Tehnologie
Apropo de tehnologie, Yaris moștenește de la versiunea pre-facelift o gamă interesantă de sisteme și pachete tehnologice la care plusează cu pachetul de siguranță Safety Sense, despre care am vorbit pe larg mai sus, la capitolul dedicat.
La nivel de gamă, primul lucru care care trebuie să începem când vine vorba de Yaris este faptul că japonezul este singurul model din segment care oferă o versiune hibridă clasică (fără încărcare la priză), cu două motoare (unul pe benzină și unul electric) care funcționează în paralel pentru a scădea consumul. Cum ceilalți concurenți încearcă să rezolve cazul oferind sisteme micro-hibride (o soluție mai ieftină și mai simplistă), Yaris hibrid merită menționat la acest capitol ca un pionier al segmentului într-o zonă în care Toyota are deja rădăcini groase de vreo două decenii încoace.
În rest, Yaris oferă necesarul de tehnologie pe care-l caută clienții în 2017, astfel că nevoile de conectivitate și infotainment ale acestora sunt în general rezolvate.
Noutatea pe acest facelift la nivel palpabil este ecranul TFT de 4.2 inch care apare între cele două ceasuri de bord analog și care oferă informații importante venite dinspre computerul de bord.
Luat ca atare, Yaris e un model căruia nu-i lipsește nimic vital. Dacă îl comparăm însă cu concurenții - Fiesta și Polo tocmai primesc generații noi - Yaris are nevoie de câteva lucruri în plus pentru a ține pasul. Printre acestea trebuie neapărat să se numere un display central mai prietenos la nivel grafic, sisteme de siguranță complete (Yaris nu oferă monitorizarea unghiului mort, de exemplu) și artificii tehnologice suplimentare (încărcare wireless a telefonului, head-up display și nu numai).
apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime