Interior
Din punct de vedere al calității materialelor și finisajelor din habitaclu, Renault Rafale se achită destul de bine de rolul de navă amiral. Desigur, dacă le cauți, găsești și zonele acoperite cu plastic tare. Dar, culmea, și el cu un aer calitativ.
Ai și câteva inserții metalice, în special la nivelul portierelor, accente în negru lucios și, ca notă personală, poți opta pentru un ornament din ardezie sau plută pe care îl vom primi în partea dreaptă a bordului.
Înainte să cauți pe Google, ardezia este de fapt o inserție fină de piatră. Și, pentru că vorbim despre piatră naturală, fiecare ornament este unic.
Ne referim la un nivel de echipare Esprit Alpine, astfel că nu puteau lipsi câteva elemente cu tentă sportivă: scaunele oferă un suport lateral bun, iar cusăturile contrastante în trei culori sunt o trimitere la marca Alpine și, desigur, la culorile pe care le regăsim pe steagul francez.
Tot o trimitere la marca Alpine este și litera A de pe spătarele scaunelor din față. Aceasta se aprinde și pulsează în ritmul bătăilor inimii.
Din respect pentru mediul înconjurător, Renault a eliminat complet pielea naturală din habitaclu. Tapițeria din Alcantara contribuie la ambianța sportivă și integrează materiale reciclabile în proporție de 61%. Și pe partea interioară a volanului regăsim Alcantara cu 34% plastic reciclat în compoziție.
Majoritatea funcțiilor au fost preluate de sistemul multimedia. Din fericire, există și câteva butoane fizice, inclusiv pentru reglarea temperaturii din habitaclu.
La fel ca în cazul altor modele Renault, selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție.
Numai că, francezii au păstrat bine cunoscutul "satelit" prin intermediul căruia interacționezi cu sistemul audio. Tot în partea dreaptă a volanului regăsim și maneta care controlează ștergătoarele de parbriz.
Înțelegi unde bat? Rezultă o zonă foarte aglomerată și, inevitabil, cele 3 manete din dreapta volanului pot crea confuzie. Tu vrei să pui selectorul transmisiei în marșarier, dar, pentru că te grăbești, nu ești atent și pornești ștergătoarele. Mi s-a întâmplat. Și nu de puține ori.
Desigur, te obișnuiești după un timp. O soluție mai bună ar fi fost ca funcțiile ștergătoarelor să fie integrate în maneta din stânga volanului, cum se întâmplă la Mercedes-Benz sau Skoda, iar acel "satelit" să dispară complet.
Mutarea selectorului transmisiei are și un avantaj: tunelul central este mult mai aerisit și mult mai încăpător. Regăsim aici tăvița culisantă, prezentă și pe alte SUV-uri Renault, care ascunde două suporturi pentru pahare și o zonă de depozitare.
Cotiera centrală și buzunarele portierelor sunt, la rândul lor, destul de încăpătoare. În plus, acestea sunt capitonate cu un material de culoare albastră. Și pasagerii din spate au o cotieră centrală ingenioasă, care include spații de stocare pentru tablete și telefoane, dar și suporturi unde acestea pot fi instalate pentru a urmări foarte ușor conținutul preferat.
Dacă tot suntem la capitolul spațiu, trebuie spus că portbagajul are un volum de încărcare de 627 de litri, cu toate scaunele în poziție normală. Noul Rafale se poziționează în fața lui Alfa Romeo Tonale din acest punct de vedere. Modelul italian are un portbagaj de 500 de litri. Și în fața lui Peugeot 408, cu ai săi 536 de litri. Nu întrece însă portbagajul lui Volkswagen Tiguan, care are un volum de 652 de litri.
Ampatamentul SUV-ului francez măsoară 2.74 metri. În consecință, Rafale oferă cel mai generos spațiu pentru genunchi de pe piață: adică 302 milimetri. De asemenea, spațiul la cap pentru pasagerii din spate este de 880 milimetri.
Așadar, chiar și pasagerii cu o înălțime peste medie au destul spațiu pe locurile din spate. Pe încercate.
Planor da ! Avion, cu siguranta, niciodata ! Renault chiar a intrat in vrie, și-a pierdut identitatea.