Motor / Transmisie
Chiar dacă fratele Porsche Cayenne a declarat război motoarelor diesel, cel puțin pentru moment, Volkswagen Touareg nu poate trăi fără ele. Vă imaginați câți români ar mai cumpăra un Touareg pe benzină?
Testul din Austria m-a pus față în față cu un V6 diesel de 3.0 litri de 286 de cai putere. Este versiunea mai potentă a motorului de 3.0 litri, întrucât Touareg-ul de bază vine echipat cu același motor, dar cu numai 231 de cai putere.
După 200 de kilometri parcurși cu noul Touareg, pot spune că versiunea de 286 de cai este cea mai potrivită pentru a obține un SUV dinamic în aproape orice situație. Singurele excepții le-am consemnat pe autostrăzile din Germania, unde zonele fără limită de viteză m-au dus până la 160 de km/h. Aici, Touareg nu mai este atât de voios și nu mai are aceeași explozie. Gâfâie puțin și simți asta, mai ales dacă te afli în alt mod de rulare decât cel Sport.
Cu 600 de Nm livrați între 2250 și 3250 de rotații, Touareg se simte bine și dă dovadă de o plajă bună de resurse. Poate mi-aș fi dorit ca cei 600 de Nm să se simtă puțin mai devreme, pentru explozia aia care te lovește în moalele capului la plecarea de pe loc. Chiar și așa, Touareg are puseuri plăcute și o poftă nebună de a devora asfaltul.
Spre deosebire de vechea generație, motorul este mult mai bine antifonat. Abia pe la 3000 de rotații urechile tale încep să perceapă caracterul gutural al dieselului. Este însă un sunet înfundat și destul de bine estompat.
Cei 600 de Nm sunt livrați către cele două punți prin intermediul unei cutii automate de proveniență ZF. Are 8 rapoarte și o liniaritate bună. Alternează treptele pe nesimțite și o face corect. Atunci când rulezi în modul Eco, are o tendință evidentă de a merge subturat. Tot în modul Eco este de la sine înțeles că mașina se simte submotorizată. Când vine vorba de retrogradare, cutia se gândește puțin. În toate modurile de rulare, mai puțin în Sport, există un timp de așteptare de aproape o secundă și jumătate.
Am probat Touareg și pe o serie de drumuri virajate cu urcări sau coborâri accentuate. Aici, chiar și în modul Sport, transmisia a fost ușor ezitantă și nu a reușit să intuiască nevoile unui șofat ceva mai sportiv. Situația s-a îmbunătățit ușor când am folosit padelele din spatele volanului.
Daca cei de la Jeep au trebuit sa plateasca despagubiri datorita solutiei schimbatorului la care nu ai nici o diferenta intre pozitiile schimbatorului relativ la modul in care este cuplata cutia P/R/N/D s-au gindit cei de la VAG ca vor si ei ... In rest ... arata bine si au modificat-o dupa clienti - daca cei mai multi o folosesc prin oras au micsorat garda la sol ... Generatia anterioara se descurca f bine in teren ceva mai greu dar cele mai multe Touareg-uri incurca circulatia prin orase :)