Tinuta de drum
Modul în care se comportă Skoda Enyaq depinde mult de opțiunile pe care le-ai ales atunci când ai configurat-o. Cele mai importante aspecte: amortizoarele adaptive, respectiv dimensiunea jantelor.
Modelul de față a fost echipat cu o suspensie adaptivă, care merită fiecare cent cheltuit. Asta pentru că reușește să niveleze aproape impecabil orice fel de imperfecțiune din asfalt. De altfel, după părerea mea, Enyaq este cel mai reușit produs dezvoltat pe platforma MEB, când vine vorba de confort.
Sigur, jantele de 21 de inch își vor cere tributul în momentul în care vei da, inevitabil, peste zone cu asfalt de calitate proastă sau de gropi și denivelări. Atunci vei observa și câteva zgomote ceva mai ciudate care ajung în habitaclu. Chiar și așa, deranjul nu va fi foarte mare, iar în majoritatea timpului vei avea impresia că plutești.
Suspensia adaptivă aduce numărul modurilor de condus la un total de 5 (modul Comfort este disponibil doar pe mașinile configurate în acest fel). Modul Normal este cel în care Skoda Enyaq va porni de fiecare dată, în timp ce modul Comfort își propune să înmoaie pe cât posibil amortizoarele, pentru a face călătoria cât mai confortabilă cu putință.
În schimb, modul Sport va ascuți răspunsul pedalei de accelerație destul de mult, va rigidiza amortizoarele pentru o ținută de drum mai precisă și chiar va face și servodirecția mai grea. Din păcate, fără a transmite mai multă informație palmelor tale cu privire la ce se întâmplă cu roțile de pe puntea față.
În afara orașului, lucrurile stau ceva mai bine dacă ai noroc să conduci pe drumuri cu asfalt intact. Ce vei observa aici, însă, este izolarea fonică foarte bună, care menține o atmosferă liniștită la interior, chiar și la viteze formate din trei cifre.
Aceste viteze vor evidenția și faptul că, în ciuda muncii depuse de inginerii Skoda, legile fizicii încă se aplică. Dacă împingi mașina în viraje cu prea mult entuziasm, puntea față își va pierde aderența, iar caracterul subvirator al mașinii devine observabil. Poți corecta această conduită, ocazional, cu pedala de accelerație, cuplul instant al motorului electric și aderența crescută oferită de puntea motrice față fiind de un real ajutor.
Ar trebui mentionat de acum la fiecare review si durata de asteptare pe care o da producatorul. De exemplu la aceasta Skoda, astepti un an de la data comenzii, si asta daca ai noroc. O fi avand ea 4,6 stele, dar multi se orienteaza spre alte modele, care sunt pe stoc. In rest, mi se pare ca ofera un range decent, spatiu enorm, design chiar placut si performante ok.