Consum

4.5

Ca în cazul oricărui hibrid care promite un consum mic de combustibil, ai nevoie de un regim mixt de mers pentru a obține un consum eficient. De exemplu, la un mers constant pe autostradă, eficiența unui sistem hibrid este mai redusă, comparativ cu o unitate diesel.

Totuși, Renault Austral face o treabă bună în a menține un consum redus cam pe orice tip de drum. Consumul mediu oficial declarat de francezii este de 4.7 l/100 km. Prin oraș, într-un trafic foarte lejer, unde am mers constant fără prea multe opriri, consumul a ajuns până la 3.8 l/100 km.

Pe drum național, la viteze de 90-100 km/h, consumul a crescut până la 7 l/100 km, în timp ce pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, consumul a ajuns până pe la 9l/100 km. Prin urmare, la finalul testului aveam un consumul mediu de 6.5 l/100 km. Deși cifra nu a fost neapărat apropiată de cea oficială, consumul afișat este mai mult decât decent pentru un SUV de 1.6 tone.

În acest segment de piață, Austral are mulți rivali, dar noi ne-am îndreptat atenția spre 3, pe care îi considerăm noi cei mai apropiați. Astfel, Kia Sportage, în versiunea full-hybrid, are un consum mediu oficial de 6.6 l/100 km.

Ford Kuga cu o motorizare asemănătoare, are un consum mediu cuprins între 5.7 și 6.4 l/100 km, iar Honda CR-V are un consum declarat de 6.6 l/100 km.

  • ds, miercuri, 12.11.2025 11:34

    La consumul declarat, fie și la cel scos la test, la 200 cp și 205 Nm nici n-ar mai fi nevoie de diesel.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 12.11.2025 12:26

    D-le Irimia, va felicit pentru lealitate. Intr-adevar, un model ezitant care-i generator de suficiente neajunsuri. Un full-hybrid care face ca posesorul sau sa devina prizonierul urbanului, fiindca valorile de consum extraurbane sunt atat de indepartate de exigentele unui ICE aflat in deplina armonie cu posibilitatile pe care Renault le avea la dispozitia noastra pana de curand. Deh, strategia imbecila in a salva ceva ce n-a solicitat niciodata ajutor face ca satisfactiile incontestabile oferite de acele ICE veritabile sa fie brutal refuzate. Limitarea Vmax pe care Volvo a implementat-o de ceva vreme a devenit contagioasa pentru Renault? O varianta mai atractiva imi pare Symbioz full-hybrid 160, cu acel matur ICE de 1.8L., pretul fiind cu cca 7-8k mai prietenos, iar persoane avizate din Hexagon reconfirma verdictul meu: largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-renault-symbioz-vs-austral-lequel-choisir-en-hybride-30042799.html