Interior
Ssangyong Tivoli a fost primul model din gama mărcii sud-coreene în care m-am simțit ca-ntr-o mașină europeană. Testul a fost realizat acum ceva vreme în România și eram curios să văd dacă voi regăsi aceeași atmosferă și în XLV.
Am regăsit-o.
Interiorul este identic cu cel de pe fratele mai scurt, singura diferență fiind făcută de spațiul imens dedicat bagajelor. Ai 720 de litri în versunea stock a mașinii, spațiu care scade până la 620 de litri dacă vrei să îți dotezi noul XLV cu o roată de rezervă de uz temporar. Chiar și așa, portbagajul lui XLV depășește la pas tot ce mișcă în zona SUV-urilor subcompacte sau compacte. Am testat capacitatea lui XLV de a căra și mașina a reușit să găzduiască trei trollere de dimensiuni diferite (XL, L și M) plus un cărucior pliat pentru copii. Iar pentru ca testul să fie complet, am intrat în portbagajul mașinii cu un coleg care adună 185 de centimetri pe verticală. Stăteam lejer, iar între noi ar mai fi încăput o persoană.
De notat că dimensiunile-cheie pe care e dezvoltat porbagajul imens al lui XLV sunt lățimea și înălțimea. Dacă vrei adâncime mai mare decât cea deja existentă. rabatezi scaunele și-ți iese de-un spațiu în care transporț rinoceri în picioare.
De fapt, Ssangyong a făcut ceea ce spun vocile clienților acestui tip de SUV-uri, iar pentru asta oamenii trebuie felicitați sincer: a oferit spațiu pentru toate gusturile. Alternativa era să mai monteze două scaune pe un al treilea rând, dar sud-coreenii au mizat pe un portbagaj pur și simplu obscen. Și bine au făcut, pentru că mașinile cu șapte locuri sunt oricum un compromis, oricum ai lua-o. Dacă nu se numesc XC90.
La nivel de calitate percepută, Ssangyong XLV preia caracterul fratelui mai mic Tivoli. E un mix de elemente de calitate și de abordări simpliste. De exemplu, volanul cu partea inferioară teșită este absolut perfect și poate sta fără probleme pe orice model al mărcilor europene de succes. Poți să-l comanzi și încălzit, dacă vrei. Paradoxul este că nu ai nicio șansă să-l primești reglabil pe adâncime. Nu întrebați de ce.
Materialele sunt dure, dar nu mă așteptam la altceva de la o mașină care se încadrează ca preț undeva între Duster și restul grupului de SUV-uri din această zonă a pieței. În centrul consolei centrale stă un display generos care oferă grafică superioară modelelor semnate de Toyota sau Hyundai, însă avem câteva butoane așezate anapoda. De exemplu, cel prin care te miști între slide-urile computerului de bord este așezat sub display, în partea stângă.
Pentru cei care vor veni cu critici .....puteti va rog sa faceti o cheta sa-mi luati si mie o bucata? Ma multumesc si cu cel mai ieftin.....cu intrarea in gama (benzina, 4x2)...... PS: vin cu critici cei care nu studiaza si nu aprofundeaza istoria marcii, ce au facut si cu ce s-au remarcat.....(lasati Rodius si Actyon -sau tehnica imprumutata de la un consacrat) .......CITITI, INFORMATI-VA, ANALIZATI, COMPARATI, TESTATI......cautati si pe dedesubtul masinilor, vedeti cam ce componente au, cum sunt construite........