Motor / Transmisie

4.0

Chiar dacă toți producătorii se îndepărtează de soluțiile tradiționale de propulsie, Renault caută să mențină diversitatea în gama lui Clio. Așa că, micul model urban are câte un motor pentru fiecare nevoie. Spre exemplu, poți alege două unități pe benzină de 65 sau 91 de cai putere. Pentru cei care vor consum redus, există o versiune benzină+GPL de 100 de cai, precum și un diesel, tot de 100 de cai putere. Vârful de gamă este asigurat de un hibrid clasic, de 145 de cai putere. Pe acesta l-am probat și eu în cadrul testului internațional, desfășurat în Belgia, pe lângă Bruxelles.

Versiunea hibrid folosește un ansamblu pe care am început deja să îl cunoaștem. Acesta este compus dintr-un motor de 1.6 litri benzină, care livrează 94 de cai putere și 148 de Nm. El este secondat de un motor electric de 49 de cai și de un altul, de 20 de cai, ce funcționează pe post de starter-generator. Din ecuație nu lipsește bateria litiu-ion de 1.2 kWh și cutia fără ambreiaj, dezvoltată de Renault.

Ansamblul reușește să-i ofere un bagaj de resurse generos lui Clio, atât în mediul urban, cât și în afara lui. Am probat dinamica pe o serie de drumuri rurale din Belgia, sinuoase, iar mașina nu a dezamăgit. E drept, dezamăgește sunetul motorului pe benzină, care devine destul de intruziv în fazele de accelerare. Simți că volumul crește, crește și pare că nu se mai oprește. Vei resimți asta mai ales pe autostradă, acolo unde vei încerca să mai forțezi nota cu depășirile. Așadar, antifonarea mai lasă de dorit când ceri mai multe resurse. Însă, atunci când ești cuminte, motorul termic pornește ușor, asigurând o tranziție decentă de la modul complet electric la cel hibrid.

Cutia multimodală inventată de Renault are, după cum o spune și numele, multe moduri. Prea multe. Vreo 15. Din fericire, nu e treaba ta să știi cum funcționează fiecare, pentru că transmisia e suficient de inteligentă să-și facă treaba fără ca tu să simți vreo tranziție neplăcută.

  • PMC, luni, 10.07.2023 10:37

    Superba masinuta. Varianta Alpine e senzatie. Consumul acela pe benzina e intr-adevar incredibil. Bravo Renault! Ati reusit sa mentineti pe piata o solutie excelenta. Vorba americanului: Never change the winning formula!

  • Andrei, luni, 10.07.2023 10:59

    O masina reușită!

  • nope, luni, 10.07.2023 12:57

    Ce incarcata e fatza. Zici ca e Pom de Craciun. Mai buna era varianta pre-facelift

  • Mircea Badea, luni, 10.07.2023 15:45

    nu se mai dezmembreza in mers? 15k maxim full piele? :)

  • ingerulol, luni, 10.07.2023 17:06

    Pai care este prețul sa vedem de înseamnă accesibil. Eu l am găsit cu 26k ceea ce mi se pare jenant de mult pentru un rahat de mașină mini

  • Tui, luni, 10.07.2023 21:03

    @PMC - ăla-i consum bun?! Skoda Octavia break 2022, 1.5turbo benzină, mediu după 34000km, consum mediu 6,7 fără exagerări, dar fără mers la consum. Mașină de 1600kg.

  • @Mirciulică, marţi, 11.07.2023 10:13

    Chestia cu dezmembratul în mers o găsești la bmw-uri aduse din Jermania. 16 milioane de clienți zic că nu, dar se mai găsește câte un deștept care își pune el întrebări existențiale și ar vrea să coste maxim 15 mii : ))))) că deh, sunt cam acri strugurii.

  • Banditos, luni, 24.07.2023 17:32

    Motorizarile sunt taman bune pentru un carucior de supermarket si atat,iar la banii pe care-i cer baietii de la Renault pe jucaria asta mai bine-ti iei un second diezel de 3-4 ani cu garantie de la reprezentanta!