Interior
Vorbim despre o mașină lansată pe piață de doi ani, deci nu vă așteptați la artificii estetice. De fapt, dacă stau bine să-mi aduc aminte, Ateca nu a fost vreo revoluție la acest capitol nici în momentul lansării. Este doar un SUV preocupat de ergonomie, calitate și spațiu interior. Designul este cât se poate de simplist și ne trimite cu gândul la părintele Volkswagen. Chiar și materialele folosite sunt identice. Mă refer aici la plasticul moale dar cu o textură îmbătrânită de pe planșa de bord și de pe portiere și la plasticul Piano Black care dă un aer premium habitaclului și consolei centrale.
Ecranul sistemului multimedia este integrat foarte bine în planșa de bord și are o ergonomie clasică modelelor Volkswagen. La fel se întâmplă și cu climatizarea și comenzile de pe volan. Totul este atât de familiar, încât ai impresia că logo-ul a fost aplicat greșit.
Ateca se vrea a fi un SUV bun la toate, cu spațiu suficient pentru toți utilizatorii săi. Prin urmare, spaniolii au pregătit multe spații de depozitare prin habitaclu, dar și loc suficient pe bancheta din spate, acolo unde încap și adulți de 1.80 metri. Este destul loc și pentru trei pasageri, Ateca fiind destul de aproape de valoarea uriașă oferită de Tiguan.
Scaunele sunt confortabile și au o susținere laterală foarte bună. În plus, sunt îmbrăcate în Alcantara.
Pe lista spațiilor de depozitare foarte utile aș vrea să notez lăcașul pentru telefon mobil de la baza planșei de bord, cotiera adâncă și spațiile din portiere.
Dincolo de hayonul acționat electric și echipat cu funcție de deschidere fără mâini, Ateca promite un spațiu total de 485 de litri, aproape cât un sedan de segment D. Cu excepția lui Ford Kuga, toți rivalii sunt ceva mai generoși la acest capitol. De la câțiva litri, până la cei peste 100 de litri în plus ai lui Volkswagen Tiguan.
Alăturarea termenilor SUV + sportivitate îmi pare-n continuare o contradicție, în ciuda primei litere din acronim. Iar dacă mai adăugăm și *diesel*... OK, dieselul rămîne încă o soluție pentru arhitectura gen dulap + greutatea SUV-urilor, dar la puteri spre 200 CP vedem cum consumul nu prea mai e de diesel (12 l/100 km urban în cazul de față.) În fine, asta cere piața *millenials*-ilor, nu a retrograzilor depășiți ca mine - implicit asta se dă. Ontopic, mașina pare OK, cu excepția bordului identic cu al Leon-ului, dar și a prețului totuși - a nu se uita că mult mai sportivul Ateca Cupra (tot 4x4, 2.0 TSI 300 CP) e așteptat la vreo 39.000...