Tehnologie

4.5

Primul lucru pe care l-am observat în momentul în care am făcut cunoștință cu Tiguan facelift a fost faptul că telefonul mobil s-a conectat prin Android Auto wireless la mașină. Valabil și pentru cei care au telefoane Apple. Este un plus față de versiunea pre-facelift, care oferea aceste servicii, dar prin fir. Fir care garanta o enervantă deconectare arbitrară a telefonului fără anunțuri prealabile de la ecranul mașinii.

În rest, așa cum am scris și la capitolul interior, Tiguan s-a modernizat la nivelul percepției, pentru că grafica oferită de ecranele mașinii este net superioară celei de pe versiunea anterioară. În plus, volanul nou oferă și comenzi tactile. Nu o văd neapărat ca pe un avantaj practic, dar e cert că volanul nou arată mult mai modern și "digitalizat", comparativ cu cel vechi.

Plusurile vin la nivelul sistemelor de siguranță activă. Volkswagen a reunit toate sistemele de asistență într-un pachet denumit IQ Drive. Cea mai importantă noutate la acest capitol este sistemul Travel Assist, introdus în premieră pe Passat facelift. Tehnologia permite o rulare semi-autonomă, în anumite situații de trafic, până la viteze de 210 km/h.

Pe lista noutăților se află și sistemele Adaptive Cruise Control cu Predictive Speed Control și Dynamic Light Assist.

  • Nico, luni, 30.01.2023 11:49

    Pe cand si un test cu Hyundai Tucson PHEV, ca-s mai multe la noi decat Tiguan? Ar fi trebuit mentionat ca si rival direct, totusi. Multumesc.

  • Banditos, luni, 30.01.2023 14:46

    @nico "autogheful" are un comparativ... cu greu, cu jumatate de gura si oarecum fortat declara ca invingator Tiguanul

  • Mircea Badea, luni, 30.01.2023 16:49

    au reusit sa inghesuie 2 motoare, incredibil! de ce are 2 antigeluri totusi? si de ce e asa putin antigel in borcane?

  • Andrei, luni, 30.01.2023 18:23

    Cat consuma cu bateria goala, la mers extraurban? E un scenariu foarte des la aceasta masina.

  • Gabriel.Nica, luni, 30.01.2023 19:45

    @Andrei consumul mentionat in articol, in afara orasului, este fara ajutor de la baterie. Oricum, la viteze mari, motorul electric nu ajuta, deci te bazezi doar pe cel termic, asa cum am mentionat.

  • idic, marţi, 31.01.2023 08:53

    Tableta e la fel ca la golf 6, model clasic (2010?), a trecut testul timpului. Același DSG pentru fanii VW, schimbă repede, dacă știe în ce direcție. :) "Deci, locul întâi, alături de Ford Kuga PHEV", Sportage PHEV având cutie automată cu convertizor, interior modern, preț mai mic și fiabilitate cât tiguan și kuga împreuna, plus vreo 3 ani garanție față de celelalte două împreună.

  • mog, luni, 13.02.2023 16:24

    kia sportage gt line hibrid complet echipat, 4x4 46k - acum fiecare alege ce i place dar nu mai merita Tiguan in ziua de azi

  • mog, luni, 13.02.2023 16:24

    kia sportage gt line hibrid complet echipat, 4x4 46k - acum fiecare alege ce i place dar nu mai merita Tiguan in ziua de azi