Renault Captur

4.2
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai, luni, 8 februarie

Tech geek

Renault Captur este unul dintre SUV-urile mici care a reușit să cucerească publicul european. Anul trecut, modelul producătorului francez a fost comercializat în peste 224.000 de exemplare și a fost cel mai bine vândut SUV al segmentului B.

A doua generație Renault Captur nu propune doar modificări estetice și un comportament dinamic mai bun, ci promite și o mulțime de tehnologii moderne. În urmă cu cinci ani, sistemele pe care francezii le-au integrat pe modelul de clasă mică puteau fi descoperite doar pe vehiculele din segmentele de top. Iar acest lucru îi aduce lui Captur un mare plus în fața unui public consumator de gadget-uri.

Am scos în față acest aspect, pentru că exemplarul pe care l-am testat nu a fost un Captur obișnuit, ci unul echipat cu tehnologia Highway and Traffic Jam Companion, un sistem capabil să facă din SUV-ul de clasă mică un vehicul semi-autonom în anumite situații de trafic.

  • Arteoff, marţi, 09.02.2021 08:10

    S-a dus vremea cand Renault-ul facea masini ok,destul de ieftine si fiabile sau cele mai ok masini pentru oras,azi ajungi sa dai peste 24000euro pentru un Clio pe steroizi,trist.Norocul lor ca ii mai tine Dacia pe linia de plutire,Renault-ul lowcost pentru masele care nu isi mai doresc nimic de la viata.

  • Fanel_, marţi, 09.02.2021 08:22

    Imi aduc aminte ca prima generatie de Captur era lansata in urma unei campanii de promovare unde clientul tinta era reprezentat de tinerii urbani cu chef de distractie, viata, etc. Acum, la a 2 a generatie noul Captur parca a glisat mai mult catre familiile tinere (cu kid-ul din dotare) luand locul lui Scenic, o masina mult mai orientata catre familie dar care, din nefericire si-a pierdut suflul. Prin comparatie noul Captur este peste la toate capitolele fata de frasú mai batran. Poate, pe viitor, va pica pe mana un plug-in hybrid pentru un test fact pe indelete.

  • @Fanel, marţi, 09.02.2021 08:41

    Nu sunt de acord cu tine cand zici ca a glisat catre familiile tinere cu copii.Un scaun pentru copil intra la limita in spate iar portbagajul e mititel rau in realitate,intra un carut si inca ceva. A ramas tot o masina pentru oamenii care n-au nicio treaba cu condusul si pentru doamne si domnisoare de mall mai de periferie.

  • ds, marţi, 09.02.2021 08:57

    @ Automarket, ceva nu se leagă. Ziceți că: "La viteze de autostradă sau care se apropie de limita impusă pe drumurile naționale, cei 130 CP dădeau semne de oboseală." Limita de viteză pe drumurile naționale este de 100 km/h, sincer mă cam îndoiesc profund că un motor de 1.3 turbo, capabil de 196 km/h, cu suta în 9.2 secunde să dea semne de oboseală la 100 km/h.

  • @ds, marţi, 09.02.2021 09:13

    Un Golf 4 benzina de 1.6 aspirat prinde 190km/h. Crede-ma,da semne de oboseala de la 80.

  • @ds, marţi, 09.02.2021 09:15

    Prinde suta in 9.2 secunde pentru ca e dsg,schimba repede dar e si foarte scurta cutia,pana la 100 schimba patru trepte iar dupa se plafoneaza.Fa un test cu un Captur daca nu crezi.

  • ds, marţi, 09.02.2021 09:31

    @@ds adică ce facem? Comparăm un golf 4 aspirat din 1900 toamna cu un turbo din 2020? Bine că nu zici de Pobeda 1958. Totuși la motor/transmisie și performanțe este notată cu 4 stele din 5...

  • @ds, marţi, 09.02.2021 09:42

    "mă cam îndoiesc profund că un motor de 1.3 turbo, capabil de 196 km/h, cu suta în 9.2 secunde să dea semne de oboseală la 100" nu te supara si nu te aprinde atat,voiam sa arat ca nu conteaza cat "baga maxim",ca poate da semne de oboseala de la 100 si o masina care prinde 200(Am o japoneza de 142 cai care e moarta dupa o 100).Vezi ca acceleratiile date de constructor nu se pupa niciodata cu cele pe bune,se testeaza masina cheala,in cea mai usoara versiune,la temperatura optima a aerului,de catre piloti iar rezultatele sunt intotdeauna rotunjite in jos. Din cauza de marketing,aproape toate masinile sunt facute sa traga ok intre 0-100 din etajarea cutiei,sa dea bine pe hartie,dupa...

  • dan_grc, marţi, 09.02.2021 10:00

    Test facut in vara, maxim septembrie, tinut la naftalina, dupa mai bine de o luna de la ultimul test postat. Domnul Socariciu mai este la AM ?

  • Fanel_, marţi, 09.02.2021 10:29

    @ds n-am inteles nici eu durerea asta foarte des intalnita a "oboselii pe autostrada" a unei masini ca o cutiuta cu un motor rezonabil ca dimensiuni, cutie automata si 140cp/260nm. Pana la urma exista alte modele pentru vitezomanii Gica. Captur se vrea un Renault: confortabil, ceva design (si nu rau deloc), si materiale mai rasarite. Si cam atat. Nu e un model cu care sa faci curse contracronometru. Sunt convins ca clientul tipic de Captur are alte prioritati. Pe drumurile nationale viteze de peste 100km/h sunt oarecum anormale in conditiile de trafic, biciclisti, carute si comune din 20 in 20km.

  • olteanu, marţi, 09.02.2021 10:30

    Fiti seriosi baieti, nu da nici un semn de oboseala acest motor. Am 1.33 tce 140 pe Megane (cutie manuala) si e mai mult decat decent pe o masina mai grea decat Captur. Trage bine si n-ai emotii in depasiri.

  • nume, marţi, 09.02.2021 10:40

    Testul asta e atat de vechi ca varianta TCe 130 nici macar nu mai exista in oferta lui Renault Captur. Acum se vinde un TCe 140. De asemenea, preturile actuale sunt mai mari decat cele din acest material.

  • @Prazarul, marţi, 09.02.2021 10:44

    Chiar ma intrebam oare cine mai da banii pe un Renault scump,pentru femei, cu fiabilitatea varza mai ales cand ai atatea oferte mult mai bune de la altii,in special de la japonezi si de la coreeni.Tot asa au ramas,schimbi bucsele la 5000km? Semnalizatoarele se mai aprind ca la Logan cand calci frana?

  • Moldovean, marţi, 09.02.2021 11:23

    @ dan Conform LinkedIn, Cornel a plecat odată cu Mircea. În același loc cu Mircea :) De asemenea, Bogdan apare că a plecat în august 2020, dar încă văd articole semnate de el. Nu că aș vrea să plece.

  • @ nume, marţi, 09.02.2021 13:03

    Corect,am configurat chiar acum un Captur ca cel din test,aproape full option costa fix: 27.260 EUR. Pentru unii mult pentru acesct Clio dopat iar pentru altii extrem de mult. Bani de Mazda ca de Kia si Hyundai nici nu mai zic.

  • joe, marţi, 09.02.2021 13:24

    Au si niste preturi nesimtite la service...mama,mama!

  • pipo, marţi, 09.02.2021 15:47

    Acea "oboseala" la viteze de dn/autostrada pesemne e data de cutia automata , ca altfel nu imi dau seama care ar fi problema, eu am facut un test cu modelul asta dar cu manuala si nu mi-a dat de "inteles" ca ar obosi asa usor , masinuta se misca ok ,dar recunosc ca nu ma impresionat . Sau, ca sa fiu mai precis, e departe de senzatiile din Puma ,cu toate ca pe hartie ambele fac pe la 10 sec , dar in Puma chiar simti cu adevarat si apesi cu placere pedala de acceleratie. Captur este ceva mai "poshy" la interior, intr-adevar, dar in rest nu vad pt. ce sa dai asa caruta de bani . Nu stiu de unde ati rasarit cu pretul ala la Puma (@AM) dar olteanul nostru e "pe toate drumurile" la 15,5-17,5 keuro (depinde daca e cu rabla sau nu) si are tot ce vrei pe el de la prima echipare. Daca poti sa treci cu vederea plasticul tare de pe portiere chiar nu vad de ce te-ai uita la un Captur. Nu vreau sa se inteleaga ca am ceva cu acest Captur, dimpotriva chiar am fost foarte interesat de el , dar dupa ce am facut niste teste nici prin gand nu mi-ar da sa-l aleg in detrimentul lui Puma (si personal nici a lui CX3 sau chiar Arona ). Insa conteaza mult si pt. ce il iei , e o masina buna in oras, ofera o manevrabilitate foarte buna la viteze mici, parcari, etc . Dar daca vrei sa-l folosesti ,chiar si numai ocazional, la drumuri mai lungi , atunci trebuie sa stiti ca e la ani lumina ca dinamica fata de cei amintiti mai sus , iar Puma chiar este deosebita in acest sens .

  • M.S., marţi, 09.02.2021 16:55

    Va salut! Ca tot aminteati dvs. de cele doua: Puma si Captur, oarecum similare, eu am stat mult in cumpana comparand si analizand in clasa asta, inclusiv preturi si am ales in cele din urma Capturul, model nou. Nici pomeneala de oboseala pe autostrazi sau asa ceva, masina se misca excelent si pe autostrada ruleaza impecabil, imbunatatirea fata de Capturul anterior e majora, atat la confort scaune, suspensii, antifonare, spatiu interior, etc. A mea este manuala. De ce am renuntat la Puma: pe langa experiente anterioare mai degraba negative cu Forduri, pe care oricat as vrea, nu pot sa le uit, am eliminat Puma deoarece in comparatie cu Captur, interiorul este mai inghesuit, ergonomia bordului mie personal mi se pare anapoda, desenul tuturor elementelor din bord si usi este nepractic si obositor, plastice aspre, neprietenoase, iar suspensia este mai rigida, rezonabila doar pe distante scurte si suprafete nu prea degradate dar absolut sacaitoare la drum lung, in special in conditii de sarcina peste 300 kg, fara sa ofere vreun avantaj de stabilitate mai buna fata de actualul (subliniez, actualul) Captur, pentru ca vechiul Captur intr-adevar avea o suspensie ceva mai laxa, era mai permisiv cu balansul caroseriei. Singurul amanunt ce era interesant la Puma si la care am renuntat asumat, era cutia aceea din plastic din portbagaj, care se poate incarca cu lucruri murdare, iar apoi se spala usor cu furtunul pentru ca are un dop de scurgere a apei. Dar cand am auzit ca este fragila si altii au reusit dintr-o nimica toata sa o sparga, parca nu-mi mai pare rau ca nu am asa ceva. Altceva ce m-a deranjat serios la Puma, cutia de viteze greoaie si imprecisa care are obiceiul de a agata sincroanele cum se intampla pe vremuri plus calitatea asamblarii care lasa de dorit, si cu regret spun asta pentru ca fabrica Ford este la mine in oras si mi-as dori din suflet sa produca o masina mai de calitate. Cunosc personal oameni care lucreaza in fabrica si mi-au confirmat ca se trec cu vederea aspecte importante la calitate, mai ales in sectia de vopsitorie, iar lucrurile astea se vad, observati felul in care se matuieste vopseaua la Ecosport, ca are deja cativa ani de prezenta pe strazi, imi aminteste de vechile Oltcituri. Concluzie, daca sunteti interesati de segmentul in care activeaza Captur & Co., mergeti si testati-o si masina va va convinge. Comparati si cu altele de pe piata si comparati si preturile obtinute, ca sa aveti o imagine clara si de ansamblu si sa fiti convinsi ca ati facut cea mai buna alegere.

  • olteanu, marţi, 09.02.2021 17:51

    @Prazarul Spre surprinderea ta nu are masina nici o problema tehnica, fiind cumparata noua nu de la samsari la mana a 5-a. Si nu, nu se aprinde nimic asa cum nu s-a aprins nici la Logan-un pe care l-am detinut 11 an fara probleme (cumparat tot de nou). Ai avut tu Logan sau Megane si te-au dezamagit/lasat in drum? Tu ce masina fiabila detii? Noua, la mana a doua? Da-mi niste detalii sa ma faci invidios.

  • olteanu, marţi, 09.02.2021 17:52

    erata: Logan-ul erata 2: 11 ani

  • Marean, marţi, 09.02.2021 17:56

    @M.S. Multumesc domnule insarcinat cu marketingul la Renault Romania dar nu consider ca aveti dreptate,nu e Capturul miezul din dodoasca,din contra,o masina ieftina dar vanduta foarte foarte scump. Sta prost cam la toate capitolele raportat la cat costa. Am inteles cu Fordul,parerea Dvs. da' nimic de Mazda,Kia si Hyundai mai ieftine,mai bine motorizate,lucrate si echipate?Muult mai fiabile si cu o garantie mult mai mare.Renault-ul e cam fail la vanzari,vedeti Talismanul si Meganul,desteptii de la Renault au vazut asta si s-au gandit sa le mai mareasca pretul :))Noroc cu arhaica Dacia ca le mai ridica vanzarile.

  • pipo, marţi, 09.02.2021 18:08

    @M.S. - corect...testele sunt cele mai convingatoare si pot surprinde chiar si pe cei mai experimentati . Si eu am fost sa testez Captur cu ganduri mari ...dar mie personal masina mi-a parut mult mai "inghesuita" decat arata pe afara ,iar materialele pe care Renault se pricepe intotdeauna sa le prezinte mie unuia mi-au dat impresia de artificial/spoiala/chinuit ,etc - doar pt. a determina cumparatorul sa plateasca un pret mai mare. Eu unul (exact ca si tine cu Ford) sunt patit cu modele Renault din trecut, rezistenta si fiabilitate in general foarte proasta dupa cativa ani de exploatare. Acest Captur pare mai mare dar de fapt nu este cu nimic mai mare decat Puma, nici in exterior si nici in interior. Dar, da ,recunosc , in Puma ai o usoara senzatie mai "inghesuita" ,dar nici cu Captur nu poti sa te lauzi. Vrei spatiu si calitate asamblare la cote ridicate in aceasta clasa/pret ?...atunci fara discutie te duci catre Kamiq care sterge pe jos cu toti la aceste aspecte. Captur da senzatia de comfort in rulare , dar mie unuia imi pare artificial , ca de obicei la Renault senzatia la volan este una confortabila dar data in mare parte de legatura "artificiala" intre volan si roti /trenul de rulare , ai senzatia aia de "plutire" , care pe mine unul ma face sa reduc viteza ,sa rulez cu precautie . Pe cand la Puma simti corect ce face trenul de rulare , te imbie sa o calci cu incredere. Asa cum am intentionat sa spun mai sus, daca cauti materiale mai de calitate ,atunci nu la Puma trebuie sa te uiti si asta am facut si eu dupa primele vizionari ale lui Puma , am fost si am vazut si altele. Dar dupa teste si dupa oferte Puma m-a atras mult mai mult .Cea mai buna oferta la Puma o am la 16.500 -fara rabla, Mhev ,125 cai,Titanium, plus ceva optiuni importante incluse , ca sa nu mai spun de garantia de 7 ani in total. Si atunci...Captur a sarit direct din schema..! Ma rog, cele doua au viziuni total diferite ,important e ca acum oferta este foarte mare . Doar ca la aceste preturi te gandesti de 2 ori daca nu mai bine iei o compacta din clasa mai mare, facuta pe o platforma mai solida si cu materiale mai bune.

  • @ms, marţi, 09.02.2021 18:31

    Pe toate Renault.urile pe care le-am condus in ultimii ani,cu toate am plecat de pe loc cu 4000 ture,e incredibil,francezii inca nu stiu sa faca o pedala de acceleratie,chiar daca nu mai e pe cablu,tot nubpoti apasa pe ea cu incredere. Bai,o pedala de acceleratie pe care s-o poti doza. Singurul Reno ok e RS.ul,dar ala e altceva. Masini pentru tristii care merg cu 90 pe prima banda pe autostrada in spatele autotrenurilor.

  • Zectic, marţi, 09.02.2021 18:47

    Va lamentati degeaba: Captur ramane cel mai vandut model in Europa in clasa respectiva (locul 10 per total fata de 38 in cazul Puma), SUV B, asa cum Clio e nr. 1 in cazul clasei B (locul 2 per total doar la mica distanta de Golf). Dar evident, pentru vitozomanii Gica mioritici - campionii accidentelor in UE, doar RS-urile sunt bune, iar strainii sunt niste fraieri. https://www.focus2move.com/europe-best-selling-cars/

  • @zectic, marţi, 09.02.2021 20:47

    Ai aberat de doua ori la aceeasi stire fraza cu "vitezomanul Gica" (atunci cand te-ai semnat logat cu numele Fanel). Ti-am zis ca esti sarit de pe fix,flanele,esti un trol care se semneaza cu zeci de nickuri. Bai panicardule,altceva mai stii in afara ca suntem campionii la accidente"?Pupatorule de dosuri vest europene. Uita-te si la altii cum e,ia din Olanda,tara cu limita 30 in orase si in mare 110 pe autostrazi https://youtu.be/E0TJ2psm9qw

  • @ala cu 4000 rpm, miercuri, 10.02.2021 08:19

    nu e vina masinilor ca nu stii tu sa conduci, reno-urile stau chiar foarte bine cu pedalele, fata de multe altele.......

  • VAG, miercuri, 10.02.2021 11:40

    Opriti-va bai hater-ilor ca nu va baga nimeni Renault pe gat. Cumparati-va ce vreti: nemtesti, japoneze, coreene. Traim intr-o lume libera.

  • @vag, miercuri, 10.02.2021 11:45

    Eu sunt cu cele din India,Tata in special,mai fiabila ca orice masina de la Vag.

  • Johnny, miercuri, 10.02.2021 14:21

    Ce va mai place shao.. cearta ..lol Sau ati fost capturati cumva de aceasta masinarie?

  • jiji, vineri, 05.03.2021 11:26

    Cam mare nota pentru un Renault parlit si hidos!!Hyndai rulles!