Motor / Transmisie
Suzuki nu își mai permite să aibă un portofoliu uriaș de motorizări. Majoritatea modelelor sale au la bază un singur propulsor. Uneori, mai vezi câte o excepție.
Pe Scross vei găsi un singur motor disponibil, un propulsor de 1.4 litri, cu 4 cilindri, pe benzină, turbo, cunoscut sub numele comercial Boosterjet. Dacă unora dintre voi li se va părea cunoscut, nu e nicio supriză, pentru că acest motor a fost introdus în producție acum destul de mult timp.
Cu toate acestea, nu îl confundați cu vechiul Boosterjet de pe versiunea veche a lui Scross. Aici vorbim de o soluție mild-hybrid.
Practic, avem atașat motorului termic un mic starter-generator, care va prelua anumite funcții auxiliare și va permite mașinii să ruleze cu propulsorul de 1.4 litri oprit, pentru porțiuni scurte, cum ar fi la decelerarea spre un semafor. Aceeași unitate electrică va funcționa ca un demaror, oferindu-ți un mic ajutor la plecările de pe loc, totul în scopul de a reduce cât mai mult consumul de combustibil.
Cele două unități lucrează foarte bine împreună și nu vei observa vreun fel de sincopă în livrarea resurselor. Chiar și cutia de viteze automată cu șase rapoarte, de la Aisin, m-a surprins, fiind bine setată, schimbând treptele fluid în majoritatea situațiilor. E bine de știut că îți poți comanda Scross și cu o cutie manuala cu șase rapoarte, dacă vrei. Dar cine mai vrea așa ceva?
Însă, este dezamăgitor faptul că, spre deosebire de vechiul model, care avea aceeași cilindree, puterea modelului hibrid a scăzut, de la 140 CP la 129 CP. La schimb am primit ceva mai mult cuplu, 235 Nm versus 220 Nm pe vechiul model. Iar asta ate ajută atunci când ai de făcut demaraje susținute.
Motorul chiar face casă bună cu mașina, fiind o alegere inspirată din partea celor de la Suzuki, care arată astfel că sunt la curent cu preferințele clienților și situația delicată în care se află planeta.
28.000 de euro pe o masina cu tehnologii folosite acum 15 ani si cu un design urat spre orbil...e clar ca doar fanii Suzuki vor cumpara masina asta.