Consum
Noul Touareg folosește platforma MLB, regăsită pe noile SUV-uri mari ale Grupului Volkswagen. Mă refer aici la Bentley Bentayga, Lamborghini Urus, Porsche Cayenne și Audi Q7. E un fel de pizza cu cârnați și fasole, care, contrar aparențelor, te ajută să slăbești.
Spun asta pentru că folosirea intensivă a aluminiului și a oțelul de înaltă rezistență au ajutat Touareg să fie mai ușor cu 106 kilograme decât vechea generație. Chiar și așa, Touareg rămâne o mașină de două tone, cu un coeficient aerodinamic specific acestui segment. Cu toate arcuirile designului, rămâne un dulap uriaș.
Toate aceste detalii vă vor ajuta să înțelegeți că mașina asta, deși echipată cu un diesel eficient, nu o să consume 4 litri/100 de kilometri. În cadrul testului meu, după ce am rulat destul de tare pe autostrăzile din Germania și m-am mai potolit pe șoselele virajate din Austria, fără să folosesc modul Eco, computerul de bord a indicat o valoare de 9 litri/100 de kilometri. E destul de departe de cei 6.2 litri promiși de Volkswagen, dar e de așteptat.
Valoarea medie oficială este de 6.9 litri/100 de kilometri, ceea ce nu e rău. O vom compara cu ceea ce promit rivalii din segmentul de volum, dar și cu ce promit nume grele din segmentul premium. Am zis premium și îmi asum asta. Și eu, și cei de la Volkswagen. Pentru că premium este segmentul în care este așezată a treia generație Touareg.
Nici nu merită să încerc să îl așez pe Touareg lângă Ford Edge sau Hyundai Santa Fe. Și nu mă refer doar la calitate, ci și la motorizările comparabile și la consum. Ca să vă faceți o idee despre ce vorbesc, un Hyundai Santa Fe de 200 de cai putere are un consum de 6.7 litri/100 de kilometri, deci foarte aproape de Touareg, deși resursele sale sunt clar inferioare.
Cu toate acestea, dorința Volkswagen de a se bate cu modele din segmentul premium poate fi ușor riscantă. Spun asta pentru că un BMW X5 consumă mai puțin (6.2 litri), însă, e drept, are și ceva mai puține resurse (258 de cai). Nu mai vorbesc despre Audi Q7, care în versiunea de 272 de cai oferă o medie de consum de 5.7 litri. Și Mercedes GLE350d este mai economic la cei 6.4 litri garantați. Însă, și acesta oferă doar 258 de cai putere. Volvo XC90 nu e tocmai potrivit pentru ecuație pentru că are un diesel de numai 225 de cai putere.
Range Rover Sport în schimb, alături de motorul de 306 cai putere (cu 20 de CP mai mulți decât Touareg), consumă 7 litri/100 km. Land Rover Discovery, deși puțin mai mare, se menține în grafic și promite 7.2 litri/100 de km. Nu l-am uitat nici pe Maserati Levante, care consumă 7.2 litri/100 de km, deși are 275 de cai putere.
Așadar, Volkswagen riscă o comparație cu rivalii germani și demonstrează că poate să le țină piept. Nu întru totul, dar are potențial.
Daca cei de la Jeep au trebuit sa plateasca despagubiri datorita solutiei schimbatorului la care nu ai nici o diferenta intre pozitiile schimbatorului relativ la modul in care este cuplata cutia P/R/N/D s-au gindit cei de la VAG ca vor si ei ... In rest ... arata bine si au modificat-o dupa clienti - daca cei mai multi o folosesc prin oras au micsorat garda la sol ... Generatia anterioara se descurca f bine in teren ceva mai greu dar cele mai multe Touareg-uri incurca circulatia prin orase :)