru a citi unul dintre motivele care aruncă Touareg în segmentul premium. Interiorul este fabulos. Dacă nu ați citit bine, o să repet: F A B U L O S. Știu că un jurnalist ar trebui să nu se entuziasmeze așa ușor, însă ceea ce a făcut Volkswagen cu Touareg este o adevărată revoluție. Pare că mașina asta este cu două generații peste cea veche. Și nu doar din punct de vedere tehnologic.
Materialele sunt foarte bune. Plasticul de pe bord este moale și plăcut, condimentat cu o serie de cusături contrastante. În partea inferioară avem un plastic ceva mai tare, dar cu o textură plăcută. Nu lipsește plasticul lucios pe care, cum era și normal, rămân multe urme de degete. Planșa de bord vine cu o linie continuă a gurilor de ventilație, cu inserții de lemn finisat excepțional și cu inserții cromate perfecte. Dacă lemnul poate fi comandat pe nivelul de echipare Atmosphere, aluminiul satinat apare pe echiparea Elegance.
Pe timp de noapte, planșa de bord oferă o iluminare ambientală în 30 de culori. Judecând după toate aceste aspecte, pot spune cu mâna pe inimă că sunt multe SUV-uri premium care nu oferă o asemenea calitate a materialelor la interior.
Scaunele sunt certificate de o organizație germană pentru confortul lor și pot fi comandate cu o tapițerie din piele fină, perforată, în două tonuri de culoare. Una dintre culori poate fi chiar cea a caroseriei. Am condus un Touareg în nuanța verde Juniper și tapițeria a fost configurată în două nuanțe: verde și negru.
Un alt capitol la care Touareg excelează este spațiul interior. Touareg a crescut cu 7 centimetri în lungime și asta se simte la interior. Ai loc uriaș la nivelul picioarelor pe bancheta din spate. La fel și la nivelul capului. Tunelul central are o înălțime medie și nu încurcă foarte tare. În plus, spătarul banchetei poate fi ajustat în funcție de preferințe și garantează acces în portbagaj.
Spațiile de depozitare sunt și ele uriașe. Fie că vorbim de buzunarele portierelor față sau spate. Cotiera nu este foarte adâncă, dar este generoasă. Pe consola centrală ai două suporturi mari pentru pahare și o zonă de depozitare cu încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. De fapt, pentru vreo 10 telefoane mobile, judecând după mărimea sa.
Am lăsat la final portbagajul. Uriaș și el. Are o capacitate de 810 litri, cu 100 de litri mai mare decât ce oferea vechiul Touareg. Are o suprafață plată și elemente de ancorare. În plus, dacă optați pentru suspensia pneumatică, există în portbagaj un buton care coboară garda la sol cu 4 centimetri pentru a ușura încărcarea bagajelor.
Și tot prin apăsarea unui simplu buton apare cârligul de remorcare electric. Cu ajutorul acestuia, Touareg se poate înhăma la o sarcină de până la 3.5 tone. Și tot acest cârlig permite montarea unui suport de, atenție, patru biciclete. Patru!
Daca cei de la Jeep au trebuit sa plateasca despagubiri datorita solutiei schimbatorului la care nu ai nici o diferenta intre pozitiile schimbatorului relativ la modul in care este cuplata cutia P/R/N/D s-au gindit cei de la VAG ca vor si ei ... In rest ... arata bine si au modificat-o dupa clienti - daca cei mai multi o folosesc prin oras au micsorat garda la sol ... Generatia anterioara se descurca f bine in teren ceva mai greu dar cele mai multe Touareg-uri incurca circulatia prin orase :)