Consum
Chiar dacă Zoe a reușit să ne scape de „range anxiety” odată cu lansarea bateriei de 41 kWh pe vechea generație, Renault a hotărât să pluseze. Iar cele 326 de kilograme se simt și pentru că acum există o baterie cu o capacitate netă de 52 kWh. Foarte generoasă pentru o mașină așa mică. Este produsă de LG Chem în Polonia și promite o autonomie de 395 de kilometri pe versiunea de 110 CP. Pe versiunea testată de mine, autonomia calculată în regim WLTP este de 386 de kilometri.
În testul nostru din Sardinia am primit cardul unui Zoe cu "plinul" făcut. Indica 365 de kilometri autonomie, suficient pentru traseul de 200 de kilometri pregătit de organizatori. Am forțat limitele mașinii și am urcat cât de tare am putut munții insulei italiene. Nu prea m-am omorât cu recuperarea energiei la coborâre. Consumul de energie a sărit de 23 kWh, deși media anunțată este de 13.3 kWh. Chiar și așa, bateria lui Zoe mi-a permis să parcurg 200 de kilometri. Fără probleme. Fără teamă. Am predat mașina cu 15% din totalul bateriei. Deci mai era loc.
N-am folosit nici modul Eco de rulare, care mi s-a părut că îți toarnă plumb în ghete și îți taie plăcerea accelerărilor fulminante. În plus, nu te lasă să te deplasezi cu mai mult de 110 km/h. Totul de dragul unei autonomii mai mari.
Și Peugeot e-208 și Opel Corsa-e vin cu o baterie de 50kW și promit o rulare cu zero emisii vreme de 340, respectiv 330 de kilometri. Deci, din punctul acesta de vedere, Zoe este mai darnic.
O să mă întorc la baterie pentru a vă spune, celor interesați de dedesubturi, că temperatura sa optimă este controlată de un sistem de aer condiționat care trimtie impulsuri de aer pentru a o răci sau încălzi. Bateria de 52 kWh este garantată pe viață dacă alegeți leasing prin soluțiile Renault și promite să poată fi folosită și pentru stocarea energiei electrice în alte circumstanțe, după folosirea ei pe mașină. Cel mai bun exemplu este cel al bateriilor folosite pentru înmagazinarea surplusului de energie pe două insule din Oceanul Atlantic, despre care am scris în trecut.
Nu am uitat nici de posibilitățile de încărcare. Aici, Renault a vrut să se asigure că Zoe poate fi încărcat oriunde. Că nu face mofturi. O trăsătură pe care o avea și vechiul model. Prin urmare, în lipsa unei prize speciale, o poți folosi și pe cea de acasă. Atenție, însă: încărcarea completă de la o astfel de priză durează 36 de ore.
Mulțumită încărcătorului său, denumit sugestiv Cameleon, Zoe păstrează capacitatea de a extrage până la 22kW de la un terminal AC, mai mult decât majoritatea modelelor electrice disponibile pe piață în acest moment. În condițiile acestea, Zoe primește 125 km autonomie în doar o oră. Dacă aveți acasă un wallbox de 7 kW, cel mai accesibil și întâlnit terminal casnic pentru o mașină cu zero emisii, Renault Zoe se poate încărca 100% în 7 ore și 25 minute.
Bonus, Renault oferă acum și posibilitatea conectării la un terminal DC. Adică ai încărcare rapidă la stații CCS de 50 kW. Conectat la un astfel de punct vreme de 30 de minute, Zoe poate câștiga 150 de kilometri autonomie.
O masina de oras de 1,5 tone care costa 30.000 Euro. Buna treaba. Merita? Autonomie declarata 386km, facut 200 si un pic. In conditii ideale (Sicilia ;) doar cu sofer. Ce-ar fi sa rulam iarna la noi la -10 grade. Cat am scoate? Merita? Incarcare la priza de acasa 36 de ore!!! Merita? Asta-i viitorul? Merita? M-au amuzat concluziile cu Ne-a placut si nu Ne-a placut: Grafica ecranelor - yoooo generatia facebook Materialele reciclate - he he he cool Autonomia - sic Nu ne-a placut: lipsa cotierei - intradevar de asta nu voi cumpara eu masina asta...