SsangYong Rexton G4

2.2 Diesel Turbo (e-XDI) 181CP 4x4 Aut7 Premium 7 locuri

Motor / Transmisie

4.0

Ca să joace alături de modele consacrate, cum sunt Volkswagen Touareg, Toyota Land Cruiser și Hyundai Grand Santa Fe, Ssangyong și-a echipat modelul cu un ansamblu motor demn de pretențiile europenilor.

Sub capota uriașă a mașinii noastre de test s-a ascuns o unitate de 2.2 litri diesel, capabilă să livreze 181 de cai putere și un cuplu generos de 420 de Nm (400 de Nm pe versiunea cu transmisie manuală). Acesta din urmă este disponibil pe o plajă de turații îndestulătoare, cuprinsă între 1600 și 2600 de rotații și pare a fi suficient pentru a imprima un spirit dinamic uriașului de peste două tone. Unde mai pui că mai mult de jumătate din cuplu este livrat deja de la 1000 de rotații.

Rexton se simte bine atunci când rulezi cu până la 110 de km/h, este destul de sprinten și nu dă înapoi de la depășiri. După 110 de km/h, motorul începe să își arate limitele, iar modelul sud-coreean gâfâie dacă încerci să-l forțezi la viteze de autostradă sau mai mari.

Antifonarea e ceva mai bună decât în cazul vechiului model, însă numai până la un punct. Agregatul de 2.2 litri începe să transmită zgomot în habitaclu după ce treci de 2500 de rotații.

Ssangyong se laudă cu o cutie 7G-Tronic împrumutată de la Mercedes-Benz. Automata cu șapte rapoarte schimbă destul de liniar și încearcă să nu fie confuză atunci când îi ceri o retrogradare neașteptată. Bineînțeles, răspunsul său este ușor întârziat, ceea ce necesită acomodare înaintea unor manevre de depășire.

Sunt două moduri de funcționare pentru cutia cu origini nemțești: Winter și Sport. E clar că acesta din urmă îi oferă mai mult elan, iar al doilea limitează livrarea cuplului.

  • Nelu Pantofaru', vineri, 15.12.2017 12:09

    Intr-adevar pretul corect. O masina mare, impunatoare si adusa in sfarsit la cerintele anilor in care traim. Pentru cei care vor un SUV compact de buget, s-ar putea sa ii intereseze si aceasta masina. Cred ca odata cu modelul acesta si valoarea de revanzare nu o sa mai scada atat de dramatic. Pentru 37000 ai o masina cu feeling premium si capacitati in offroad si tractare super bune (foarte probabil peste Touareg si competitia amintita). Ce sa mai, un Land Cruiser la juma' de pret. Numai de bune sa auzim.

  • mishazaitev, vineri, 15.12.2017 12:16

    @Bogdan Mirica Daca tot l-ati comparat cu Land Cruiser, spunei-ne, va rog,caroseria este de tip monococa sau este pe sasiu...

  • Nelu Pantofaru', vineri, 15.12.2017 12:49

    @Misha, din cate am citit pe net, unii din India spun ca este pe sasiu daca nu ma insel (ladder-frame chassis).

  • vlad, vineri, 15.12.2017 15:27

    pe sasiu. este o masina zdravana

  • Coco, vineri, 15.12.2017 20:25

    Am mers cu acest model este elegant și solid dar deși a făcut progrese evidente totuși nu se poate compara cu Land Cruiser.

  • Crystyann, sâmbătă, 16.12.2017 10:38

    Mai exista la concurenta si Kodiaq 2.0TDI 190CP 4x4 DSG cu 7 locuri..si se apropie ca si pret.

  • Alibaba, sâmbătă, 16.12.2017 10:39

    Masina este pe sasiu, sasiul este construit dintr-un otel mult mai dur denumit Giga Steel. Nu este asa Bogdan Mirica? Ca de fiecare data iti faci treaba pe jumatate.

  • nume, sâmbătă, 16.12.2017 11:37

    Asa e Mirica. Prefera sa faca paralele inutile in loc sa ofere informatii utile despre masinile pe care le conduce.

  • Scrooge, sâmbătă, 16.12.2017 16:09

    Avantajul financiar va fi in momentul achizitiei ca masina noua, desi mai ieftin, pretul "se va duce in cap" la revanzare (la fel cam ca la toate marcile similare), in asa fel incat diferenta fata de competitorii mai scumpi precizati in articol se va reduce semnificativ atunci cand se va trage linie la final. Un lucru foarte important care a si atras atentia asupra vechii generatii, articolul nu precizeaza daca motorul de 2.2 este de origine Mercedes sau daca macar partial are elemente (dat fiind precedentul care era 100% Mercedes), face referire numai la cutia de viteze.

  • Adrian C, duminică, 17.12.2017 00:39

    Inteleg ca va place masina dar nu inteleg de ce e pretul corect ? La Honda HRV care e o bijuterie de masina atat tehnic cat si estetic, avea un pret de 23.388 ati spus atunci ca nu va place pretul si ca e piperat. Rexton e mai mare...e normal sa coste mai mult. Dar de ce nu e si la asta pretul piperat ?Sau de ce e piperat la HRV ? Cat ati fi vrut sa coste o Honda corssover ? Cat un Duster ?

  • TheArrogantOne, duminică, 17.12.2017 19:03

    slabut totusi motoru daca da semne de oboseala deja de la 110 kph

  • xxx, luni, 18.12.2017 07:53

    O mașină mare cu de toate, care își caută locul ,dar care nu-mi spune mare lucru. Nu este urata, nici frumoasa, motorizare la limita dar cu un preț decent.

  • mishazaitev, luni, 18.12.2017 09:13

    Adrian C Amice, e clar ca nu ai nicio treaba cu mersul in afara asfaltului.... Ai idee ce inseamna reductor, diff blocabil, sasiu etc! Altfel nu ai compara un crossover cu tractiune fata cu o masina capabila cu adevarat sa mearga pe camp. Ai spus bine "bijuterie" caracterizand HRV. Diferenta dintre ea si REXTON este fix aceea dintre un lantic bun de pus la gatul doamnelor si un lant cu zale zdravene care asigura o poarta de intreprindere! De altfel, nu HRV ci si CRV-ul cu tractiune integrala se opreste acolo unde masinile din clasa celei despre care este vorba in articol merg de rup.

  • mishazaitev, luni, 18.12.2017 09:29

    @all & Automarket Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns in locul autorului. Trist, ce sa zic... Faptul ca nu te intereseaza absolut deloc veleitatile off road ale unei masini create pentru a merge in afara asfaltului, nu-i de mirare... In general aceste informatii lipsesc din continutul articloelor de pe acest site.... Insa atunci cand esti intrebat de catre un prostovan (asta fiind eu) care acceseaza destul de frecvent site-ul pe care tu iti publici articolele si iti face practic rating, iar tu nu catadicsesti macar sa cauti informatia aia, dovedeste o lipsa incredibila de respecti pentru cei care te citesc si care probabil ca ar rebui sa-si reevalueze sursele de informatie.

  • mishazaitev, luni, 18.12.2017 09:32

    @Arogantul Ai idee care este viteza Maxima a unui Defender sau a unui UAZ Hunter .. Dar cati cai putere avea clasa G la aparitie? Nu sunt masini pentru care viteza sa fie un element determinant.

  • Adrian C, marţi, 19.12.2017 10:43

    @mishazaitev Ai uitat sa precizezi ceva si anume ,, parerea ta'' ! Asta nu inseamna ca ai si dreptate !

  • mishazaitev, marţi, 19.12.2017 12:18

    @Adrian C Amice faptul ca acilo unde intra masinile din clasa asta Honda de care pomeneai nu are ce cauta, nu e parerea mea. Este o realitate! Sa crezi ca poti intra cu un HRV 4x2 acolo unde intra un 4x4 pe sasiu, cu reductor si diff blocabil, presupune a nu avea absolut nicio legatura cu realitatea, cel putin nu cu cea auto.

  • Adrian C, marţi, 19.12.2017 12:33

    @mishazaitev Eu am scris una in primul coment tu ai raspuns alta. Eu nu am contestat calitatile offroad si nici nu am compacart masinile. AM spus doar ca preturile la Rexton, AM spune ca sunt bune si la HRV piperate ceea ce mi se pare aiurea. In opinia mea HRV are un pret prea bun poate subevaluat pe cand acesta la Rexton are pret normal. Nici piperat nici mic ci la nivelul ei. Nu inteleg de ce au penalizat HRV la pret. Asta de ce nu li s-a parut scump ?Asta am spus eu....nu mai raspunde pe langa subiect si trage tu concluzii pripite.

  • mishazaitev, marţi, 19.12.2017 13:00

    @Adrian C Pai bineinteles ca sunt bune la Rexton si mari la HRV, oentru ca Rextonul nu se compara unul cu celalalt. Asta nu pricepi tu. Pentru masinile din clasa lui Rexton este ieftin! Pentru cele din clasa sa HRV este scump. Vezi tu, cel mai ieftin camion este mai scump decat cel mai scump crossover de clasa medie. Dar asta nu inseamna ca nu ramane cel mai ieftin camion, Au penalizat HRV pentru ca sunt multe crossovere 4x2 mult mai ieftine decat ea si au punctat Rexton pentru ca majoritatea suratelor ei sunt mai scumpe!

  • Nelu Pantofaru', marţi, 19.12.2017 13:30

    @Adrian, cu tot respectul pentru opiniile tale si pentru Honda, chiar am un Accord in familie si este foarte foarte buna masina. Insa, despre HRV, chiar este un pret piperat, chiar si cu dotarile lui de baza (destul de multe) si chiar si cu garantia aferenta. Masini ca: Mazda CX3, Renault Captur, Vitara, C3 Aircross, sunt mult mult mai ieftine. Spre ex, cel mai ieftin HRV este 21 mii de euro, manuala cu 6 trepte benzina, Spre ex, cel mai scump C3 Aircross cu motor diesel este 18400 EUR. Aceeasi parere o am si despre Toyota C-HR, foarte scumpa.

  • mishazaitev, marţi, 19.12.2017 13:39

    @Nelu Pantofaru' Si eu respect Honda, doar ca se comparau mere cu pere!

  • Nelu Pantofaru', marţi, 19.12.2017 16:07

    @misha, subscriu.

  • Tudor, vineri, 22.12.2017 18:54

    Si anul acesta au deschis reprezentanta pe Iuliu Maniu.