Consum

4.5

Soluția de propulsie propusă de Renault are avantaje clare în mediul urban. Acolo, vei obține cifre de consum record. Însă, și în afara orașului poți păstra valori bune, dacă ești atent cu pedala de accelerație. Dar haideți să vă povestesc ce valori am obținut eu în Belgia și cum.

Am plecat dintr-un Bruxelles „zidit” la orele dimineții, cu aproximativ 20 de minute scurse într-un ambuteiaj pe autostradă. Apoi, lucrurile s-au mai dezghețat și am reușit să văd cum e pe la 120 de km/h. Ultima parte a testului s-a desfășurat pe drumuri virajate din zona rurală. Acest traseu mixt, care a alternat diferite provocări, mi-a adus o valoare de 4.8 litri/100 de kilometri, nu departe de valoarea oficială, promisă de Renault: 4.2 litri/100 de kilometri.

Ca să mai ajut valorile bune și să contribui la încărcarea bateriei, am ținut levierul transmisiei în treapta B. Asta a însemnat recuperare a energiei de fiecare dată când am ridicat piciorul din accelerație. Nu vă gândiți la o decelerare puternică. E suficient cât să te ajute să conduci puțin mai anticipativ în oraș.

Dacă ne uităm în segment, vedem că alternativele hibride nu sunt atât de numeroase și vin din Japonia. Toyota Yaris și Honda Jazz vin cu propulsie hibridă comparabilă și promit 3.9, respectiv 4.7 litri/100 de km. Deci, Clio e undeva la mijloc.

  • PMC, luni, 10.07.2023 10:37

    Superba masinuta. Varianta Alpine e senzatie. Consumul acela pe benzina e intr-adevar incredibil. Bravo Renault! Ati reusit sa mentineti pe piata o solutie excelenta. Vorba americanului: Never change the winning formula!

  • Andrei, luni, 10.07.2023 10:59

    O masina reușită!

  • nope, luni, 10.07.2023 12:57

    Ce incarcata e fatza. Zici ca e Pom de Craciun. Mai buna era varianta pre-facelift

  • Mircea Badea, luni, 10.07.2023 15:45

    nu se mai dezmembreza in mers? 15k maxim full piele? :)

  • ingerulol, luni, 10.07.2023 17:06

    Pai care este prețul sa vedem de înseamnă accesibil. Eu l am găsit cu 26k ceea ce mi se pare jenant de mult pentru un rahat de mașină mini

  • Tui, luni, 10.07.2023 21:03

    @PMC - ăla-i consum bun?! Skoda Octavia break 2022, 1.5turbo benzină, mediu după 34000km, consum mediu 6,7 fără exagerări, dar fără mers la consum. Mașină de 1600kg.

  • @Mirciulică, marţi, 11.07.2023 10:13

    Chestia cu dezmembratul în mers o găsești la bmw-uri aduse din Jermania. 16 milioane de clienți zic că nu, dar se mai găsește câte un deștept care își pune el întrebări existențiale și ar vrea să coste maxim 15 mii : ))))) că deh, sunt cam acri strugurii.

  • Banditos, luni, 24.07.2023 17:32

    Motorizarile sunt taman bune pentru un carucior de supermarket si atat,iar la banii pe care-i cer baietii de la Renault pe jucaria asta mai bine-ti iei un second diezel de 3-4 ani cu garantie de la reprezentanta!