Tehnologie
Când le spui prietenilor că ai testat un SUV al celor de la Ssangyong, imaginea care le apare instantaneu în minte nu este neapărat una pozitivă. Și nu e vorba doar de originile pe care mai toată lumea le consideră chinezești - nimic mai fals, evident - ci despre faptul că nimeni nu se așteaptă ca un astfel de model să-ți ofere prea multe lucruri la nivel tehnologic, de confort sau estetic.
Ei bine, am avut surprize mai mult decât plăcute atunci când a venit vorba de analiza pachetului oferit de Ssangyong pe XLV. Ce ați spune, de exemplu, dacă v-aș demonstra că XLV-ul celor de la Ssangyong este una dintre cele mai dotate mașini din segment la nivel tehnologic? O să fac o scurtă trecere în revistă a sistemelor oferite și o să vedem împreună că sunt puține SUV-uri subcompacte care se ridică la acest nivel.
Elementul central al interiorului este display-ul de 7 inch. Nu este cel mai mare din segment, dar plusează cu o grafică mai mult decât corectă și plăcută, iar funcționarea sa nu a avut sincope pe perioada testului nostru. Acest display găzduiește și sistemul de navigație semnat de TomTom care în Spania a știut perfect traseele și ne-a localizat întotdeauna la centimetru. În plus, conexiunile cu telefonul se fac ușor și fără complicații.
Ssangyong XLV vine cu o cheie de tip briceag în standard, dar opțional poți opta pentru un sistem de deschidere inteligentă care-ți va oferi ocazia de a debloca ușile mașinii de la butonul de pe mânerul portierei atât timp când ai cheia în apropiere, adică aruncată undeva prin geantă sau buzunare.
Odată ajuns în interior, observi că scaunele destul de confortabile ale lui XLV îți oferă nu doar încălzire (față-spate, chiar), dar sunt și aerisite. După calculele mele, este cam singurul SUV de segment mic care oferă această dotare regăsită de obicei la mașinile de segmente superioare. Bonus: volanul este și el încălzit dacă-l comanzi așa atunci când configurezi mașina.
Apoi, modelul sud-coreean este blindat cu pachete și senzori care-ți fac mai ușoară viața la bord. Dacă despre cei de parcare am vorbit deja, trebuie să-i menționez pe cei de lumină și de ploaie care completează peisajul. Un sistem Cruise Control este și el disponibil, cu viteza de croazieră setată între 35 și 140 km/h.
În sfârșit, climatizarea pe două zone este un plus, iar aceasta vine - nu am mai găsit asta nicăieri - cu setări de memorie a unor niveluri de temperatură pe ambele zone. Altfel spus, mașina ține minte setările pe care le salvezi și, printr-o simplă apăsare de buton, le activează când vrei să revii la atmosfera perfectă pe care ai găsit-o când ai plecat în concediu, de exemplu.
Am rămas impresionat de faptul că în portbagaj găsești o priză normală, de 220V, un element util mai ales dacă ieșirile cu familia se termină în zone izolate.
Evident, există și ciudățenii. Pe lângă lipsa reglajului de volan pe adâncime, cel mai evident este mufa HDMI aflată lângă cea USB, la baza planșei de bord. I-am întrebat pe oficialii Ssangyong ce rol are un astfel de port care de obicei de găsește pe televizoare și care transportă de obicei semnal audio și video de calitate de pe diferite device-uri pe un ecran mare. Ceea ce nu e cazul aici. Nu am primit niciun răspuns clar.
Pentru cei care vor veni cu critici .....puteti va rog sa faceti o cheta sa-mi luati si mie o bucata? Ma multumesc si cu cel mai ieftin.....cu intrarea in gama (benzina, 4x2)...... PS: vin cu critici cei care nu studiaza si nu aprofundeaza istoria marcii, ce au facut si cu ce s-au remarcat.....(lasati Rodius si Actyon -sau tehnica imprumutata de la un consacrat) .......CITITI, INFORMATI-VA, ANALIZATI, COMPARATI, TESTATI......cautati si pe dedesubtul masinilor, vedeti cam ce componente au, cum sunt construite........