SEAT Leon ST facelift

2.0 Benzina Turbo (TSI) 300CP 4x4 Aut6 Cupra

Tinuta de drum

5.0

Am ajuns la capitolul controverselor. O mașină de familie capabilă să meargă pe circuit? Da, Seat a făcut-o. Și nu e singurul. Mai sunt o mulțime de exemple, însă, e drept, marea lor majoritate în segmentul premium.

Am probat veleitățile sportive ale lui Seat Leon ST Cupra pe circuitul de la Adâncata. Încă de la început vreau să fie clar că sistemul de tracțiune integrală 4Drive face ca mașina asta să se simtă asemeni unui hatchback. Nu ca un break. Spatele nu atârnă deloc greu în viraje. Ba chiar e plăcut și amplifică senzația de joc și joacă.

Chiar și cu sistemele de siguranță dezactivate, tracțiunea integrală păstrează o aderență fantastică în viraje și ajută break-ul să se încolăcească eroic în viraje. În ochii mezinilor din familie, cel sau cea de la volan va părea un adevărat Michael Schumacher, care dirijează galopul celor 300 de cai putere pe fundalul sonor al unor anvelope care nechează din toți rărunchii cu fiecare ocazie.

Asemeni fraților hatchback cu trei sau cinci uși, Seat Leon ST Cupra este disponibil cu un diferențial cu alunecare limitată în standard. Direcția este și ea fantastică pe circuit, chiar dacă nu se ridică la nivelul preciziei și implicării pe care ți-o oferă un BMW sau un Porsche.

După ce o să depășești starea de agregarea Cupra, testată de mine pe circuitul de la Adâncata, o să descoperi și alte moduri de rulare, care dictează temperamentul break-ului. Ele ajustează direcția, răspunsul accelerației, dar și suspensia dacă alegeți un set de amortizoare adaptive. Și ar bine să le alegeți, pentru că pot ajusta break-ul să aibă mai multe fețe. Modul Comfort face mașina mai ușor de digerat în traficul de zi cu zi. E clar că veți simți din plin liniile unor tramvaie din București, însă ele nu vor chiar un cuțit în coaste.

Rigiditatea suspensiei este digerabilă, iar zgomotul transmis în habitaclu este minimal. Atenție mare la limitatoarele de viteză. Jantele de 19 inch vor mușca cu poftă din ele dacă nu sunteți precaut, iar asta se simte de obicei ca o ghioagă în moalele capului pentru cei mai sensibili. Direcția este și ea destul de manevrabilă în traficul de zi cu zi, reușind să nu te supună la prea mult efort fizic.

  • Gigi Neon, marţi, 09.10.2018 13:53

    Asta nu-i masina, e racheta cu volan!

  • SIMPLE MINDS, marţi, 09.10.2018 15:00

    Se pare ca Seat n-a avut *curaj* sa mentina doar doua roti motrice in cazul TSI-ului de 300 CP si in aceasta declinare a caroseriei si inclin sa le dau dreptate :-)) ei fiind singurii *vinovati* c-au echipat o fuzee cu un portbagaj de cca 600 l :) si care la un moment dat ar putea sa dea idei posesorilor,putini ce-i drept, si spre activitati cat se poate de *domestice*. As miza pe aceasta abordare cert *traditionala* :) a tractiunii la aceste valori de putere si cuplu chiar daca aceasta vine si cu inerentele inconveniente legate de greutate ,consum ,mentenanta dar oferind deopotriva macar un atu incontestabil.(4.9s e o valoare vulgara pentru un break compact). Pretul in schimb ,nu-i tocmai *amigo* cu toate buzunarele dar poate ca si *excesele* chiar isi merita toti banii la un moment dat.

  • someone, marţi, 09.10.2018 16:17

    acest seat are un rival in segment, si anume golf r variant. si oricare din ele mi se pare masina ideala, nu f mare, dar f incapatoare, care arata relativ simplu dar are performantele descise in articol. adica un sleeper perfect. my kind of car

  • vw s-a apucat de facut carnati, marţi, 09.10.2018 20:14

    La dezavantaje am mai putea trece : Motorul nu e ptr. soselele si traficul de la noi (e buna doar de test-drive), risc mare de a ramane fara carnet ori de a face accident (morti,raniti), pret /devalorizare mare.

  • andrei, marţi, 09.10.2018 21:20

    ei ce sa zic devalorizare mare. ca un cayenne sau alta masina scumpa rau nu s-o devaloriza mult.. cu cat mai scumpa cu atat mai tare devalorizarea.

  • Rudolf D., miercuri, 10.10.2018 08:05

    Ba tocmai ca motorul asta e pentru soselele romanesti. Puterea mare iti permite elegant sa depasesti repede si in siguranta toate obstacolele prezente in traficul de pe drumurile din Romania. Accidentele se fac mai ales datorita masinilor submotorizate si a soferilor incompetenti (indifferent de puterea masinii lor) De cand exista waze-ul, n-am avut probleme cu politia in Romania. Pret/ devalorizare mare?! Pai orice masina e o cheltuiala majora in buget, numai ca, daca ai o situatie materiala mai buna, nu mai gandesti in termeni economici. Sper sa nu ma laud, dar chiar nu ma intereseaza cat costa combustibilul. Pentru mine condusul e o placer, asa ca nu ma uit la bani cand vine vorba de masini. Si n-am Diesel. :)

  • hazard, miercuri, 10.10.2018 09:00

    A treia generatie a motorului EA888 se pare ca este un succes, cel putin pana acum. Are multe modificari fata de generatia anterioara (de ex chiulasa cu evacuarea inclusa) care sa il faca mai putin poluant si cel putin la fel de performant.Vom vedea cum sta si cu fiabilitatea, cel putin eu o s-o testez pe pielea mea. Pentru cine doreste performanta la fel insa pentru bani mai putini, pana in 30k euro gasesti golf r variant sh, cu istoric.

  • vw s-a apucat de facut carnati, miercuri, 10.10.2018 09:31

    @ Rudolf D. Ok. Daca 42.000 euro ptr. marca asta nu sunt o problema, asteptam cu nerabdare pareri despre ea de prin marile parcari (drumuri traditionale) ale tarii.

  • Kirotractor, miercuri, 10.10.2018 12:57

    N-am condus decît Leon Cupra *normal* acu cîțiva ani (280 CP) și mi-a părut prea mult pt... pe la noi - poate mi-oi schimba părerea însă, după instalarea separatoarelor cu role. :-) ...Dar un mai recent ST X-Perience (4x4, gardă la sol 18 cm) 1.8 TSI / 180 CP mi s-a părut mai bine adaptat drumurilor - și anotimpurilor - noastre. Chiar dacă Haldex-ul (prezent și pe ST-ul Cupra testat aici) e ceva mai puțin eficient decît vechile sisteme Torsen mecanice, a progresat destul în ultima vreme ca să nu transpiri rece iarna. Și cei *doar* 28-30.000 € ceruți pt X-Perience par - de fapt și sînt - mai accesibili decît 37-42K. Însă ratele de +700 €/lună cu toate hangaralele incluse nu mi-au mai părut prea prietenoase. :-)

  • unu, miercuri, 10.10.2018 17:59

    sunt prea sarac sa imi dau cu parerea despre und Seat de 300cp, 4x4 care costa 42k.

  • razr, joi, 11.10.2018 00:14

    Masina e ok.....dar daca e pt familia netraditionala nu se va vinde bine mai ales la noi ca avem foarte multi oameni de mare moralitate si respect fata de familia traditionala :))))

  • adi_10, joi, 11.10.2018 09:12

    eu o tin una si buna la fel cum am facut-o si prin alte articole...42.000 de euro ca sa ai o grafica de genul asta????42.000 de euro pt un Seat? 42.000 de euro doar pt ca are 300 de cai, ca daca ii pui motor de 1.6 o iei cu 25.000

  • vianu, joi, 11.10.2018 09:43

    e un simplu vector de imagine....unul dintre modelele care deschide drumul SEAT catre zona "emotion" si concurent direct pentru echivalentul italian, Alfa Romeo, pe care il va elimina din piata. Exista banii si exista ambitia. chiar daca modelul de fata nu va face vanzari e in avantgarda, iar rolul lui nu e de a aduce profit ci schimbare de atitudine fata de SEAT. Pretul mare are si el scopul de a pregati clientii viitori de recepta marca ca fiind valoroasa si de a accepta potentiale scoruri mai ridicate. zic si eu

  • vw s-a apucat de facut carnati, sâmbătă, 13.10.2018 11:26

    Ptr. cei care inca mai viseaza cai verzi pe sosea : https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22755599-foto-video-dou-persoane-murit-urma-unui-accident-produs-timi-oferul-care-provocat-accidentul-cea-live-facebook.htm