Tinuta de drum
Faptul că pe Highlander ai o distribuție a greutății foarte apropiată de idealul 50:50, te-ar putea face să te gândești că ar putea fi condusă sportiv. Nu este cazul. Încă mai aștept ziua în care o să pot spune despre o mașină cu transmisie CVT că poate fi condusă „sportiv”. Cu toate acestea, platforma nouă TNGA, pe care este construit Highlander, are câteva beneficii. Avem o structură mult mai rigidă, o distribuție optimă a masei și un sistem de tracțiune integrală obținut prin amplasarea unui motor electric pe puntea spate.
Cei de la Toyota spun chiar că vei avea parte de o experiență off-road foarte bună dacă te aventurezi pe potecile nebătătorite. Există acum un mod Trail care se folosește de diferențialul cu alunecare limitată pentru a ieși din situații dificile. Mai mult, același mod de rulare blochează transmiterea puterii către acea roată și canalizează resursele către toate celelalte. Transmisia cuplului este, de asemenea, moderată.
Livrarea resurselor între cele două axe are două variante: 100% către puntea față sau până la 80% către cea spate. Sistemul de tracțiune integrală denumit AWD-i comută inteligent între cele două axe. Am intrat pe un drum secundar neasfaltat alături de Highlander și n-am întâmpinat probleme. Atunci când una din roți pierde aderența este sesizabilă schimbarea livrării resurselor. Se aud tot felul de sunete sub caroserie, cu care te obișnuiești.
Nu a fost o porțiune de drum foarte dificilă, dar garda la sol de 202 milimetri nici nu te îmbie să încerci mai mult. De asemenea, unghiurile de atac și degajare măsoară doar 18.1, respectiv 22.7 de grade, așa că o vei lăsa moale destul de repede.
Atunci când sunteți pe șosea, Highlander se conduce ca orice alt SUV fără personalitate. Are destul de mult ruliu în viraje, nu oferă o direcție precisă, însă compensează cu o absorbție bună a denivelărilor. Confortul oferit de suspensie este la nivel înalt și antifonarea la fel, cu excepția momentelor când rulezi peste denivelări pronunțate și dese, cum ar fi limitatoarele de viteză.
În condiții de rulare pe asfalt ud, sistemul inteligent de tracțiune integrală iese din nou la rampă. Acesta oferă și o funcție nouă pentru modelele Toyota. Se numește AWD Integrated Management și poate oferi o gestionare diferită a direcției, frânelor, accelerației, cutiei și distribuției cuplului. Șoferul poate opta între Normal, Comfort și Sport.
o masina reusita in toate aspectele, la un pret corect. merita cumparata inaintea rivalilor amintiti in articol. singurul ei defect, daca ii pot zice asa: dimensiunile ei foarte mari. pentru alte zone n-ar fi o problema, dar pt europa e uriasa, mai ales in mediul urban.