
Consum
Ca în cazul oricărui hibrid care promite un consum mic de combustibil, ai nevoie de un regim mixt de mers pentru a obține un consum eficient. De exemplu, la un mers constant pe autostradă, eficiența unui sistem hibrid este mai redusă, comparativ cu o unitate diesel.
Totuși, Renault Austral face o treabă bună în a menține un consum redus cam pe orice tip de drum. Consumul mediu oficial declarat de francezii este de 4.7 l/100 km. Prin oraș, într-un trafic foarte lejer, unde am mers constant fără prea multe opriri, consumul a ajuns până la 3.8 l/100 km.
Pe drum național, la viteze de 90-100 km/h, consumul a crescut până la 7 l/100 km, în timp ce pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, consumul a ajuns până pe la 9l/100 km. Prin urmare, la finalul testului aveam un consumul mediu de 6.5 l/100 km. Deși cifra nu a fost neapărat apropiată de cea oficială, consumul afișat este mai mult decât decent pentru un SUV de 1.6 tone.
În acest segment de piață, Austral are mulți rivali, dar noi ne-am îndreptat atenția spre 3, pe care îi considerăm noi cei mai apropiați. Astfel, Kia Sportage, în versiunea full-hybrid, are un consum mediu oficial de 6.6 l/100 km.
Ford Kuga cu o motorizare asemănătoare, are un consum mediu cuprins între 5.7 și 6.4 l/100 km, iar Honda CR-V are un consum declarat de 6.6 l/100 km.
La consumul declarat, fie și la cel scos la test, la 200 cp și 205 Nm nici n-ar mai fi nevoie de diesel.