
Interior
Dacă ai mers cu varianta pre-facelift a lui Renault Austral nu vei avea probleme de acomodare cu noul interior. Asta pentru că nu este atât de nou. Schimbările nu sunt majore, deși cei de la Renault au menționat că la interior ai parte de o nouă tapițerie și de scaune mai ergonomice. Într-adevăr, din momentul în care te așezi pe scaune, vei simți că acestea oferă un suport lateral mai bun, cel puțin pe echiparea de top (și mai sportivă) Esprit Alpine, cea testată de noi.
În mare parte, francezii au folosit materiale calitative pe Austral. Scaunele vin îmbrăcate în material textil (care imită fibra de carbon) și Alcantara pe zonele laterale, unde regăsim și cusături în culorile specifice brand-ului Alpine. Că tot am menționat acest brand, pe scaune tronează un logo mare Alpine. Scaunele față au funcție de încălzire, iar șoferul primește și funcție de masaj. Să nu uităm de încălzirea în volan.
Inserțiile de Alcantara continuă pe portiere, dar și pe planșa de bord. Volanul arată foarte bine și este și el îmbrăcat în materiale de calitate, mai exact piele Nappa și Alcantara. Desigur, în zonele inferioare ale ușii și ale bordului vei avea parte de un plastic ceva mai neprietenos.
Cotiera este foarte încăpătoare și tot pe consola centrală ai un spațiu ascuns, pe care îl descoperi după ce glisezi un mâner pus acolo pentru a-ți odihni mâna. Torpedoul este și el amortizat și încăpător, dar din păcate necapitonat.
Un motiv pentru care consola centrală oferă atât de mult spațiu este datorită poziționării selectorului transmisiei pe coloana de direcție. Din păcate, tot pe partea dreaptă a volanului (unde se află și selectorul), regăsim și maneta pentru ștergătoare, dar și maneta pentru sistemul multimedia. Astfel, sunt anumite ocazii în care vrei să pui, de exemplu mașina în marșarier, dar ajungi să acționezi ștergătoarele.
Chiar dacă mai sus am menționat că motorul are anumite intervenții gălăgioase, în general Austral face o treabă foarte bună când vine vorba de izolarea fonică. Nici măcar la viteze de autostradă nu pot spune că auzi zgomot de vânt sau zgomot la rulare.
În partea din spate nu am avut probleme cu spațiul. Cu scaunul setat la înălțimea mea de 1.85 metri, am avut destul loc la picioare. Aceeași poveste și la cap, chiar dacă mașina noastră de test a venit echipată cu un plafon panoramic, care mai fură câțiva centimetri de spațiu.
Tunelul median nu este foarte înalt, iar scaunul din mijloc este încăpător. Asta înseamnă că la drum lung 3 adulți ar putea sta fără prea mari bătăi de cap. Cotiera include clasic două suporturi de pahare, dar de menționat că în configurator poți opta pentru o cotieră care este și ghiozdan. Practic, opțional, poți avea un ghiozdan de dimensiuni normale, cu o zonă tare din plastic, care poate ține locul unei cotiere. O soluție foarte practică.
Portbagajul oferă un spațiu de 527 de litri, iar dacă rabatezi și ultimul rând de scaune te poți folosi de un volum de 1.736 de litri. Comparativ, Kia Sportage are un portbagaj cu un volum de 587 de litri, în timp ce Kuga oferă un volum considerabil mai mic, de 412 litri. Honda CR-V se laudă cu cel mai încăpător portbagaj, de 590 litri.
La consumul declarat, fie și la cel scos la test, la 200 cp și 205 Nm nici n-ar mai fi nevoie de diesel.