Motor / Transmisie

4.0

Când vine vorba de motor și transmisie, treaba la Symbioz este foarte simplă, pentru că nu ai multe opțiuni. De fapt, ai doar una. Și asta îmi aduce aminte de citatul celebru dat de Henry Ford, „Oamenii pot avea mașini în orice culoare, cât timp acea culoare este negru."

Renault oferă pe Symbioz deja bine cunoscutul sistem hibrid, un sistem pe care l-am văzut pe multe modele Renault, dar chiar și pe modele Dacia, precum Duster sau Jogger. De menționat că în 2025 Symbioz va avea și o versiune mild-hybrid.

Sistemul de propulsie este format dintr-un motor termic pe benzină, de 1.6 litri cu 4 cilindri, aspirat natural, și două motoare electrice. Unul dintre motoarele electrice are rol de starter/generator, iar celălalt transmite energie roților din față. Da, Symbioz vine cu roți motrice doar pe puntea față.

Unitatea termică dezvoltă 94 de cai putere, iar unitatea electrică plusează cu 49 CP. În total, avem 143 de cai putere și un cuplu motor maxim de 250 Nm. Puterea este transmisă către roți prin intermediul unei transmisii foarte interesante, inspirată din Formula 1.

Este o transmisie multimodală. Aceasta are 2 trepte care controlează motorul electric și 4 trepte pentru motorul termic. Practic, motoarele și transmisia se „îmbină” în 14 posibilități diferite de operare. De menționat că mersul în marșarier se realizează exclusiv electric.

De menționat faptul că pe transmisie ai și modul B de recuperare a energiei electrice. Practic, când iei piciorul de pe accelerație, mașina va începe să frâneze pentru a recupera energie. Este un mod care te ajută mult, în special în oraș.

Din prima îți dai seama că Symbioz este tipul de mașină care înclină spre eficiență și nu spre performanță sau dinamică. Dacă nu mă credeți pe cuvânt, Renault a menționat că sistemul hibrid poate rula în modul electric în regim urban 80% din timp.

Când apeși pedala de accelerație, de pe loc, Renault Symbioz face ceea ce este specific mașinilor hibride, pornind destul de rapid datorită puterii instantanee a motorului electric. Prin urmare, mașina se simte foarte agilă în oraș.

Trecerea de la motorul electric la cel pe benzină este destul de lină, însă vei sesiza imediat o scădere în puterea de accelerație. Puterea limitată devine evidentă mai ales la viteze mari, când apeși accelerația și motorul ajunge la turații ridicate.

Există și o ușoară întârziere deoarece motorul și transmisia au nevoie de timp pentru a răspunde unui impuls brusc al accelerației. Din fericire, pedala de frână este bine calibrată și progresivă, fiind foarte ușor să frânezi lin la viteze extra-urbane.

Totuși, din cauza faptului că frânele mecanice sunt integrate cu sistemul de frânare regenerativă al motorului electric, pedala poate părea puțin agresivă în oraș.

  • Nsrei, sâmbătă, 01.02.2025 12:10

    Oh da bineînțeles din ce în ce mai mulți oameni vor mașini mai înalte, mai practice și cu o gardă la sol mai mare... Din păcate la fel și prețul este din ce in ce mai MARE !! Pe principiul asta in câțiva ani vom circula toți cu cap tractor MAN TGX. E înalt, are garda la sol mare. Ce sa mai... Cat despre acest reșou, pardon renou, oare a rezolvat renou problema defectului cutiei de viteze multimodala, care de buna ce era nu se repara, doar se înlocuia cu totul? Aștept confirmare oficială din partea reșou, pardon renou' QED

  • romain, sâmbătă, 01.02.2025 13:51

    de obicei,la simbioza, unul dintre organisme esti parazit.

  • Matei_cel_nou, duminică, 02.02.2025 04:33

    Nu, nu e de obicei. Sunt 3 tipuri de simbioza și parazitismul e doar una din ele. Mutualismul e când ambele organisme beneficiază de pe urma simbiozei - exemplu clasic floare și polenizator. Sau omul și bateriile care ajuta la digestie. Comensalism e când o un organism beneficiază iar celalalt e neafectat.