
Tinuta de drum
Un sistem pe care trebuie să îl pui neapărat pe al tău Austral este 4Control, chiar dacă te va costa în plus 1.560 de euro. Asta înseamnă că vei avea roți viratoare și pe puntea spate, iar acesta vor vira cu până la 5.5 grade, în sens opus la viteză mică și în același sens cu roțile față la viteză mare.
Prin urmare, raza de bracare scade de la 11 la 10 metri, iar asta înseamnă că Austral virează la fel de bine ca un Clio. Totodată, la viteză mare, roțile spate care virează în aceeași direcție cu cele față, ajută la stabilitatea mașinii pe viraje.
Exact ca la unele modele sport, poți modifica anumiți parametri, cum ar fi rigiditatea volanului sau răspunsul la pedală. Chiar și așa, nu vă lăsați păcăliți, pentru că Austral nu este vreo mașină sport în haine de SUV. Mișcările de ruliu și tangaj sunt prezente, ca la orice SUV, dar acestea sunt bine ținute sub control.
Din păcate, când vine vorba de feedback și precizie pe viraje, Austral își arată limitările. Chiar și cu direcția pusă în modul Sport, simți cum volanul opune rezistență într-un mod prea artificial. Suspensia lucrează bine și Austral face față într-un mod mai mult decât decent la imperfecțiunile din drum. Fără doar și poate suspensia a fost gândită pentru confort, așa că toate artificiile Esprit Alpine sunt strict de design.
Deși Austral nu vine cu tracțiune integrală, tu poți opta pe echiparea Esprit Alpine pentru un pachet numit Extended Grip. Acesta oferă un sistem de tracțiune optimizat pentru a îmbunătăți aderența pe suprafețe alunecoase, precum noroi, zăpadă sau nisip, adaptând setările sistemului electronic de control al stabilității (ESP).
Nu am avut escapade în off-road cu Austral, dar garda la sol de 18 centimetri și unghiurile de atac/degajare destul de mici mă fac să cred că Austral e mai confortabil în a ataca bordurile din oraș decât denivelări abrupte în off-road.
La consumul declarat, fie și la cel scos la test, la 200 cp și 205 Nm nici n-ar mai fi nevoie de diesel.