SEAT Leon facelift

1.0 Benzina Turbo (TSI) 115CP Aut7 Style

Tinuta de drum

4.5

Spiritul sportiv al mărcii Seat este insuflat nu doar de performanțele excelente, raportate la rivali, ci și prin ținuta de drum. Aceasta amplifică sentimentul sportiv pe care îl ai într-un Leon, fiind capabilă să-ți ofere o rulare dinamică, chiar și în compania motorului de numai un litru.

Suspensia este calibrată pentru a oferi o stabilitate bună în viraje, chiar dacă mai există un ușor ruliu. Aderența se păstrează bine și atunci când asfaltul e înșelător din cauza ploii abia căzute. Există sistemul de control al stabilității (ESC), dar și un diferențial electronic (XDS) pentru a ține mașina pe drum.

În mediul urban, ținuta de drum este ușor mai rigidă, însă nu extrem de incomodă. Ajută în acest sens și jantele de 16 inch cu un talon mai mare al anvelopei. În plus, atunci când întâlnești denivelări sau gropi, suspensia nu transmite zgomote deranjante în habitaclu.

Direcția este și ea destul de precisă, însă nu comunică foarte multe detalii despre suprafața de rulare.

  • Tatraurs, joi, 28.06.2018 13:09

    La golf ul 7 al unei rude,"Dumnezeul transmisiilor cu dublu ambreiaj" s- a plictisit si si-a dat demisia pe la 45000km. Raspunsul celor de la reprezentanta a fost" cutiile cu 7 trepte si ambreiaje uscate nu se pot folosi in ambuteiaje pt ca se uzeaza prematur". Dupa logica vag,automata iti iei pt autostrada si manuala pentru oras.

  • Kirotractor, joi, 28.06.2018 13:38

    @Tatraurs: Cam ai dreptate, mai ales că nu-i un caz izolat ăsta pomenit de tine. VAG cred că va renunța d-aia treptat (ca și alții) la *dublu-defectate*, mai ales fiindcă s-a ajuns la convertizoare de cuplu cu pierderi mecanice mici (v. Aisin.) Așa ca-ntre chibiți, prefer cutiile manuale, dar amatorii de DSG-uri zic că trebuie să facă destui km, ca-n doi ani cînd le cade să fie încă-n garanție...(nu mai analizez motivele popularității cv automate, stimulată și fiindcă se înlocuiesc pur și simplu, repararea cv-urilor fiind o operație demult dispărută-n Vest.) Tot pur subiectiv, Leon îmi pare mai atractiv ca Golful per total (inclusiv ca preț - mă miră deci politica SEAT la noi), deși interiorul îi era deja îmbătrînit la lansare. :-)

  • Pret, joi, 28.06.2018 18:12

    23k euro pentru un 1.0 TSI? Ma intreb unde se va ajunge cu preturile, deja vad ca un Leon cu motor de drujba costa cat un SUV de clasa medie de acum 4-5 ani.

  • joe, joi, 28.06.2018 22:18

    macar o cutie in 5 trepte de Santa Fe (2008) a tinut pana si a dat duhul pe la 175 000 km..Reparatie cost:2000 euro.Dar nu murise detot.Sarea din a 5 a si mergea cu a 4 a la drum intins!

  • Bogdan, vineri, 29.06.2018 11:42

    Skoda Superb cu DSG 6 trepte din 2008, 167000 de km si cutia functioneaza ireprosabil.

  • pipo, vineri, 29.06.2018 15:08

    @AM : ce tot ii dati cu "facelift" ca sunt ani de cand a fost facut facelift la modelul asta !!! Suna deja ridicol , e ca si cand ar exista si un Leon "fara facelift" inca in oferta producatorului. Si e deja "ciudata" afinitatea voastra pt. acest model , doar ce a trecut o luna+ de cand a-ti facut test tot cu un Leon "facelift" si tot benzina . Zic si eu..

  • leon, vineri, 29.06.2018 15:53

    am leon fr 2015 (pre facelift) de aproape 3 ani deja. 1.4 tsi. nu e o masina rea dar nu stiu daca a doua oara as mai lua. mananca ceva ulei intre schimburi. dupa primii 8000km s-a aprins martorul de ulei in bord (rodaj facut ca la carte). suspensia e oribila, nu filtreaza nimic. mi se pare cel mai mare minus. plasticaraia e destul de proasta, scartaie din toate incheieturile pe drumuri mai cariate. greierasi pe la usa a avut de noua. plus 2 mici chestii care s-au rezolvat pe garantie. in schimb se conduce frumos (doar pe drumuri bune), e silentioasa si consuma putin (extraurban). dar asta nu deja fac toate masinile? :)

  • Nicolae, vineri, 29.06.2018 17:12

    "Mazda3 cu motorul aspirat de 2.0 litri și 120 de cai putere, cutie automată și echipare de bază Attraction pleacă de la 21.200 de euro, deci clar mai mult decât Leon-ul meu." Stimate Autor, cind un jurnalist spune asa ceva, e simplu, nu se imformeaza de loc, ba mai mult pune si in evidenta!!!! NU e Frumos de loc! Deci, Mazda 3 in Attraction la pret de 21 200 euro, are - Incalzire la volan, sensori unghiuri moarte, culoare metalizata, Faruri FULL LED si anticeata LED. Deci este mai ieftin ca LEON-ul. Pot sa mai spun ca este mult mai FIABILA mazda 3 decit un SEAT. , da si materialele din interior sunt mai bune la MAZDA

  • gabi, sâmbătă, 30.06.2018 17:27

    @Nicolae, probabil ca cei de la Automarket nu au observat ca Mazda 3 cu motorul de 2.0 120 cp si cutie automata este disponibila de la un nivel de echipare intermediar, care, dupa cum ai precizat si tu, este unul foarte bine dotat. Cred ca aceasta informatie ar trebui adaugata in articol, pentru corectitudinea datelor.

  • eu, luni, 09.07.2018 10:37

    am impresia ca dupa fiecare test cu o masina oarecare imediat apare unul cu o masina din grupul VAG de aceeasi clasa unde asta de la VAG primeste o nota cu o idee mai buna ca cealalta, sa iti accentueze ideea ca numai cele de la VAG merita cumparate

  • S, joi, 12.07.2018 16:50

    Nu-i cam mare consumul de 6-7% la mers cuminte extraurban ???

  • pipo, vineri, 13.07.2018 14:04

    @ S : pai cate benzinare stii tu care sa consume real sub 6 % in afara ? Si asta daca chiar mergi foarte "cuminte" si numai pe drumuri nationale. Ca daca intra autostrazi si serpentine in discutie nu "pupi" sub 7.5 % cu acest tip de motor. Aberatiile din cartea tehnica a masinii nici nu trebuie luate in calcul ,iar consumul de mai sus din test e probabil valabil pt. o singura persoana in masina. Dar in cazul unei exploatari normale (poate un 250 kg incarcatura, ploaie sau frig sau caldura excesiva , autostrazi, drumuri virajate ,etc.) acest tip de motor nu scade sub 7,5 % in exterior , iar in orasele mari din Romania (pe timp de zi = trafic intotdeauna aglomerat) se duce lejer in 11%. Vorbesc in cunostinta de cauza.