Motor / Transmisie
Electrificarea este deja la ordinea zilei, iar noul Renault Captur facelift nu face rabat de la acest trend. SUV-ul francez este disponibil alături de o motorizare full-hybrid, cu 145 de cai putere.
Mașina noastră de test, însă, a fost echipată cu un propulsor de 1.3 litri mild-hybrid, care dezvoltă 160 de cai putere și 270 Nm cuplu.
Dacă prima motorizare pe care am menționat-o vine în compania deja cunoscutei transmisii multimodale de la Renault, unitatea mild-hybrid lucrează alături de o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj.
Din pachet mai face parte și o baterie, dar de capacitate foarte mică. Asta pentru că sistemul mild-hybrid este acolo să reducă, pe cât posibil, consumul de combustibil și, desigur, emisiile de CO2. Așadar, nu vei parcurge distanțe mari cu motorul termic oprit.
Intervine la frânări, la plecarea de pe loc și atunci când conduci cu o viteză constantă. Așa cum spuneam, pentru o durată de timp foarte scurtă.
În ceea ce privește tot acest ansamblu, îți trebuie puțin timp de acomodare. Motorul de 1.3 litri începe să tragă de la aproximativ 2.300 de rotații pe minut și este destul de fâșneț, mai ales în oraș, acolo unde vitezele nu sunt atât de mari.
La drum lung, când vrei să intri într-o depășire, prima dată remarci o întârziere destul de mare atunci când calci pedala de accelerație mai hotărât. Sau la kickdown. Este ca și când transmisia primește comanda, dar îi trebuie timp de gândire până să o trimită mai departe.
După ce te obișnuiești cu această întârziere, poți să pregătești mai bine manevra și poți exploata mult mai bine și mai liniar cei 160 de cai putere.
"câțiva zeci de kilometri" Pe bune? Mă copii, acordul se face cu numeralul, indiferent de genul substantivului care urmează după "zeci". Hai, să vă fie mai ușor: Câte zeci? Câteva. Sau, câți zeci? Câțiva? Așa că faceți bine și corectați. Și mai puneți mâna și verificați textele că vă faceți de pomină cu greșeli de clasa a șaptea.