Design
Așa cum spuneam la începutul acestui test, Volkswagen nu avea motive serioase să schimbe foarte multe lucruri la Tiguan. Modelul german se vindea oricum foarte bine. Din moment ce piața este aproape supra-saturată cu opțiuni din ce în ce mai noi în acest segment, majoritatea îmbunătățirilor s-au axat pe tehnologie sau trenuri de rulare.
Din punct de vedere estetic, nemții și-au păstrat pragmatismul. Noul Tiguan vine cu faruri subtil redesenate, un pic mai rotunjite pe alocuri și cu semnături luminoase noi. Tot aici vei descoperi și un sistem de iluminare mai performant.
Dacă ești atent la detalii, vei observa că modificările frontale vizează și grila, dar mai ales bara față, complet modificată în cazul versiunilor de echipare de top.
În zona din spate, schimbările sunt mai degrabă minore. Aici, designerii Volkswagen au trecut la "clasicele" schimbări ale luminilor LED pe care le menționam mai sus. Ca să nu riște ca modificările "adânci" să transforme radical ADN-ul modelului și să-l facă greu de recunoscut pe stradă, pe hayon apare acum și numele acestuia, alături de sigla nouă pe care Volkswagen o afișează de la Golf 8 încoace. Nimic spectaculos.
Dacă vrei să recunoști un model PHEV față de unul pur termic, vei avea ceva de muncă. Pe versiunile hibride vei găsi (uneori) inscripția „eHybrid” pe hayon, dar e posibil ca în unele cazuri aceasta să lipsească. Dacă, însă, vezi un capac suplimentar pe aripa față stânga, poți spune cu certitudine că ai în fața ta un model plug-in hybrid.
Pe cand si un test cu Hyundai Tucson PHEV, ca-s mai multe la noi decat Tiguan? Ar fi trebuit mentionat ca si rival direct, totusi. Multumesc.