Siguranta
Actuala generație Seat Leon a fost testată de EuoNCAP în anul 2012, adică acum multă vreme, în versiunea ante-facelift, când normele de siguranță nu erau atât de stricte precum cele de azi. Punctajul obținut atunci a fost însă foarte bun, iar faceliftul a adus noi sisteme de siguranță, ceea ce îi garantează în continuare compactei spaniole un punctaj bun. Un punctaj bun care poate fi transferat fără probleme și variantei break.
În 2012, Leon a obținut 94 de procente pentru protecția pasagerilor adulți, 92% pentru protecția copiilor, 70% pentru cea a pietonilor și 71% pentru sistemele sale de asistență de atunci. Între timp, ele s-au înmulțit. Pe lângă airbagul pentru genunchii șoferului, un detaliu pe care nu-l găsești pe multe mașini compacte, Leon ST vine cu multe sisteme de asistență.
Puteţi să vă dotaţi break-ul cu sisteme care să vă ajute să treceţi cu bine peste călătoriile prin ţară, precum cel care frânează automat în oraș și pe autostradă dacă șoferul e depășit de situație. Pachetul de frânare în oraș, City Emergency Brake, recunoaște la nevoie nu doar mașinile, ci și pietonii apăruți de nicăieri. Există și un asistent pentru păstrarea benzii de mers, un pilot automat adaptiv, un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație și monitorizarea unghiului mort.
Tot acest amalgam de sisteme poate face din Leon ST o mașină care se poate conduce singură în traficul aglomerat, cu condiția ca șoferul să țină mâna pe volan. Adică deja celebrul Traffic Jam Assist al Grupului VAG.
Asta nu-i masina, e racheta cu volan!