Tinuta de drum
Am ajuns la capitolul controverselor. O mașină de familie capabilă să meargă pe circuit? Da, Seat a făcut-o. Și nu e singurul. Mai sunt o mulțime de exemple, însă, e drept, marea lor majoritate în segmentul premium.
Am probat veleitățile sportive ale lui Seat Leon ST Cupra pe circuitul de la Adâncata. Încă de la început vreau să fie clar că sistemul de tracțiune integrală 4Drive face ca mașina asta să se simtă asemeni unui hatchback. Nu ca un break. Spatele nu atârnă deloc greu în viraje. Ba chiar e plăcut și amplifică senzația de joc și joacă.
Chiar și cu sistemele de siguranță dezactivate, tracțiunea integrală păstrează o aderență fantastică în viraje și ajută break-ul să se încolăcească eroic în viraje. În ochii mezinilor din familie, cel sau cea de la volan va părea un adevărat Michael Schumacher, care dirijează galopul celor 300 de cai putere pe fundalul sonor al unor anvelope care nechează din toți rărunchii cu fiecare ocazie.
Asemeni fraților hatchback cu trei sau cinci uși, Seat Leon ST Cupra este disponibil cu un diferențial cu alunecare limitată în standard. Direcția este și ea fantastică pe circuit, chiar dacă nu se ridică la nivelul preciziei și implicării pe care ți-o oferă un BMW sau un Porsche.
După ce o să depășești starea de agregarea Cupra, testată de mine pe circuitul de la Adâncata, o să descoperi și alte moduri de rulare, care dictează temperamentul break-ului. Ele ajustează direcția, răspunsul accelerației, dar și suspensia dacă alegeți un set de amortizoare adaptive. Și ar bine să le alegeți, pentru că pot ajusta break-ul să aibă mai multe fețe. Modul Comfort face mașina mai ușor de digerat în traficul de zi cu zi. E clar că veți simți din plin liniile unor tramvaie din București, însă ele nu vor chiar un cuțit în coaste.
Rigiditatea suspensiei este digerabilă, iar zgomotul transmis în habitaclu este minimal. Atenție mare la limitatoarele de viteză. Jantele de 19 inch vor mușca cu poftă din ele dacă nu sunteți precaut, iar asta se simte de obicei ca o ghioagă în moalele capului pentru cei mai sensibili. Direcția este și ea destul de manevrabilă în traficul de zi cu zi, reușind să nu te supună la prea mult efort fizic.
Asta nu-i masina, e racheta cu volan!