Interior
A cincea generație Clio a marcat un salt serios la capitolul calitate, comparativ cu ce am primit în mod tradițional pe generațiile trecute. Faceliftul aduce și mai multe îmbunătățiri, mai ales estetice, datorită noilor linii de echipare disponibile.
Variantele de top se numesc acum Esprit Alpine și au cele mai agresive linii, cele mai interesante combinații de materiale și culori, dar și cel mai mare preț. Versiunile RS Line și RS au fost retrase între timp.
Plasticul folosit pentru planșa de bord este moale și bine finisat, poți opta pentru materiale care imită textura unui softshell, iar fețele portierelor parcă te îndeamnă să le pipăi. Mai mult, acum ai opțiunea de a îmbrăca partea mediană a planșei de bord într-un material textil care include și steagul Franței în colțul din dreapta jos.
Ai un material moale și în zona consolei centrale, dar, desigur, vei descoperi și plastic tare, pe care francezii l-au ascuns în zona inferioară a cabinei, astfel încât să interacționezi cât mai puțin cu el.
Butoanele dispar aproape în totalitate, funcțiile acestora fiind integrate la nivelul sistemului de infotainment. Totuși, n-ar fi stricat ca francezii să păstreze un buton fizic pentru volumul sistemului audio, pentru pasagerul din dreapta. Șoferul se poate folosi în continuare de butoanele de pe coloana de direcție, de sub volan. Dar, pasagerul din dreapta va avea nevoie de multă îndemânare pentru a nimeri corect zonele tactile de pe ecran.
Volanul, deși are aceeași formă, are acum finisaje diferite. Zonele laterale sunt făcute din piele perforată, iar cusăturile poartă culorile esprit Alpine.
În ceea ce privește spațiile de depozitare de la interior, Clio se laudă cu 26 de litri, deși e greu de stabilit exact cum se împart. Este cea mai bună valoare din segment, iar francezii cu siguranță jubilează atunci când compară specificațiile rivalilor.
Iubitorii de tehnologie vor descoperi un instrumentar digital, un nou ecran central și un suport pentru telefonul mobil, care poate fi comandat și cu un sistem de încărcare prin inducție.
Spațiul oferit pe locurile din spate rămâne limitat. O persoană de peste 1.8 metri înălțime va avea ceva probleme dacă va călători acolo pe distanțe lungi. Portbagajul are un volum de 391 de litri, dacă vorbim despre modelele non hibride, și 254 de litri pentru versiunea E-Tech hybrid. Aceasta e un pic în urma rivalilor. Toyota Yaris oferă 286 de litri în timp ce Honda Jazz se laudă cu cei 306 litri oferiți.
decizia de a elimina pe Mk 5.2 motorizarea 1.3 Tce. ( 130 CP/EDC - 140 CP/MT6 ) Practic, Renault nu doar ca a vulnerabilizat acest reper al clasei mici, ci practic s-a autosabotat.