Consum
Toate bune și frumoase, dar ajută cu ceva caracterul mild-hybrid al motorului când vine vorba despre consum și emisii? Testele sintetice efectuate conform standardului WLTP par să zică un răsunător „DA”, însă eu am vrut să văd cu ochii mei cât consumă Scross.
Prin oraș, noul crossover compact al celor de la Suzuki a reușit să se limiteze la „doar” 9 litri/100 kilometri. Acest consum a scăzut ulterior la 7.3 litri/100 kilometri pe autostradă și 5 litri/100 kilometri pe o secțiune de Drum Național.
Aceste valori sunt departe de cifrele oficiale pretinse de Suzuki. Conform estimărilor companiei japoneze, consumul în oraș ar trebui să fie în jur de 7.5 l/100 km, în timp ce pe autostradă, acesta ar trebui să fie în jur de 6.6 l/100 km.
Dar ce spun rivalii lui Scross? Ei bine, aceștia fac parte dintr-un segment special în România, unul foarte atractiv pentru pătura de mijloc din țara noastră. Aici vom regăsi modele precum Dacia Duster, SsangYong Tivoli sau Renault Captur. Sigur, dacă ne orientăm după dimensiuni, am putea include aici și Volkswagen T-Cross, Mazda CX-3, Peugeot 2008, MINI Countryman sau Honda HR-V, dar trebuie să ținem cont și de prețurile acestor modele atunci când le comparăm.
Așadar, pentru o comparație corectă ne vom uita la Dacia Duster cu motorizarea de 1.33 litri și 150 CP, precum și la SsangYong Tivoli echipat cu motorizarea de 1.5 litri, turbo, cu 163 CP.
Consumul estimat, mediu, al unui Duster cu motorul de 1.33 litri și cutie automată EDC este de 6.3 l/100 km, în timp ce Tivoli ajunge până la 8.3 l/100, km în versiune AWD, cu transmisie automată.
28.000 de euro pe o masina cu tehnologii folosite acum 15 ani si cu un design urat spre orbil...e clar ca doar fanii Suzuki vor cumpara masina asta.