Toyota Yaris

1.5 Benzina (VVT-i) 111CP Aut1 Luna

Tehnologie

4.0

Apropo de tehnologie, Yaris moștenește de la versiunea pre-facelift o gamă interesantă de sisteme și pachete tehnologice la care plusează cu pachetul de siguranță Safety Sense, despre care am vorbit pe larg mai sus, la capitolul dedicat. 

La nivel de gamă, primul lucru care care trebuie să începem când vine vorba de Yaris este faptul că japonezul este singurul model din segment care oferă o versiune hibridă clasică (fără încărcare la priză), cu două motoare (unul pe benzină și unul electric) care funcționează în paralel pentru a scădea consumul. Cum ceilalți concurenți încearcă să rezolve cazul oferind sisteme micro-hibride (o soluție mai ieftină și mai simplistă), Yaris hibrid merită menționat la acest capitol ca un pionier al segmentului într-o zonă în care Toyota are deja rădăcini groase de vreo două decenii încoace. 

În rest, Yaris oferă necesarul de tehnologie pe care-l caută clienții în 2017, astfel că nevoile de conectivitate și infotainment ale acestora sunt în general rezolvate.

Noutatea pe acest facelift la nivel palpabil este ecranul TFT de 4.2 inch care apare între cele două ceasuri de bord analog și care oferă informații importante venite dinspre computerul de bord. 

Luat ca atare, Yaris e un model căruia nu-i lipsește nimic vital. Dacă îl comparăm însă cu concurenții - Fiesta și Polo tocmai primesc generații noi - Yaris are nevoie de câteva lucruri în plus pentru a ține pasul. Printre acestea trebuie neapărat să se numere un display central mai prietenos la nivel grafic, sisteme de siguranță complete (Yaris nu oferă monitorizarea unghiului mort, de exemplu) și artificii tehnologice suplimentare (încărcare wireless a telefonului, head-up display și nu numai).

  • someone, marţi, 08.08.2017 14:26

    apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime

  • mircea, marţi, 08.08.2017 15:35

    @someone Nu e nimic oficial încă. Se vorbește și de o variantă, și de cealaltă. Vom vedea în scurt timp.

  • nume, marţi, 08.08.2017 21:03

    @someone Varianta corecta si oficiala este compresorul mecanic. Toate exemplarele destinate pietei din Europa, 400 sau cate vor fi, sunt deja rezervate.

  • Catalin, marţi, 08.08.2017 22:35

    Din text : ''De exemplu, Yaris 1.5 benzină de 111 CP oferă o accelerație 0-100 km/h în 11.2 secunde, singurul model din segment cu un timp mai slab fiind Ford Fiesta 1.0 EcoBoost de 100 CP, care vine în 12.2 secunde.'' Lasand la o parte exprimarea ''care vine in 12,2 secunde'', lucrurile nu stau deloc asa. Motorizarea 1.0 EcoBoost 100 CP de pe generatia anterioara Fiesta poate asigura acceleratia 0-100 km/h in 11,2 secunde, fix cat Yaris 1.5 benzina 111 CP. Iar in cazul generatiei recent lansate Fiesta cu 1.0 EcoBoost 100 CP, acceleratia 0-100 km/h este mai buna, de 10,5 secunde. Nicidecum de 12,2 secunde... Alt pasaj care necesita ajustari : ''Cu 286 de litri în portbagaj, Yaris se încadrează undeva la media segmentului condus, în plaja de motorizări pe benzină de 100-120 CP, de Skoda Fabia (330 de litri).'' Etc.

  • dudu, marţi, 08.08.2017 23:08

    doamne dar urata mai e.... spatele ala zici ca plange..

  • Catalin, marţi, 08.08.2017 23:10

    Scuze, paragraful anterior de la capitolul ''Performante'' lamureste faptul ca este vorba tot de Fiesta cu CVT, nu despre varianta cu transmisie manuala: ''Dacă transmisiile de tip CVT sunt perfecte pentru cei care vor să ruleze liniștiți și fără griji majore când vine vorba de consum, modul în care sunt construite aceste cutii pe mașinile de stradă fac ca nivelul performanțelor oferite să nu fie unul de nivel înalt. Am mai spus-o: e o chestiune asumată de constructori, deci nicio surpriză la acest capitol.'' Sunt anumite aspecte ce necesita ajustari, de exemplu cele legate de volumul portbagajului, cum am scris in comentariul anterior. Iar in unele locuri apar litere in plus: ''Volanul din pielesa sau oglinzile electrice și încăzite erau deja incluse din versiunea de bază Terra.'' Toti gresim, insa avem posibilitatea sa redresam :)

  • dan, miercuri, 09.08.2017 18:37

    masina este interesanta si destul de fiabila as zice insa ceea ce ma enerveaza este pretul care a crescut de la o generatie la alta;pe a mea din 2008 am dat 12645 euro iar acum acelas model este vreo 14500 de euro singurul avantaj concret fiin tichetul rabla, asta daca il ai ! :) In rest pot spune ca masina este destul de bine facuta, este spatioasa, ai garantie de 6 ani integrala iar fata de competitori cred ca nu sunt mari diferente de calitatae sa zicem fata de cele germane; poate fata de clio sau stiu eu fiesta

  • raducu, vineri, 11.08.2017 15:15

    Voi toti astia care va dati att cu parerea, sunteti inca la liceu, sau nu aveti de munca? Ba ce buni suntem la glas!

  • Daniel, sâmbătă, 12.08.2017 14:13

    Eu am luat de nou modelul din 2008 ....120 000 km si nici o problema , doar schimbare de ulei si filtre. Consum mic in uras ...singur - .....cuplu mic la motorul de 1l.