Renault Zoe

Renault Zoe R135 Z.E. 50

Consum

5.0

Chiar dacă Zoe a reușit să ne scape de „range anxiety” odată cu lansarea bateriei de 41 kWh pe vechea generație, Renault a hotărât să pluseze. Iar cele 326 de kilograme se simt și pentru că acum există o baterie cu o capacitate netă de 52 kWh. Foarte generoasă pentru o mașină așa mică. Este produsă de LG Chem în Polonia și promite o autonomie de 395 de kilometri pe versiunea de 110 CP. Pe versiunea testată de mine, autonomia calculată în regim WLTP este de 386 de kilometri.

În testul nostru din Sardinia am primit cardul unui Zoe cu "plinul" făcut. Indica 365 de kilometri autonomie, suficient pentru traseul de 200 de kilometri pregătit de organizatori. Am forțat limitele mașinii și am urcat cât de tare am putut munții insulei italiene. Nu prea m-am omorât cu recuperarea energiei la coborâre. Consumul de energie a sărit de 23 kWh, deși media anunțată este de 13.3 kWh. Chiar și așa, bateria lui Zoe mi-a permis să parcurg 200 de kilometri. Fără probleme. Fără teamă. Am predat mașina cu 15% din totalul bateriei. Deci mai era loc.

N-am folosit nici modul Eco de rulare, care mi s-a părut că îți toarnă plumb în ghete și îți taie plăcerea accelerărilor fulminante. În plus, nu te lasă să te deplasezi cu mai mult de 110 km/h. Totul de dragul unei autonomii mai mari.

Și Peugeot e-208 și Opel Corsa-e vin cu o baterie de 50kW și promit o rulare cu zero emisii vreme de 340, respectiv 330 de kilometri. Deci, din punctul acesta de vedere, Zoe este mai darnic.

O să mă întorc la baterie pentru a vă spune, celor interesați de dedesubturi, că temperatura sa optimă este controlată de un sistem de aer condiționat care trimtie impulsuri de aer pentru a o răci sau încălzi. Bateria de 52 kWh este garantată pe viață dacă alegeți leasing prin soluțiile Renault și promite să poată fi folosită și pentru stocarea energiei electrice în alte circumstanțe, după folosirea ei pe mașină. Cel mai bun exemplu este cel al bateriilor folosite pentru înmagazinarea surplusului de energie pe două insule din Oceanul Atlantic, despre care am scris în trecut. 

Nu am uitat nici de posibilitățile de încărcare. Aici, Renault a vrut să se asigure că Zoe poate fi încărcat oriunde. Că nu face mofturi. O trăsătură pe care o avea și vechiul model. Prin urmare, în lipsa unei prize speciale, o poți folosi și pe cea de acasă. Atenție, însă: încărcarea completă de la o astfel de priză durează 36 de ore.

Mulțumită încărcătorului său, denumit sugestiv Cameleon, Zoe păstrează capacitatea de a extrage până la 22kW de la un terminal AC, mai mult decât majoritatea modelelor electrice disponibile pe piață în acest moment. În condițiile acestea, Zoe primește 125 km autonomie în doar o oră. Dacă aveți acasă un wallbox de 7 kW, cel mai accesibil și întâlnit terminal casnic pentru o mașină cu zero emisii, Renault Zoe se poate încărca 100% în 7 ore și 25 minute.

Bonus, Renault oferă acum și posibilitatea conectării la un terminal DC. Adică ai încărcare rapidă la stații CCS de 50 kW. Conectat la un astfel de punct vreme de 30 de minute, Zoe poate câștiga 150 de kilometri autonomie.

  • Rudolf D., marţi, 08.10.2019 11:27

    O masina de oras de 1,5 tone care costa 30.000 Euro. Buna treaba. Merita? Autonomie declarata 386km, facut 200 si un pic. In conditii ideale (Sicilia ;) doar cu sofer. Ce-ar fi sa rulam iarna la noi la -10 grade. Cat am scoate? Merita? Incarcare la priza de acasa 36 de ore!!! Merita? Asta-i viitorul? Merita? M-au amuzat concluziile cu Ne-a placut si nu Ne-a placut: Grafica ecranelor - yoooo generatia facebook Materialele reciclate - he he he cool Autonomia - sic Nu ne-a placut: lipsa cotierei - intradevar de asta nu voi cumpara eu masina asta...

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:02

    Hmm, versiunea asta de Zoe e mai scumpă-n Franţa cu vreo 2.500 euro decât noul e-208 (tot 136 CP, mai vioi dar cu "numai" 340 km autonomie WLTP.) ...Iar noua e+Corsa e şi ea mai ieftină tot cu vreo două mii jumate... decât fratele e-208. Concluzie: e-Joiţica n-o să mai aibă zile prea liniştite, ca până acum. P.S. Scriam anul trecut, la fel de nelămurit ca anul ăsta :-) (chiar dacă bateriile-s mai mărişoare) ...apropo de preţurile nesimţit de mari ale electricelor: "Să vezi și să nu crezi - bateriile costă 145 $/kWh pt Chevrolet Bolt, iar nemții cumpără p-alea de Audi e-Tron la... 114 coco/kWh - da, fiindcă-i mai scump, hehe. ...Iar Tesla vizează 100 $/kWh la finele lui 2019. https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakthroughs/ Deci chiar plusînd cu TVA-uri sau alte accize / franșize aberante, tipice socialismului fascisto-corporatist UE (da-da, pot argumenta ce scriu) bateriile unei Zoe pot costa 6.000 euro - maxim maximorum. ...Restul mașinii (cu e-motor incomparabil mai ieftinache decît ICE + c.v.) ar face așadar 28.000 € ??!! Holy shit - cît două Clio. binișor echipate și .. fără piese lipsă?!" Rămâne deci cum am stabilit. :-p

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:34

    P.S.1, pt mai multă claritate: Peugeot e-208 costă (în Franţa şi-n f-cţie de echipare) între 31.200 şi... 37.150 euro. Cei 30.000 euro pomeniţi de colegul Rudolf-D. se apropie deci mai mult de 40.000 pt Zoe. ...Care-i totuşi cumpărată la francezi în proporţie de 94% (!!) cu bateria "în locaţie", contra unei sume variabile, în funţie de rulajul anual. P.S.2: O cunoştinţă care vinde Dacii mi-a zis (râzând) nu demult că le stric biznisu" dacă mai postez p-aici cu detalii cum Duster e mai ieftină-n Vest ca la noi, c-au început clienţii să le ceară discount-uri. ...Urmează cred altu de la Renault. :-)

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:44

    ...Ultim PS, c-am inversat nişte cifre (a doua coloană-i cu e-bonusul de 6.000 dedus) -- adăugaţi deci cca. 2.500 pt Zoe: e-208 Active 32.100 € 26.100 € e-208 Allure 33.300 € 27.300 € e-208 GT Line 35.600 € 29.600 € e-208 GT 37.150 € 31.150 €

  • Radu, marţi, 08.10.2019 13:49

    Acum 20 de ani Nokia 3310 merita, acum nu mai merita. Timpul le merita (rezolva) pe toate!

  • dan_grc, marţi, 08.10.2019 14:43

    Astept sa se mai ieftineasca, mai ales dupa eliminarea ajutorului de stat. Apai puteti sa interziceti dieselul si benzina chiar de la anul, ca altfel slabe sanse sa " decoloze " electricele, poate danezii si norvegienii sa puna umarul, mai ales ca sunt multi.

  • Gandalf, marţi, 08.10.2019 15:26

    De fapt ceeace nu se spune direct e faptul că prețurile mașinilor electrice nu țin chiar atâta de fandoseală (fiindcă în mod categoric costurile de producție sunt mai mici decât cele aferente producției mașinilor clasice cu motoare cu ardere internă) sau trendy cât de obligația de a ”proteja” petrodolarii... Imaginați-vă impactul pe care l-ar avea vânzarea unor mașini electrice care costă sub 10k euro, la care mai scazi și un eventual ecobonus !

  • Conspirator the 2nd, marţi, 08.10.2019 18:17

    Deci Gandalf, Tesla e mana in mana cu regii petrolului? De aia tin preturile sus?

  • PMC, marţi, 08.10.2019 20:57

    @Gandalf: te inteleg... oricum ai incerca s-o judeci logic, preturile alea nu se justifica. Rezultatul e ca nu poti decat s-o dai in teoria conspiratiei. Si nu te iau la misto. Cand omul nu mai gaseste nicio logica, o da in metafizica, conpiratii, OZN-uri samd samd. @Rudolf: bine-nteles ca nu merita. Nu merita nici jumatate din banii ceruti. Pentru ca nu livreaza pe masura nici macar unei sume de 15000 de iepuroi. De banii aia iei masina decenta de la Kia cu 7 ani garantie.

  • andrei, miercuri, 09.10.2019 10:45

    iei, dar in niciun caz la 15k cu cutie automata, cum au electricele. sigur, eletrice cu manuala nu exista, dar comparatia daca o faci manuala vs automata nu prea mai e comparatie. iar kia au cam sarit cu preturile la ultimele editii ale oricarui model al lor.

  • Rudolf D., miercuri, 09.10.2019 11:14

    Andrei tata, masinile electrice n-au cutie. Nici manuala nici automata. Poate Taycan, dar n-ai tu treaba cu astea. Taci naibii din gura ca te faci de ras. De unde tot iesiti frate?!

  • Snow, miercuri, 09.10.2019 16:05

    Cum ar fi sa larghezi electrica pe autostrada A2, incarcata 100%, cu 130 km/ora si aerul conditionat pornit, pana se opreste ? Asta as numi eu test de autonomie !

  • Sam93, joi, 10.10.2019 21:28

    Penibil. Nu pot spune altceva. Intradevar, o tehnologie inferioara.Vorbim de un Matiz de la Renault care in mod magic a ajuns sa coste 30k, care cantareste 1500 de kg, mai mult ca al meu Volvo break de 4,48 m lungime, care are nevoie de 30+ ore pentru o incarcare la o priza normala, care are autonomie sub 250 de km in orice mod de rulare iarna. Imi pare rau dar pur si simplu nu se merita. Sau mai vorbim ca la multe statii de incarcare care au aparut kw costa 1,5 lei?